Het grote detailing (poets) topic

Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Doxxo »

Zo hoort de GP te blinken se ! Goed gedaan ^^
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Doxxo »

En de auto die ik dit weekend heb aangepakt ( check facebook ) heeft nogal redelijk last van hele lichte schaartjes.. Ik gok dat de vorige eigenaar een wasstraat fan was.
Ma nu mijn vraag is: wat is de gemakkelijkste manier om dit weg te werken en is dit te doen zonder enige ervaring er mee?
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Polijsten...het liefst machinaal. Maar met een excentrische machine kan het bijna niet fout.
Met een lichte korrel een test stuk doen, en dan groffer indien nodig. Ga je grof, dan wel in stappen terug.

Een goede voedende glaze kan ook al veel verbergen. Op donkere (zwart e.d.) gebruik poorboys Black Hole. Dan verdwijnen er al veel "swirls".
Dit kan handmatig, maar dan heb je wel dikke armen aan het eind van de dag.

Daarna de lak (na de glaze) of sealen, en een lekkere wax erop. Heb je maanden en maanden plezier van.


De BMW die ik laats gedaan had, stond redelijk onder de swirls. Met de lichtste korrel die ik had, en de witte pad zijn ze er voor 99% uit gegaan. De black hole die ik daarna opgezet had camoufleerde de verdere imperfecties. Maar er zijn meer producten dan "black hole". Informeer BartCCC eens. Die heeft zoveel, dat hij het verkoopt :mrgreen:
Afbeelding
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Doxxo »

Op sommige plaatsen is het echt al erg bij hem dus ik heb zo wat schrik om het zelf te doen :D mss toch iemand vinden die het kan voor een prijsje..
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Juvenine »

Opnieuw ijverig bezig geweest, hij blinkt weer netjes!
Ik heb deze keer de vertua-bond408 maar overgeslagen voordat ik aan het waxen ging... Misschien toch ooit maar eens voor een DAP kijken, surface prep en wax laag aanbrengen met de hand is niet zo tof :lol:
Afbeelding

Ook nog maar eens kijken hoe ik mijn banden wat mooier kan laten kijken, zoals je op de foto ziet zijn ze nogal dof. (de voorbanden zijn zelfs nog van dit voorjaar!)
Wat kan ik goed gebruiken om het wat op te peppen?
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door ulti »

Juvenine schreef:Opnieuw ijverig bezig geweest, hij blinkt weer netjes!
Ik heb deze keer de vertua-bond408 maar overgeslagen voordat ik aan het waxen ging... Misschien toch ooit maar eens voor een DAP kijken, surface prep en wax laag aanbrengen met de hand is niet zo tof :lol:
Afbeelding

Ook nog maar eens kijken hoe ik mijn banden wat mooier kan laten kijken, zoals je op de foto ziet zijn ze nogal dof. (de voorbanden zijn zelfs nog van dit voorjaar!)
Wat kan ik goed gebruiken om het wat op te peppen?

heb deze http://www.customcarcleaning.nl/webshop ... ample.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan je ook mooi je rubbers en plastic stukken mee doen, gaat niet overdreven vies glimmen, maar maakt het gewoon mooi natuurlijk zwart zoals het was.
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BartCCC »

Die is inderdaad erg mooi!

De samples formaten komen normaal vandaag nog of anders morgen weer binnen. De 473ml verpakking zijn weer volop leverbaar :) Een soortgelijke donkere matte afwerking, maar met een stukje meer onderhoud voor je banden (soepelheid d.m.v. bijenwas) is de PCW Tyre Gloss. Wil je meer glans kun je altijd twee dunne laagjes aanbrengen. Wil je echt glans dan kun je beter kijken voor de Smart Gel of de Blue Ice. Voor de Smart Gel geldt wel dat je hem na applicatie goed moet nawrijven aangezien ie anders kan spetteren. De andere producten hebben daar geen last van aangezien deze op waterbasis zijn en dus echt goed in de band trekken.
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Nico111 »

Odelot schreef:Anders mat zwart laten spuiten. Keer navragen wat dat kost, en of dat kan.
Of misschien plasi dippen?
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door EvoDaan »

BLING :-] :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Madhouse »

Wat is de beste manier op teer spetters van je auto te verwijderen? Ik wil eigenlijk een middeltje wat snel en makkelijke te gebruiken is.
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
M113
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 1526
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 20:49
Locatie: Leiderdorp

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door M113 »

Dit is snel en gemakkelijk, alléén niet bevorderlijk voor je lak :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

APC werkt redelijk. Ik zeg niet dat alle teer makkelijk eraf gaat, maar al een stuk beter. Nadeel is dat je echt alles eraf haalt, dus ook je wax e.d. Maar zit de wax er goed op, dan is de teer ook zo weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Odelot »

Ik weet wel wat je NIET moet gebruiken! Bug & Tar remover van Meguiars. Krijg je er nooit van zijn leven helemaal meer af. Nooit zulke zooi gezien.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Madhouse »

tonyvandenbroek schreef:APC werkt redelijk. Ik zeg niet dat alle teer makkelijk eraf gaat, maar al een stuk beter. Nadeel is dat je echt alles eraf haalt, dus ook je wax e.d. Maar zit de wax er goed op, dan is de teer ook zo weg.
Thanks, ga ik dat proberen. Mijn auto staat op dit moment niet goed meer in de wax, heb het een beetje laten versloffen. Afgelopen weekend grondig gewassen maar APC was ik nog niet opgekomen. Puur of verdund?
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik gebruik APC meestal 1:4, maar puur werkt zeker beter.
Afbeelding
Plaats reactie