overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
- MarkdeRoo
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo okt 23, 2011 17:58
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Hallo
Ik merk al een tijdje bij het periodiek regeneren van het roetfilter dat er veel blauwe rook uit de pijp komt.
Deze blauwe rook zie je het meest duidelijk wanneer je weg rijd.
Tegelijkertijd draait de fan voorin ook maximaal hard.
Ik rijd 90% snelweg, daar valt rook achter je auto haast niet op, en je zit niet hoog in toeren.
Maar in stadsverkeer zie ik het soms duidelijk achter mijn auto in de spiegel.
Wanneer regenereren klaar is, is de rook ook weg bij gas geven.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Lijkt me niet normaal gezien ik dit bij andere auto's ook niet zie.
Begin dit jaar een probleem gehad met een dichtgevroren carterventitalie.
Kan dit met elkaar gerelateerd zijn?
Roetfilter moet toen ook een opdonder gehad hebben.
Mark
Ik merk al een tijdje bij het periodiek regeneren van het roetfilter dat er veel blauwe rook uit de pijp komt.
Deze blauwe rook zie je het meest duidelijk wanneer je weg rijd.
Tegelijkertijd draait de fan voorin ook maximaal hard.
Ik rijd 90% snelweg, daar valt rook achter je auto haast niet op, en je zit niet hoog in toeren.
Maar in stadsverkeer zie ik het soms duidelijk achter mijn auto in de spiegel.
Wanneer regenereren klaar is, is de rook ook weg bij gas geven.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Lijkt me niet normaal gezien ik dit bij andere auto's ook niet zie.
Begin dit jaar een probleem gehad met een dichtgevroren carterventitalie.
Kan dit met elkaar gerelateerd zijn?
Roetfilter moet toen ook een opdonder gehad hebben.
Mark
Evo 1.3 Multijet 3D wit (chiptuned) | inbouw stoelverwarming | Glastinting |
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
blauwe rook duidt op verbrande olie, dus het lijkt mij dat het het met het roetfilter niet veel te maken heeft.
- MarkdeRoo
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo okt 23, 2011 17:58
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
het ruikt iig niet naar olie.
Maar die dichtgevroren carterventilatie heeft er toen wel voor gezorgt dat olie daar heen geperst werd daar waar het niet thuis hoorde.
Toen was het echt een grote rookbom.
Maar die dichtgevroren carterventilatie heeft er toen wel voor gezorgt dat olie daar heen geperst werd daar waar het niet thuis hoorde.
Toen was het echt een grote rookbom.
Evo 1.3 Multijet 3D wit (chiptuned) | inbouw stoelverwarming | Glastinting |
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Vergelijkbaar met dit? KLIK Heb het uitsluitend bij lage snelheden gemerkt, dit heeft ook echt alleen te maken met regenereren.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
- MarkdeRoo
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo okt 23, 2011 17:58
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Yes, op die manier! Is bij jouw bekend of het normaal is?
Evo 1.3 Multijet 3D wit (chiptuned) | inbouw stoelverwarming | Glastinting |
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Ik heb het alleen met regenereren. Het enige waar ik dan 'last' van heb is dat startstop dan niet werkt. Merk het normaal gesproken niet, omdat ik meestal aan het rijden ben. Tijdens het filmpje stond ik in een langzaamrijdende file. Maar nu al 120k probleemloze kilometers hoor
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Ik heb dit nu ook 1x gehad toen hij aan het regenereren was.
'k Stond 3 à 4 seconden voor een kruising te wachten en toen ik wegreed zag ik de pluim achter de auto komen.
Verder opschakelen en nooit weer gezien.
'k Stond 3 à 4 seconden voor een kruising te wachten en toen ik wegreed zag ik de pluim achter de auto komen.
Verder opschakelen en nooit weer gezien.
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Bij mij gaat het precies zo, naar schatting elke 500 km. Dat heeft wel heel weinig met milieuvriendelijk rijden te maken. De verbruiksmeter zie je dan ook behoorlijk oplopen. Het start/stop systeem gaat 'Off', alleen het harder draaien van de fan heb ik niet.MarkdeRoo schreef:Hallo
Ik merk al een tijdje bij het periodiek regeneren van het roetfilter dat er veel blauwe rook uit de pijp komt.
Deze blauwe rook zie je het meest duidelijk wanneer je weg rijd.
Tegelijkertijd draait de fan voorin ook maximaal hard.
Ik rijd 90% snelweg, daar valt rook achter je auto haast niet op, en je zit niet hoog in toeren.
Maar in stadsverkeer zie ik het soms duidelijk achter mijn auto in de spiegel.
Wanneer regenereren klaar is, is de rook ook weg bij gas geven.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Lijkt me niet normaal gezien ik dit bij andere auto's ook niet zie.
Begin dit jaar een probleem gehad met een dichtgevroren carterventitalie.
Kan dit met elkaar gerelateerd zijn?
Roetfilter moet toen ook een opdonder gehad hebben.
Mark
Ook ik had vorige winter een dichtgevroren carterventilatie met de bijbehorende rookbom. Nog steeds niets gehoord van een door Fiat bedachte oplossing.
Binnenkort voor de 35.000 km beurt. In december loopt de garantie af. Dan moet het wel opgelost zijn.
Zijn er verder nog mensen die hier mee te maken hebben gehad?
Groeten,
André
- Rijschool van Ark
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 23
- Lid geworden op: wo mar 16, 2011 9:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Dat is nog niks in die video.
Die pluim achter mn lesauto is LETTERLIJK 10x zo groot!
Er is na het wegrijden bij een verkeerslicht wel eens iemand naar me toe gelopen om te zeggen dat er iets mis was met mn auto.LoL
1e keer schrok ik wel.
Heb er ook wat roetfilter cleaner ingegooid en lijkt wel een beetje geholpen te hebben.
Die pluim achter mn lesauto is LETTERLIJK 10x zo groot!
Er is na het wegrijden bij een verkeerslicht wel eens iemand naar me toe gelopen om te zeggen dat er iets mis was met mn auto.LoL
1e keer schrok ik wel.
Heb er ook wat roetfilter cleaner ingegooid en lijkt wel een beetje geholpen te hebben.
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Hebben intussen meer mensen rook bij het regenereren?
Ik heb het inmiddels een tijdje. Aardige walmen, echt geen gezicht , als het verder maar geen kwaad kan. Het valt meest op bij optrekken en langzaam rijden.
Zodra de auto klaar is met regenereren is het roken ook direct weg.
Ik heb het inmiddels een tijdje. Aardige walmen, echt geen gezicht , als het verder maar geen kwaad kan. Het valt meest op bij optrekken en langzaam rijden.
Zodra de auto klaar is met regenereren is het roken ook direct weg.
- MarkdeRoo
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo okt 23, 2011 17:58
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Vroeg me nog ooit af, kan het door het chip tunen komen... Is die van jouw ook gechipt???
Evo 1.3 Multijet 3D wit (chiptuned) | inbouw stoelverwarming | Glastinting |
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Ik had dat vanaf het begin al. Ook bij mij is het voorgekomen dat ik erop aangesproken ben. Mijn Evo is niet getuned.
Evo Mjet Bi Colore
- Tjeerd1992
- Junior Stato
- Berichten: 265
- Lid geworden op: wo okt 03, 2012 15:39
- Locatie: Vollenhove
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Wat ik me niet voor kan stellen maar een versleten motor?
Veel olie bij de verbranding door een iets lekkende kop?
Bij een rijschool auto kan ik het mij voorstellen.
Veel olie bij de verbranding door een iets lekkende kop?
Bij een rijschool auto kan ik het mij voorstellen.
Op zoek naar een zuinige, mooie diesel
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Nee die van mij is niet gechipt.MarkdeRoo schreef:Vroeg me nog ooit af, kan het door het chip tunen komen... Is die van jouw ook gechipt???
Ik had het in het begin helemaal niet. Pas rond de 55/60k op de teller is het begonnen.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 45
- Lid geworden op: za nov 20, 2010 18:05
Re: overmatig veel rook bij regenereren roetfilter
Deze problemen kreeg ik tijd geleden ook nadat carter was dicht gevroren. Na elke 500 km gaat motor genereren en fan draait volop alsof buiten 40 graden is. Na ontelbare problemen heb ik mn auto weggedaan. Meeste problemen komen ook vaak voor op dit forum. Ik rij al sinds de jaren 80 auto maar fiat pevo is de slechtste auto die ik ooit heb gehad. Per maand moest ik wel gemiddeld 2 keer naar de garage en auto heb ik nieuw gekocht. Mn partner had oom veel gezeik met die klote auto.
Nu lees ik ook op dit forum dat veel mensen last hebben van slippende koppeling... en ga zo maar door. ben blij dan mijn pevo weg is.
Tuurlijk elke auto heeft z,n problemen maar zo erg als fiat kan ik me niet voorstellen.
Is off topic maar dit waren oa onze problemen
Carter dicht gevroren..... plas olie op de weg.
Water in kofferklep
Vocht achter achterlichten
Diverse malen sensoren kapot
stoot strips die los gingen zitten.
Spiegels los binnenkant behuizing
krakende voorstoelen
Resoneren boxen in voordeur
bleu en Me kapot. Zoog accu leeg... sta je dan bij lang parkeren schiphol
start/stop werkte amper
Om 500 km genereren wat niet hoort... auto rookte en leek een stofzuiger
dorpel strips gingen los zitten
slechte verwarming in de winter en arco te zwak als buiten 30 graden is.
Ps auto had nog geen 40.000 gelopen
weet zeker dat ik nog dingen ben vergeten en aangezien vele nieuwe problemen van forum gebruikers nu boven water komen kan ik alleen maar adviseren....doe weg die fyra auto
Nooit meer een fiat.
Nu lees ik ook op dit forum dat veel mensen last hebben van slippende koppeling... en ga zo maar door. ben blij dan mijn pevo weg is.
Tuurlijk elke auto heeft z,n problemen maar zo erg als fiat kan ik me niet voorstellen.
Is off topic maar dit waren oa onze problemen
Carter dicht gevroren..... plas olie op de weg.
Water in kofferklep
Vocht achter achterlichten
Diverse malen sensoren kapot
stoot strips die los gingen zitten.
Spiegels los binnenkant behuizing
krakende voorstoelen
Resoneren boxen in voordeur
bleu en Me kapot. Zoog accu leeg... sta je dan bij lang parkeren schiphol
start/stop werkte amper
Om 500 km genereren wat niet hoort... auto rookte en leek een stofzuiger
dorpel strips gingen los zitten
slechte verwarming in de winter en arco te zwak als buiten 30 graden is.
Ps auto had nog geen 40.000 gelopen
weet zeker dat ik nog dingen ben vergeten en aangezien vele nieuwe problemen van forum gebruikers nu boven water komen kan ik alleen maar adviseren....doe weg die fyra auto
Nooit meer een fiat.