Fiat binnen 2 jaar met 5 nieuwe modellen

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Fiat binnen 2 jaar met 5 nieuwe modellen

Bericht door johnb »

Fiat gaat de komende jaren door met waar het goed in is, namelijk het ontwikkelen van mooie degelijke compacte auto’s. CEO van de regio EMEA Alfredo Altavilla formuleerde het gisteren in een interview als het leggen van een focus op de premiummarkt, wat bepalend zal zijn voor het nieuwe imago waarmee Fiat de wereld en ook Europa in wil trekken. Het gaat daarbij om maar liefst 5 nieuwe creaties binnen 2 jaar. Daarvan zullen vier op basis van het 500-gamma ontstaan en 1 op basis van de Panda. Fiat maakt daarbij gebruik van verschillende platformen.

De focus op Panda en 500 kwam al eerder naar voren en op de IAA herhaalde men de boodschap, dat deze meer luxe lifestyle benadering zoals in 2007 met de 500 is geïntroduceerd, de blauwdruk zal zijn voor wat komen gaat. Fiat put moed uit de commerciële kracht die een model als de 500 blijft houden, maar bijvoorbeeld ook de Panda 4×4 die erg goed aanslaat. Deze zal overigens een SUV-achtig groter broertje krijgen, heeft Altavilla laten weten. In Italië noemt men deze al een tijd de ‘Pandone’, een auto met vooral veel potentieel op de thuismarkt.

Is dit indirect een aanloop naar de introductie van een eigen budgetmerk, vragen wij ons af? Want wanneer ook de Panda meer een luxeproduct zal worden, zal Fiat toch ook de markt waar voor veel minder geld een auto wordt gekocht, niet geheel kunnen laten liggen. Altavilla zei daar niets over, maar deed wel nog enige uitspraken over de strategie voor andere merken; Lancia zal volgens de topman bijvoorbeeld kunnen meeprofiteren van succes elders, wat duidelijk duidt op het verder delen van nieuwe modellen samen met Chrysler. Alfa Romeo zal intercontinentaal moeten worden verkocht om opnieuw op te kunnen leven. Verder volgt er binnenkort namens het concern een aankondiging over een nieuwe samenwerking in Rusland.

Bron: autoedizione.nl
Gebruikersavatar
Solution
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 16:04

Re: Fiat binnen 2 jaar met 5 nieuwe modellen

Bericht door Solution »

Geen nieuws over de punto? Die blijft toch wel hoop ik?
~ GP Sport 1.9 JTD - Rosso Maranello 176A ~
Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: Fiat binnen 2 jaar met 5 nieuwe modellen

Bericht door Fevo11 »

Solution schreef:Geen nieuws over de punto? Die blijft toch wel hoop ik?
Dan zou die toch volgend jaar een facelift of totaal vernieuwt moeten als je kijkt naar de verkoopcijfers!
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
Gebruikersavatar
Solution
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 16:04

Re: Fiat binnen 2 jaar met 5 nieuwe modellen

Bericht door Solution »

Blijft zonde. Maar gelukkig ben ik ook gecharmeerd van Alfa dus dan blijf ik toch binnen deze 2 merken heen en weer hobbelen.
~ GP Sport 1.9 JTD - Rosso Maranello 176A ~
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Fiat binnen 2 jaar met 5 nieuwe modellen

Bericht door Sunrise »

Naast Abarth & Fiat ook Lancia gehad, zal wel kijken welk merk uit de Fiat-stal het zal gaan worden in de toekomst... -]
Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: Fiat binnen 2 jaar met 5 nieuwe modellen

Bericht door Fevo11 »

Ik rij meestal alfa romeo, maar nu een fiat gekocht dus ben benieuwt hoe de fiat mij verrast.

Alfa romeo is zeker een aanrader!
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Fiat binnen 2 jaar met 5 nieuwe modellen

Bericht door jpkramer »

Solution schreef:Geen nieuws over de punto? Die blijft toch wel hoop ik?
Waarschijnlijk niet. Grote kans dat de Punto wordt vervangen door een 5-deurs versie van de 500.
Plaats reactie