Hoi Allemaal!
Hopelijk nieuw .) lid onderweg..
Ik ga vrijdag kijken bij een 2010 Punto Evo Multi-air, ongeveer 70.000km gelopen. Met de zoekfunctie kom ik nog niet veel aantips tegen waar ik wat mee kan.. Misschien doe ik daar iets fout?
Dat terzijde, kunnen jullie mij helpen met het vormen van een beeld over onderhoud en aankooptips geven voor de standaard kwaaltjes van dit model? Dat zou mij enorm helpen..
Bedankt!
Aankoop tips Punto Evo Multi-air 135pk
Re: Aankoop tips Punto Evo Multi-air 135pk
Welkom!
De Multi-air 135pk is een zeldzame verschijning in NL. Denk dat je daarom weinig erover vond. Er zijn hier een handjevol eigenaren op dit ogenblik.
Standaardkwaaltje: roest bij de achterklep, zeker even controleren. Als je de klep open heb zie je aan de onderkant `gebubbelde` lak. Dat is een teken van roest.
Verder is er vast nog meer aan te vullen door anderen.
De Multi-air 135pk is een zeldzame verschijning in NL. Denk dat je daarom weinig erover vond. Er zijn hier een handjevol eigenaren op dit ogenblik.
Standaardkwaaltje: roest bij de achterklep, zeker even controleren. Als je de klep open heb zie je aan de onderkant `gebubbelde` lak. Dat is een teken van roest.
Verder is er vast nog meer aan te vullen door anderen.
- eBoonstra
- Senior Stato
- Berichten: 753
- Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
- Locatie: Ooststellingwerf
- Contacteer:
Re: Aankoop tips Punto Evo Multi-air 135pk
Inderdaad, dit is wel het funeste aan een Punto. Het is dan wel weer garantie.RaydeJee schreef:Standaardkwaaltje: roest bij de achterklep, zeker even controleren. Als je de klep open heb zie je aan de onderkant `gebubbelde` lak. Dat is een teken van roest.
Verder is er vast nog meer aan te vullen door anderen.
Fryslân | JOVD/VVD
BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)
Op zoek naar een perfecte schroefset?
BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)
Op zoek naar een perfecte schroefset?
Re: Aankoop tips Punto Evo Multi-air 135pk
Ik heb er een vanaf augustus 2013. Tot nog toe geen noemenswaardige problemen. Iets meer dan 36000 km op de teller nu. Alleen een raammechanisme wat stuk ging en onder garantie gemaakt is.
Dit is echt een "kleine" auto die rijdt als een grote middenklasser.... een bak vermogen... makkelijk in het stadsverkeer maar supersnel .)
Ben er echt meer dan tevreden mee.
Als je een goed exemplaar vind... altijd doen denk ik zelf
(nu alleen nog mijn lampjes zien te wisselen... )
Succes ~]
Dit is echt een "kleine" auto die rijdt als een grote middenklasser.... een bak vermogen... makkelijk in het stadsverkeer maar supersnel .)
Ben er echt meer dan tevreden mee.
Als je een goed exemplaar vind... altijd doen denk ik zelf
(nu alleen nog mijn lampjes zien te wisselen... )
Succes ~]
'SERVO PER AMIKECO'
Re: Aankoop tips Punto Evo Multi-air 135pk
Kan het met het bovenstaande eens zijn.
Heb er sinds september 2013 eentje uit 2010; nu ca. 45.000 km; net z'n eerste (probleemloze) APK achter de rug.
(Bekende) problemen: water uit kofferklep en condens in achterlichtunits. Achterwisser door dealer afgekit: hopelijk helpt dit om de kofferklepdouche te voorkomen.
Komende uit een Alfa 156 2 liter, moest ik wennen aan de kleine stoeltjes en het mindere comfort door de kortere wielbasis.
Door o.a. het hoge koppel bij lagere toerentallen, vermaak ik mij bijzonder met het (kinderachtige) aftroeven van grote bakken met bijvoorbeeld van die ringen op de neus . Verwacht men niet van zo'n ukkie. Overigens is mijn Evo door Squadra wel voorzien van wat krachtvoer; nu 150 PK.
Ik mis wel een 6e versnelling.
Testen zijn wel te vinden: bijv. http://autovandaag.nl/autotest/4377/fiat-punto-evo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eén tip: check of de distibutieriem is vervangen!
(Heb dit zelf bij aankoop laten doen)
Succes!
Heb er sinds september 2013 eentje uit 2010; nu ca. 45.000 km; net z'n eerste (probleemloze) APK achter de rug.
(Bekende) problemen: water uit kofferklep en condens in achterlichtunits. Achterwisser door dealer afgekit: hopelijk helpt dit om de kofferklepdouche te voorkomen.
Komende uit een Alfa 156 2 liter, moest ik wennen aan de kleine stoeltjes en het mindere comfort door de kortere wielbasis.
Door o.a. het hoge koppel bij lagere toerentallen, vermaak ik mij bijzonder met het (kinderachtige) aftroeven van grote bakken met bijvoorbeeld van die ringen op de neus . Verwacht men niet van zo'n ukkie. Overigens is mijn Evo door Squadra wel voorzien van wat krachtvoer; nu 150 PK.
Ik mis wel een 6e versnelling.
Testen zijn wel te vinden: bijv. http://autovandaag.nl/autotest/4377/fiat-punto-evo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eén tip: check of de distibutieriem is vervangen!
(Heb dit zelf bij aankoop laten doen)
Succes!
Re: Aankoop tips Punto Evo Multi-air 135pk
Heb zelf ook een Punto Evo Multiair Turbo, vorig jaar gekocht (nieuw, stond nog in de showroom, in 2012 op kenteken gezet). Bevalt erg goed, heb hem wel laten kietelen (+30 PK en + 80 Nm, chiptuning en K&N luchtfilter), nu helemaal een lekker bakkie! Nog geen enkel probleem gehad, nu ook nog maar 12000 km. Reken er wel op dat als je een beetje van doorrijden houdt het verbruik wel aan de hoge kant is (ik zit nu op gemiddel 8,4l/100km).
Eerst: 2010 GP 1.3 MJET 85 3D/Exotica Red nu: 2012 Punto Evo MultiAir Turbo Sport 135 pk Vanaf april 2015: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo TCT Distinctive
Re: Aankoop tips Punto Evo Multi-air 135pk
Dat kan ik niet beamen. Ik gebruik haar voor 99,9 % in de stad op korte ritten. Verbruik is dan 1 op 12,5 en dan zitten daar wel wat stoplichtsprintjes inBartBoos schreef:Heb zelf ook een Punto Evo Multiair Turbo, vorig jaar gekocht (nieuw, stond nog in de showroom, in 2012 op kenteken gezet). Bevalt erg goed, heb hem wel laten kietelen (+30 PK en + 80 Nm, chiptuning en K&N luchtfilter), nu helemaal een lekker bakkie! Nog geen enkel probleem gehad, nu ook nog maar 12000 km. Reken er wel op dat als je een beetje van doorrijden houdt het verbruik wel aan de hoge kant is (ik zit nu op gemiddel 8,4l/100km).
Als ik de snelweg op rij dan gaat het gas er goed op op de invoegstrook.... maar verder hou ik dan wel een gemiddelde aan tussen de 120 en 130 km/u
Bij meer snelweggebruik gaat het verbruik naar de 1:13,5 tot 1:14
De genoemde 8,4 / 100 heb ik echt nog nooit gehaald. Zelfs niet in het begin toen het vermogen dagelijks aangesproken werd maar mijn Evo Multiair Turbo is niet getuned. Die zit nog gewoon op de standaard 135 pk.
Grt
Andy
'SERVO PER AMIKECO'
Re: Aankoop tips Punto Evo Multi-air 135pk
Ik heb 2 jaar een Punto Evo Sport 135 pk gereden, nooit problemen gehad.
Gemiddeld gebruik na 2 jaar en ruim 23.000 km was 1 op 12.8...
Gemiddeld gebruik na 2 jaar en ruim 23.000 km was 1 op 12.8...