Fiat 500 X
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Fiat 500 X
Wie tot nu toe dacht dat de Fiat-fabriek in San Nicola di Melfi straks auto’s van het formaatje 500L gaat bouwen, heeft het mis. Het gaat namelijk om de langste variant van het ‘Small Wide’ platform dat hier straks gebruikt wordt en dus zal de Fiat 500X bij voorbeeld een slag groter worden dan het kleinere broertje uit Servië. Dat geldt uiteraard ook voor de kleine Jeep, die op dezelfde basis en in dezelfde fabriek tot stand komt. De 500X is daarmee de grootste en voorlopig laatste variant dat het 500-logo zal dragen, zo meldt de bron Autocar vandaag. Kortom de grootst verkrijgbare Fiat in de VS straks. Voor Lingotto is het strategisch gezien bovendien de logische opvolger van de Bravo, wat voorlopig de laatste klassieke hatchback van Fiat is in het C-segment.
Fiat creëert dus een nieuw segment boven het bestaande B-segment, wat het aanbod aanzienlijk zal doen toenemen. Wij vonden de 500L sowieso al aan de grote kant wat de tweede klasse betreft, dus we kunnen ons al aardig voorstellen, hoe groot de 500X moet worden. Bovendien is ons oog onlangs tijdens een bezoek aan het testcircuit van Fiat, al gevallen op een flinke gecamoufleerde Crossover waar we geen plaatjes van mochten schieten.
Re: Fiat 500 X
Fiat heeft prijslabels geplakt op z'n meest avontuurlijke nieuwe telg: de 500X. De nieuwe Italiaan staat vanaf 19.995 euro bij je voor de deur.
Wie graag een cross-over met een 500-achtig uiterlijk wil hebben, kan vanaf iets minder dan twintig mille de hagelnieuwe 500X mee naar huis nemen. Fiats broertje van de Jeep Renegade is in dat geval voorzien van de 1,6-liter E-torq-viercilinder met 110 pk en is uitgerust als Pop-versie. De luxueuzere Popstar mag met dezelfde motor mee vanaf 22.495 euro.
Wie liever de 140 pk sterke 1,4-liter Multi-Air in zijn 500X wil, kan vanaf 23.995 euro terecht. Met die motor is de auto dan meteen als Popstar uitgevoerd. Wie de voorkeur geeft aan de hoger gepositioneerde Lounge, moet 26.595 euro naar de Fiat-dealer brengen. Dieselen kan uiteraard ook. Vanaf 26.495 euro rijd je de 1.6 Multi-Jet met 120 pk in de Popstar-uitvoering. De Lounge kost 29.095 euro. Beide versies komen in aanmerking voor 20% bijtelling.
Fiat heeft de 500X ook als 500X Cross op de prijslijst staan. Deze variant wordt net even stoerder aangekleed en heeft van de ontwerpers een offroad-achtig uiterlijk meegekregen. Zoek je een 500X Cross op benzine, dan zit je aan de 140 pk sterke 1.4 Multi-Air vast, die 24.995 euro kost. De Cross Plus-versie kost 27.595 euro.
Ook de 120 pk sterke Multi-Jet-dieselmotor is beschikbaar voor de 500X Cross. In standaard Cross-trim kost-ie 27.495 euro. De Cross Plus moet 30 095 euro opbrengen. Speciaal voor de 500X Cross heeft Fiat de 140 pk sterke 2,0-liter Multi-Jet met vierwielaandrijving klaarstaan. In standaard Plus-trim bedraagt z'n vanafprijs 36.995 euro. De Cross Plus-versie kost minimaal 39.595 euro.
Uitvoeringen
De instapversie, de Pop, beschikt standaard over zaken als een start-stopsysteem, cruisecontrol, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, een achterspoilertje en staat op 16-inch stalen wielen. De Popstar voegt daar zaken als 17-inch lichtmetaal, airco, Uconnect, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels, een met leer bekleed stuurwiel, mistlampen, meegespoten zijspiegels en Fiat-Moodselector aan toe.
De Lounge staat dan weer op 18-inch lichtmetaal en voegt aan bovenstaande zaken als bixenonverlichting, navigatie, automatische airco, een 3,5-inch kleurenscherm, privacy glass, ambient light, Entry&Go, chroomafwerking en parkeersensoren achter toe.
De 500X Cross beschikt in z'n basisuitvoering Cross al over 17-inch lichtmetaal, het Traction+-systeem, Eco-leer & stof-bekleding, airco, Uconnect 5, en elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels. De Cross Plus beschikt over alles van de Lounge-uitvoering en gaat daar met 18-inch lichtmetaal, Traction+ en z'n offroad-look nog even overheen.
De Amerikaanse reclame voor de 500X
W4MUcjBv7PA
Wie graag een cross-over met een 500-achtig uiterlijk wil hebben, kan vanaf iets minder dan twintig mille de hagelnieuwe 500X mee naar huis nemen. Fiats broertje van de Jeep Renegade is in dat geval voorzien van de 1,6-liter E-torq-viercilinder met 110 pk en is uitgerust als Pop-versie. De luxueuzere Popstar mag met dezelfde motor mee vanaf 22.495 euro.
Wie liever de 140 pk sterke 1,4-liter Multi-Air in zijn 500X wil, kan vanaf 23.995 euro terecht. Met die motor is de auto dan meteen als Popstar uitgevoerd. Wie de voorkeur geeft aan de hoger gepositioneerde Lounge, moet 26.595 euro naar de Fiat-dealer brengen. Dieselen kan uiteraard ook. Vanaf 26.495 euro rijd je de 1.6 Multi-Jet met 120 pk in de Popstar-uitvoering. De Lounge kost 29.095 euro. Beide versies komen in aanmerking voor 20% bijtelling.
Fiat heeft de 500X ook als 500X Cross op de prijslijst staan. Deze variant wordt net even stoerder aangekleed en heeft van de ontwerpers een offroad-achtig uiterlijk meegekregen. Zoek je een 500X Cross op benzine, dan zit je aan de 140 pk sterke 1.4 Multi-Air vast, die 24.995 euro kost. De Cross Plus-versie kost 27.595 euro.
Ook de 120 pk sterke Multi-Jet-dieselmotor is beschikbaar voor de 500X Cross. In standaard Cross-trim kost-ie 27.495 euro. De Cross Plus moet 30 095 euro opbrengen. Speciaal voor de 500X Cross heeft Fiat de 140 pk sterke 2,0-liter Multi-Jet met vierwielaandrijving klaarstaan. In standaard Plus-trim bedraagt z'n vanafprijs 36.995 euro. De Cross Plus-versie kost minimaal 39.595 euro.
Uitvoeringen
De instapversie, de Pop, beschikt standaard over zaken als een start-stopsysteem, cruisecontrol, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, een achterspoilertje en staat op 16-inch stalen wielen. De Popstar voegt daar zaken als 17-inch lichtmetaal, airco, Uconnect, elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels, een met leer bekleed stuurwiel, mistlampen, meegespoten zijspiegels en Fiat-Moodselector aan toe.
De Lounge staat dan weer op 18-inch lichtmetaal en voegt aan bovenstaande zaken als bixenonverlichting, navigatie, automatische airco, een 3,5-inch kleurenscherm, privacy glass, ambient light, Entry&Go, chroomafwerking en parkeersensoren achter toe.
De 500X Cross beschikt in z'n basisuitvoering Cross al over 17-inch lichtmetaal, het Traction+-systeem, Eco-leer & stof-bekleding, airco, Uconnect 5, en elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels. De Cross Plus beschikt over alles van de Lounge-uitvoering en gaat daar met 18-inch lichtmetaal, Traction+ en z'n offroad-look nog even overheen.
De Amerikaanse reclame voor de 500X
W4MUcjBv7PA
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Fiat 500 X
Een aangeklede lounge met fatsoenlijke dieselmotor kost dus 30k. Niet goedkoop.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
- PuntoSporting
- Membre D'Oro
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
- Locatie: BAARLO (Lb)
Re: Fiat 500 X
En dan flink verlagen, want zo hoog is niks eigenlijk. -]
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Re: Fiat 500 X
Ik blijf vallen over de naam "500"
En de prijs voor de diesel, tja. Het is de vervanger voor de Punto maar niet met een soortgelijke prijskaartje.
Mijn indruk is toch wel een beetje een Nissan Juke met iets meer smaak/design
En de prijs voor de diesel, tja. Het is de vervanger voor de Punto maar niet met een soortgelijke prijskaartje.
Mijn indruk is toch wel een beetje een Nissan Juke met iets meer smaak/design
Re: Fiat 500 X
Dit is niet de vervanger van de Punto maar van de Sedici.
De Punto zal vervanoen worden door een 500 hatchback.
De Punto zal vervanoen worden door een 500 hatchback.
Re: Fiat 500 X
Ah kijk, zo zie je maar weer hoe verwarrend het nu al voor mij is al die 500's
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Fiat 500 X
Dit is inderdaad niet de vervanger van de punto. Dit is meer richting het C segment.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Fiat 500 X
Nou, afgelopen middag heb ik in de 500X gereden. Een exemplaar met 1.4 multiair met 140 pk. Compleet andere auto dan een punto natuurlijk. Heb een brochure met prijslijst meegekregen.
Een 1.6 mjet in lounge uitvoering zit zo rond de 30.000 euro. Dat is nog tot daar. Het mindere is dat van dat bedrag 5884,00 Bpm is. Weggegooid geld dus.
Een 1.6 mjet in lounge uitvoering zit zo rond de 30.000 euro. Dat is nog tot daar. Het mindere is dat van dat bedrag 5884,00 Bpm is. Weggegooid geld dus.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
- provsen
- Avere Una Vita
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
- Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)
Re: Fiat 500 X
heb hem ook vandaag zien staan bij de dealer en was niet overtuigd, zelfs niet overtuigd voor een testrit te doen
Re: Fiat 500 X
Donderdag avond de 500X gezien tijdens de 'VIP night' bij Vireo in Houten.
Ik vind dat de 500X er goed uitziet, zeker in de cross uitvoering een dikke auto.
Persoonlijk vind ik de 500X mooier dan zijn concurrenten zoals de Nissan Qashqai en de Renault Captur.
Ik vind dat de 500X er goed uitziet, zeker in de cross uitvoering een dikke auto.
Persoonlijk vind ik de 500X mooier dan zijn concurrenten zoals de Nissan Qashqai en de Renault Captur.
- Masterofevil
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 21:42
Re: Fiat 500 X
Ook bij een VIP night geweest. Mooie auto maar te duur en veel te zwaar. Zeker tov concurenten zoals Captur en 2008 (en misschien de C4 Cactus). Scheelt 2/3 wegenbelasting groepen.
Gemiste kans daar het verminderen van gewicht bij auto's de laatste tijd goede resultaten boekt. Ik rijd overigens een diesel.
Gemiste kans daar het verminderen van gewicht bij auto's de laatste tijd goede resultaten boekt. Ik rijd overigens een diesel.
Opties NIET genomen: 3e hoofdsteun, esp, bandenspanning, rest alle opties incl. 17" LM velgen "Take off", uitlaatsierstuk, 2e afstandssleutel, pro care behandeling
Re: Fiat 500 X
Ik ga donderdag naar de pre release bij Mulder.. ben benieuwd
Vind het geen lelijke auto in ieder geval
Vind het geen lelijke auto in ieder geval
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.
Re: Fiat 500 X
'Fiat 500X komt ook als Abarth'
Goed nieuws voor de Abarth-fans: het sportieve merk krijgt binnenkort waarschijnlijk eindelijk weer een nieuw model in het gamma!
Het zou volgens AutoExpress gaan om een 500X Abarth. De Fiat-directie zou op het punt staan om het licht op groen te zetten voor een hete cross-over voor het Abarth-label.
Onder de kap komt waarschijnlijk de 1.75 TBi uit de Alfa Romeo Giulietta QV en 4C te liggen. Zo potent als in die auto's wordt het blok in de 500X echter niet: reken op zo'n 200 pk.
Als de 500X Abarth daadwerkelijk komt, dan heeft-ie slechts twee directe concurrenten: de Mini Countryman John Cooper Works en Nissan Juke Nismo RS. Als het geschatte vermogen klopt, dan zijn de concurrenten met hun 218 pk wel iets sterker. We verwachten de 500X Abarth - als hij daadwerkelijk komt - in 2016 bij de dealers.
Bron: Autoweek
Goed nieuws voor de Abarth-fans: het sportieve merk krijgt binnenkort waarschijnlijk eindelijk weer een nieuw model in het gamma!
Het zou volgens AutoExpress gaan om een 500X Abarth. De Fiat-directie zou op het punt staan om het licht op groen te zetten voor een hete cross-over voor het Abarth-label.
Onder de kap komt waarschijnlijk de 1.75 TBi uit de Alfa Romeo Giulietta QV en 4C te liggen. Zo potent als in die auto's wordt het blok in de 500X echter niet: reken op zo'n 200 pk.
Als de 500X Abarth daadwerkelijk komt, dan heeft-ie slechts twee directe concurrenten: de Mini Countryman John Cooper Works en Nissan Juke Nismo RS. Als het geschatte vermogen klopt, dan zijn de concurrenten met hun 218 pk wel iets sterker. We verwachten de 500X Abarth - als hij daadwerkelijk komt - in 2016 bij de dealers.
Bron: Autoweek