ik heb net een Punto Racing besteld. Ik verwacht hm over 2 weken.
![Afbeelding](http://i224.photobucket.com/albums/dd94/molem050/fiat-punto-0-9-twinair-racing-100pk-rijklaar-13-9502_zps35f1b411.jpg)
Eerlijk gezegd had ik eigenlijk een VW polo in gedachten, maar een proefrit in beiden trok me toch over de streep richting de Punto.
De Punto bleek tijdens de proefrit veel stabieler, beter sturend en krachtiger. Verder is hij luxer, frivoler en goedkoper. Ook in de bijtelling. Hij maakt wel iets meer (sportief) rumoer bij het optrekken en heeft op de snelweg iets meer windgeruis. De stoelzittingen zijn verder wat aan de korte kant (precies goed voor mn ega) de lendesteun had ook wel wat beter gekund. Wslk perfect voor het postuur van de gemiddelde Italiaan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
De Polo is gelijkwaardig in materiaalgebruik, degelijkheid en is stiller. De stoelen zitten voor de langere medemens ook beter. De Polo heeft echter dat typische VAG rijgedrag. Beetje wazig in het stuur met lichte rol—zwabber-neigingen. Misschien noemen ze dat comfortabel, maar de auto voegt dingen toe die de weg niet aangeeft. Ik ben daar bij m'n autokeuze vaker over gestruikeld. Zelfs een A8 heeft dat.
Maar goed. Iedere auto heeft wel plus en min punten.
Hij is eigenlijk bedoeld voor m'n ega, maar ik denk dat ik regelmatig de sleutels ff inpik. Wat een leuke kar om te rijden.
Op voorhand een klein vraagje. In de lijst met opties kwam ik het sportonderstel tegen. Wat houdt dat bij deze Punto in? Hardere veren (met gelijke lengte) met stuggere demping of is de wagen ook iets verlaagd? Ben ik vergeten te vragen aan de dealer. Weet iemand dat zo?