auto start niet.

Plaats reactie
Jennifer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 19, 2015 7:06

auto start niet.

Bericht door Jennifer »

Hallo,

Ik ben Jennifer en ben nieuw hier. Al weet ik niet of ik hier goed zit, want heb een fiat punto sound van 2002.
Maar jullie kunnen mij vast wel helpen.

Ik heb deze auto nu een half jaar ongeveer. Na een paar maanden wou de auto ineens niet meer starten. Dus aan de accu lader gehangen en hij deed het weer. Toch voor de zekerheid een andere accu erin gegooid. Momenteel ligt er een accu in die normaal in een Volvo 940 ligt. Dus zou je denken dat die het wel blijft doen.
Maar dat is minder waar. Vanmorgen startte hij dus weer niet :( . En beide keren wou die in eerste instantie wel starten. Maar bleef hij niet draaien.

Nou vraag ik mij dus af waar het aan kan liggen, want het zou echt bizar zijn als mijn accu elke keer leeg wordt getrokken.

Groetjes Jennifer
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: auto start niet.

Bericht door Odelot »

Hoi Jennifer,

Welkom. Het zou kunnen dat de dynamo niet goed meer is. Dat de accu niet meer voldoende bijgeladen wordt dus.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Jennifer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 19, 2015 7:06

Re: auto start niet.

Bericht door Jennifer »

Kan je dat ook op de 1 of andere manier meten? Hij gaat straks wel weer aan de lader. Dus ben benieuwd of hij vanavond weer start. Maar zal balen zijn als ik morgenochtend weer zo sta :wink:
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: auto start niet.

Bericht door Rik »

Kan ook de temperatuursensor zijn die verkeerde waarden afgeeft.
Ik heb het in het verleden ook gehad, eens in de zoveel dagen wou die niet starten omdat de sensor niet correct werkte.
Jennifer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 19, 2015 7:06

Re: auto start niet.

Bericht door Jennifer »

Oh dat is wel apart. Deze accu zit er nu vanaf oktober in. Maar is bij mij zo uit het niets dat ie niet meer wil starten. Want gisteravond startte hij nog gewoon in 1 keer.
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: auto start niet.

Bericht door Rudabroda »

Hi Jennifer, welkom hier op het forum.
Ik zou hem gewoon ff laten nameten aangezien het zoveel zaken kunnen zijn...dan weet je het zeker, nietwaar?
Zeker bij zulke "vage af-en-toe klachten".

Moet eerlijk zeggen dat de dynamo bij mij toch wel als hoofd verdachte te boek staat.
Ben benieuwd.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Jennifer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 19, 2015 7:06

Re: auto start niet.

Bericht door Jennifer »

Dat lijkt me wel de beste optie inderdaad, want als het elke keer na een half jaar hetzelfde verhaal is. Dan is de lol er snel vanaf.
En vooral omdat er nu zo zware accu is, zou mijn autootje hem eigenlijk niet leeg mogen trekken.
Jennifer
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 19, 2015 7:06

Re: auto start niet.

Bericht door Jennifer »

De accu ligt nu aan de lader. De startmotor draait wel. Dus dat is alweer 1 punt minder.
Gelukkig is er nog garantie op de accu. Maar als het de dynamo is, is die dan makkelijk zelf te vervangen?
Plaats reactie