is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Ha ha je de dealers zijn meestal niet scheutig met het uitgeven van dat soort gegevens. Ik denk niet dat dat hier echt anders is. Ik ken wel iemand die autodata heeft maar weet niet of dat de gegevens in zitten die ik nodig ben en of hij ze dan zit werken afstaan.
Ik heb de de kabels die ik heb in de stekkers gecontroleerd met een auto op de sloop wat ook cruisecontrol had maar die zijn exact gelijk.
Ik heb wel de toen ik de hendels met cruise kocht de klockspring(sleepring) geruild met die uit mijn eigen hendel omdat de stekkers van de airbag waren afgeknipt, zit dat dan ook nog verschil in.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door ing_BRW »

Robinvdw schreef:Ik heb wel de toen ik de hendels met cruise kocht de klockspring(sleepring) geruild met die uit mijn eigen hendel omdat de stekkers van de airbag waren afgeknipt, zit dat dan ook nog verschil in.
Daar moet geen geen verschil in zitten, het enige wat door de sleepring heen gaat is je stuurwielbediening, airbag en claxon.
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Dan weet ik het ook niet meer, ik heb nog el even geprobeerd om te kijken of ik de latency timer wel goed had maar wat hij volgens de omschrijving van de cuscan zou moeten staan kan ik het niet vinden en ook na het downloaden uit de link in de pdf kan ik nog niks aanpassen .
Ik heb afgelopen zaterdag nog een post foutmeldingen gewist bij een fiat fiorino, en ook even in de body computer gekeken of hier wel de cruisecontrol mogelijkheid op zat en hier waren allebei regels ingevuld en te wijzigen. Maar bij mijn eigen lukt dat niet.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Iemand nog suggesties ,
Ik heb de stekkers gecontroleerd met 2 auto.s op de sloop die zeker weten ook cruise control hadden en de kabels komen overeen .
Bij de onderste stekker(sleepring) zijn positie 1, 2 en 6 leeg
Bij de bovenste stekker (hendels) zijn positie 6, 11 en 12 leeg , volgens het schema eerder in dit topic zouden positie 5 en 6 van de onderste stekker bedraad moeten zijn maar bij mij en bij de sloop auto's is dat niet zo.
Het is volgens mij ook niet zo dat er al hendels op moeten zitten om hem te activeren, bij de fiorino 2010 die ik laats heb uitgelezen waren beide regels al beschreven en kon ze ook al aanpassen , bij mij kan ik alleen de bovenste regel aanpassen en dus cruisecontrol activeren en de tweede regel voor de hendel is leeg en kan ik ook niet aanpassen.
Graag hoor ik van iemand of dit op te lossen is of dat het niet kan bij mijn auto , of dat iemand anders het zou willen proberen.

Gr Robin
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door AlexAbarth »

je zou kunnen kijken of als je stekker D van de Bodycomputer loshaalt of de bodycomputer stekkertjes heeft op de aansluitingen 17 en 21 (zie schema). als dat het geval is zou je kunnen proberen of het werkt als je er zelf twee draden naartoe trekt.

Let wel op dat je het contact uit houd als je de stekkers van de bodycomputer losmaakt om storingen in het systeem te voorkomen

de bodycomputer communiceert via canbus met de hendel van de cruise control bij de punto.
dus misschien dat daar de oorzaak zit dat hij hem niet vrij wil geven zolang hij geen signaal van de hendel ontvangt. en dus niet ziet dat hij aanwezig is
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Sterker D is dat de grote stekker op de voorzijde?
En moeten 17 en 21 dan naar 5 en 6 op de onderste stekker bij de schakelaar.

Het zit dan vast wel in de bedrading of in de hendel , bij de fiorino zat nog geen hendel met cruise control op gemonteerd.
Het zou ook kunnen dat mijn hendel niet zuiver is, ik heb deze tweede hands gekocht en het groot licht doet het ook niet met deze hendel.maar wilde het eerst proberen voor ik geld voor een nieuwe wilde uitgeven maar ben nog geen stap verder.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Sorry heb het gezien in het schema, kan de afbeelding niet heel groot maken dan werd hij wazig, maar hij zit dus achter op, is het lastig om deze er zo af te halen of moet ik hem dan even los halen.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door AlexAbarth »

Robinvdw schreef:Sterker D is dat de grote stekker op de voorzijde?
En moeten 17 en 21 dan naar 5 en 6 op de onderste stekker bij de schakelaar.

Het zit dan vast wel in de bedrading of in de hendel , bij de fiorino zat nog geen hendel met cruise control op gemonteerd.
Het zou ook kunnen dat mijn hendel niet zuiver is, ik heb deze tweede hands gekocht en het groot licht doet het ook niet met deze hendel.maar wilde het eerst proberen voor ik geld voor een nieuwe wilde uitgeven maar ben nog geen stap verder.
jep 5 naar 17 en 6 naar 21
idd de onderste stekker op de schakelaar

als je op de afbeelding klikt ga je naar photobucket
rechtsboven in de afbeelding staat dan een vergrootglas
dan krijg je het schema op paginagrootte.
om heel eerlijk te zijn weet ik zo niet welke stekker op de bodycomputer wat is
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
Gabrien
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: zo nov 30, 2014 21:58
Locatie: Rotterdam

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Gabrien »

ik zal even kijken of het ook bij mijn gp kan. zou wel een mooie upgrade zijn
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Ik heb vandaag even naar stekker D achter op de body computer gekeken, maar het is bij mij toch weer anders, bij mij zit onder de stuur kolom op positie 5 wel een draad duur is blauw met een roze lijn, op zes zit niks maar dat was bij de auto's op de sloop ook zo en daar zat ook cruise control op.Bij de stekker D komt deze draad niet weer terug ,op positie 21 zit wel een draad en op 17 niet.
Ik denk daar het probleem toch ergens anders zit misschien zelfs wel in de stekker wat de obd kabel onder het dashboard in moet komen of in de boddy zelf.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
Ignascio
Berichten: 6
Lid geworden op: wo feb 11, 2015 19:33

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Ignascio »

Balen dat hij nog niet werkt!...

Is er iemand in de buurt van Den Bosch of regio (wil best een eindje rijden) om te kijken of de mijne al voorbereid is. Of kan dit alleen als de hendel al is gemonteerd?. Ben wel handig maar durf het stuur met airbag er niet af te halen.
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Ik baal er ook best van, maar ik geef het nog niet op en blijf nog naar het probleem en en eventuele oplossing zoeken.
Je hoeft de hendel nog niet geïnstalleerd te hebben om het te kunnen zien ben ik achter gekomen bij een fiorino , deze had de hendels er nog niet op maar kon hem wel al binnen in de body.
Het demonteren van de airbag, stuur een hendels stelt niet zo Veel voor, het demonteren en monteren kan in een half uurtje.en dan nog aanmelden.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door AlexAbarth »

Ignascio schreef:Balen dat hij nog niet werkt!...

Is er iemand in de buurt van Den Bosch of regio (wil best een eindje rijden) om te kijken of de mijne al voorbereid is. Of kan dit alleen als de hendel al is gemonteerd?. Ben wel handig maar durf het stuur met airbag er niet af te halen.
als je de onderste kap van de stuurkolom er af haalt kun je de onderste stekker losmaken en kijken of de draden op de posities 5 en 6 al aanwezig zijn in de stekker. als dat het geval is zou het geen probleem moeten zijn om cruisecontrol in te bouwen
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Dat zou misschien voor de evo zo kunnen zijn maar voor de GP niet, bij mij is het idd niet zo dat vind positie bedraad zijn alleen positie 5 maar dat was bij de auto's op de sloop ook zo.Ik weet niet wat het probleem bij mij is maar ik denk dat er in mijn body computer iets niet helemaal in orde is.Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien zou ik hem eens proberen te resetten als dat verder geen gevolgen zou hebben.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door AlexAbarth »

Robinvdw schreef:Dat zou misschien voor de evo zo kunnen zijn maar voor de GP niet, bij mij is het idd niet zo dat vind positie bedraad zijn alleen positie 5 maar dat was bij de auto's op de sloop ook zo.Ik weet niet wat het probleem bij mij is maar ik denk dat er in mijn body computer iets niet helemaal in orde is.Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien zou ik hem eens proberen te resetten als dat verder geen gevolgen zou hebben.
de schakelaar is voor alle grande punto's en evo's hetzelfde. dus ook de uitgang waar het signaal uitkomt zou bij allemaal op dezelfde positie's moeten zitten.

misschien dat sommige punto's het niet over de canbus hebben lopen. dat zou wel kunnen, maar dan moet je eerst het electrische schema van alle verschillende punto's gaan vergelijken
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Plaats reactie