Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandeling
Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandeling
Dag GP'ers,
Toen ik mijn auto kochte, merkte ik al op dat deze opnieuw gespoten is in dezelfde kleur. Donkerblauw.
Nu heb ik hem volledig gepoetst, gepolijst en daarna met de polish erover (Eerst Meguiars ultra cut compound m105 en daarna Meguiars ultra fine polish m205). Producten zijn aangebracht met een DA machine en resultaat was prachtig.
Auto is hierna al 2 keer gewassen, een steeds komen er meer en meer microkrasje in de lak. Zelfs als ik met mijn blote vinger over de lak wrijf komen er micro krasjes in... Nu heb ik gehoord dat sommige lakken 'zachter' zijn dan andere... Kan dit het probleem zijn? Of nog belangrijker, hoe los ik het op
Bedankt!
Toen ik mijn auto kochte, merkte ik al op dat deze opnieuw gespoten is in dezelfde kleur. Donkerblauw.
Nu heb ik hem volledig gepoetst, gepolijst en daarna met de polish erover (Eerst Meguiars ultra cut compound m105 en daarna Meguiars ultra fine polish m205). Producten zijn aangebracht met een DA machine en resultaat was prachtig.
Auto is hierna al 2 keer gewassen, een steeds komen er meer en meer microkrasje in de lak. Zelfs als ik met mijn blote vinger over de lak wrijf komen er micro krasjes in... Nu heb ik gehoord dat sommige lakken 'zachter' zijn dan andere... Kan dit het probleem zijn? Of nog belangrijker, hoe los ik het op
Bedankt!
Grande punto 1.4i 2007
Re: Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandelin
Zo zacht hoort een lak ook niet te zijn. Je hebt ook een vrij grof compound gebruikt voor de cut.
ik zou hem een kleine hit met poorboys ssr 2.5 geven op een oranje pad. Als daarmee de krassen weg zijn, je lak in een sealer zetten (Mothers sealer) en vervolgens een laagje collinite 845
ik zou hem een kleine hit met poorboys ssr 2.5 geven op een oranje pad. Als daarmee de krassen weg zijn, je lak in een sealer zetten (Mothers sealer) en vervolgens een laagje collinite 845
GP 1.3 Multijet Sabbia
Re: Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandelin
BEdankt voor de info, kga hem dit weekend is grondig in de wax zetten en kijken wat het resultaat is.unstable schreef:Zo zacht hoort een lak ook niet te zijn. Je hebt ook een vrij grof compound gebruikt voor de cut.
ik zou hem een kleine hit met poorboys ssr 2.5 geven op een oranje pad. Als daarmee de krassen weg zijn, je lak in een sealer zetten (Mothers sealer) en vervolgens een laagje collinite 845
Grande punto 1.4i 2007
- zwabbers
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 164
- Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
- Locatie: roelofarendsveen
Re: Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandelin
Als je hard met je duim op de lak druk en je ziet je afdruk in de lak staan is de lak te zacht .
Dit moet je proberen als de auto een tijdje in de zon staat en de lak warm is .
Staat je duim er in is het met het spuiten niet goed gegaan , te dik gespoten of te weinig of verkeerde harder of een niet geheel droge basis lak .
Het is wel zo dat hoe donkerder de kleur hoe sneller je last heb van microkrassen ( hologrammen ), eigenlijk even snel als met een lichte kleur maar bij een donkere kleur zie je veel beter .
Regelmatig poetsen met een PTFE wax scheelt al een heel eind.
Dit moet je proberen als de auto een tijdje in de zon staat en de lak warm is .
Staat je duim er in is het met het spuiten niet goed gegaan , te dik gespoten of te weinig of verkeerde harder of een niet geheel droge basis lak .
Het is wel zo dat hoe donkerder de kleur hoe sneller je last heb van microkrassen ( hologrammen ), eigenlijk even snel als met een lichte kleur maar bij een donkere kleur zie je veel beter .
Regelmatig poetsen met een PTFE wax scheelt al een heel eind.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandelin
Lak is normaal boterzacht van fiat. Ik wrijf er met een microvezeldoek als ik wil ook krassen in. Zeker deze blauwe lak waar geen blanke lak overheen zit.
Goede oplossing is een glasscoating, maar dit kost wel wat.
Andere coatings kunnen ook.
Goede oplossing is een glasscoating, maar dit kost wel wat.
Andere coatings kunnen ook.
Re: Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandelin
Gebruik alleen nog maar écht superzachte microvezeldoeken.
Voorbeeld: http://bit.ly/1I0A9Qk" onclick="window.open(this.href);return false;
Met het gebruik van een autoshampoo icm een hogedruk + foamer kun je ook eerst het meeste vuil verwijderen, zonder te krassen. Met veel water afspoelen en vervolgens met een detailerspray en mega-zachte doek de auto afwerken.
Voorbeeld: http://bit.ly/1I0A9Qk" onclick="window.open(this.href);return false;
Met het gebruik van een autoshampoo icm een hogedruk + foamer kun je ook eerst het meeste vuil verwijderen, zonder te krassen. Met veel water afspoelen en vervolgens met een detailerspray en mega-zachte doek de auto afwerken.
Voordelige autopoetsproducten vindt u op http://www.123carcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;!
Re: Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandelin
Onzin, microvezel is microvezel. (microvezeldoek van de Action a.€1.75) werkt ook goed. Heeft hier niets mee te maken.Lammertse schreef:Gebruik alleen nog maar écht superzachte microvezeldoeken.
Voorbeeld: http://bit.ly/1I0A9Qk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gezien de reacties, moet er wel verschil in zitten.
Laatst gewijzigd door Dixie op do jul 09, 2015 9:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandelin
Grote deels waar, maar niet helemaal. De micro vezel doeken van de AC tion zijn net van mindere kwaliteit.
Gaan vlugger "vol" zitten en de vezels zijn vrij kort. Heb testen gedaan met "goedkopere" doeken van verschillende merken, maar de "duurdere" blijken toch echt beter te zijn. Zal niet zeggen dat ze nets waard zijn, maar ik gebruik ze liever niet op de zachte lak van Fiat.
Gaan vlugger "vol" zitten en de vezels zijn vrij kort. Heb testen gedaan met "goedkopere" doeken van verschillende merken, maar de "duurdere" blijken toch echt beter te zijn. Zal niet zeggen dat ze nets waard zijn, maar ik gebruik ze liever niet op de zachte lak van Fiat.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandelin
Moet je een microvezeldoek van swissvax maar eens vergelijken met die van de action danDixie schreef:Onzin, microvezel is microvezel. (microvezeldoek van de Action a.€1.75) werkt ook goed. Heeft hier niets mee te maken. Wel goed voor je handel..Lammertse schreef:Gebruik alleen nog maar écht superzachte microvezeldoeken.
Voorbeeld: http://bit.ly/1I0A9Qk" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ze allebei en kan je vertellen dat ze niet te vergelijken zijn.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
- AlexAbarth
- Junior Stato
- Berichten: 210
- Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03
Re: Krassen in de lak na volledige polijst/polish behandelin
Dixie schreef:Onzin, microvezel is microvezel. (microvezeldoek van de Action a.€1.75) werkt ook goed. Heeft hier niets mee te maken. Wel goed voor je handel..Lammertse schreef:Gebruik alleen nog maar écht superzachte microvezeldoeken.
Voorbeeld: http://bit.ly/1I0A9Qk" onclick="window.open(this.href);return false;
de duurdere microvezeldoeken die ik heb zijn zeker wel beter dan de goedkope