Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Gebruikersavatar
Danielo
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 14:30

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door Danielo »

Heb sinds kort ook een GP; was nog even aan het twijfelen of ik geen Dacia Sandero zou kopen (wat eigenlijk toch wel een hele andere auto is) omdat ik daar een mooie aanbieding van had gezien. Uiteindelijk ben ik echter toch voor de GP gegaan en daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Vind hem erg fijn zitten, het is een mooi model en heeft genoeg ruimte voor mij. Daarnaast vind ik hem gewoon erg lekker rijden en schakelen!
Gebruikersavatar
pretpik
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: di sep 23, 2014 15:23

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door pretpik »

Nu ik deze auto sinds september 2014 in gebruik heb, kan ik na een half jaar eens goed de balans opmaken. Ook ben ík een tevreden rijder.

Wat heb ik vóór de Grande Punto gereden:

Volvo V70 2.4 '99 (Okt 2011 - Juli 2012)
Volvo S80 2.9 '99 (Juli 2012 - Feb 2014)
Peugeot 206 CC '02 (Feb 2014 - Sep 2014) Rampenbak

Uitvoering: 1.9 Multijet Sport 130 pk
Kleur: Zwart
Bouwjaar: 2006
Kilometerstand: 245000

Plussen:
+Het is een Italiaan
+Veel koppel
+Relatief goedkoop in onderhoud
+Design
+Stoelen
+Wegligging
+Instelbaarheid zitpositie
+Aanschafprijs

Minnen:
-Het is een Italiaan
-Zicht rondom
-Audio
-Relatief veel kleine problemen
-Verlichting (Koplampen geven weinig licht af)
-Brandstofverbruik (normaal gebruik 1:14-15)
-Afwerking en kraakjes
simon010156
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 08, 2015 20:02

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door simon010156 »

Ik rij sinds januari 2015 met een rode punto 100pk twinair lounge en bevalt mij prima .
er staat al weer 4500 km op de teller het benzine verbruik valt erg mee gemiddeld 1.16.
er zit geen blue & me in en is wel een gemis.
vergeleken met de panda 85 pk twinair is de 100 pk een stuk beter minder trillingen
tikt en rammelt niet .
en de 100pk trekt van af de 80km lekker vel Door zonder trillingen.
je merkt nauwelijks dat er een 2cilinder motor in zit..
Laatst gewijzigd door simon010156 op vr mei 22, 2015 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Luud
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 10:42
Locatie: Bij Maastricht

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door Luud »

Nu aan onze tweede GP bezig. De eerste een GP actual 1.3 multijet, nieuw gekocht augustus 2010, Recent, maart 2015, ingeruild op een GP Lounge 1.3 multijet van december 2013.
Wat is er goed aan: 110000 probleemloze kilometers gereden, nog geen lampje stuk en een nette inruilprijs.
Super zuinig, 1 op 23 gemiddeld, goede trekker voor onze kleine caravan. Ook dan nog 1 op 15.
nu de Lounge, nog iets zuiniger en door de upgrade naar Lounge, ook weer luxer, wat rijden ook weer prettiger maakt.
inmiddels 5000 km gereden, ook weer probleemloos.
M.n. de stoelen zijn (voor mijn rug) beter dan de stoelen in de actual, standaard armsteun, extra voorverwarming, waardoor het interieur in de winter sneller warm is. Ja, ben een tevreden GP rijder en bezitter.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door tonyvandenbroek »

Goed te horen Luud, ook ik bennog steeds dik tevreden met mijn Fiat's. Heb er sinds de beginnen (2006) nog nooit veel problemen mee gehad. De Punto Evo van ons heeft een kappote druklager gehad, maar dat is netjes opgelost door dealer en Fiat NL.
Mijn Grande Punto's (95pk sport, en nu de Tjet) rijden altijd. Geen grote mankementen gehad dus JA, ook ik ben nog steeds tevreden.

Hoor het de mensen nog zeggen toen ik in 2006 een GP bestelde bij de dealer. Je bent GEK :shock: Toch geen Fiat, Gaan al in de folder stuk,, roesten als een gek, altijd wat...nou in tegendeel!
Familie en Kennisen rijden dikke auto's (MB van een ton of meer) en die hebben altijd wat. Dan lach ik in mezelf en zeg, tja moet je maar een Fiat kopen. Loot altijd :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
aalp
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma apr 28, 2014 4:12
Locatie: vlissingen

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door aalp »

Hoor het de mensen nog zeggen toen ik in 2006 een GP bestelde bij de dealer. Je bent GEK :shock: Toch geen Fiat, Gaan al in de folder stuk,, roesten als een gek, altijd wat...nou in tegendeel!
Familie en Kennisen rijden dikke auto's (MB van een ton of meer) en die hebben altijd wat. Dan lach ik in mezelf en zeg, tja moet je maar een Fiat kopen. Loot altijd :wink:
Herkenbaar verhaal ben in 1996 of 1997 begonnen met een Punto 55sx young (open dak en audio bediening aan het stuur! Wat een luxe!!) voor nog geen Fl 25.000,- (zeg zo'n € 11.400,-) nieuw!! Fantastische auto en tot op heden punto's blijven rijden. Nu in een T-jet sport. Enige irritante dat deze heeft is tegenwoordig dat als het verklikkerlampje van de kofferbak gaat branden (kofferbak open) de display van de boordcomputer heen en weer schakelt tussen deze melding en de normale display. Uitstappen en met de afstandsbediening op slot en van slot doen verhelpt het maar toch........

Verder fantastisch ontwerp persoonlijk vind ik hem mooier dan een Evo en je blijft lachen.
Grande Punto T-Jet 1.4 Exotica red

Afbeelding
NordicGP2006
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: di mei 26, 2015 9:10

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door NordicGP2006 »

UITVOERING: GP Edizione Prima 2006

KM STAND: 94.000 KM

VOORDELEN:
Uiterlijk (mooier dan een Evo vind ik persoonlijk)
Weggedrag prima, al zou het met andere velgen/banden nog wel wat beter zijn.
Ruimte binnenin (met mijn 1.92m wel zo fijn)
Interieur strakker/mooier dan tijdsgenoten

MINPUNTEN:
Groot gemis is een zesde versnelling(!)... een zesde/overdrive versnelling zou super zijn om de tpm omlaag te krijgen.
Laatst gewijzigd door NordicGP2006 op wo jun 17, 2015 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2006 Grande Punto Edizione Prima 1.4-8v
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door Jan_Kol »

aalp schreef:Enige irritante dat deze heeft is tegenwoordig dat als het verklikkerlampje van de kofferbak gaat branden (kofferbak open) de display van de boordcomputer heen en weer schakelt tussen deze melding en de normale display. Uitstappen en met de afstandsbediening op slot en van slot doen verhelpt het maar toch........
Bij mij was er net zoiets maar dan een melding over de (Dualogic automatische) versnellingsbak. Na vervangen van een lekkend onderdeel van de hydrauliek van de versnellingsbak is het probleem verholpen. De melding gaf eigenlijk alleen aan dat er (veel) te weinig hydraulische olie in het reservoir aanwezig was. Is het een idee om daar eens naar te kijken.... (reservoirtje zit achter metalen beschermkap naast de accu).

Jan
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door Sjoerd H. »

aalp schreef:Enige irritante dat deze heeft is tegenwoordig dat als het verklikkerlampje van de kofferbak gaat branden (kofferbak open) de display van de boordcomputer heen en weer schakelt tussen deze melding en de normale display. Uitstappen en met de afstandsbediening op slot en van slot doen verhelpt het maar toch...
Nieuw kofferbak slot erin zetten! Ik had hetzelfde probleem maar met een nieuw mechanisme is dit meteen verholpen.
Hij ging nog wel open en dicht maar gaf telkens de melding dat hij open was (terwijl hij toch echt gesloten was).

Wellicht is eerst wat contactspray in de contactjes ook een goed idee.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
aalp
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma apr 28, 2014 4:12
Locatie: vlissingen

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door aalp »

Bij mij was er net zoiets maar dan een melding over de (Dualogic automatische) versnellingsbak. Na vervangen van een lekkend onderdeel van de hydrauliek van de versnellingsbak is het probleem verholpen. De melding gaf eigenlijk alleen aan dat er (veel) te weinig hydraulische olie in het reservoir aanwezig was. Is het een idee om daar eens naar te kijken.... (reservoirtje zit achter metalen beschermkap naast de accu).

Nieuw kofferbak slot erin zetten! Ik had hetzelfde probleem maar met een nieuw mechanisme is dit meteen verholpen.
Hij ging nog wel open en dicht maar gaf telkens de melding dat hij open was (terwijl hij toch echt gesloten was).
Wellicht is eerst wat contactspray in de contactjes ook een goed idee.
Bedankt voor de ideen, reservoir staat op de goede waarde, ga momenteel voor de contactspray. Ben bang dat het wel eindigen met een ander slot dat schat ik zo in. Heb al eens eerder een defect portierslot gehad. Is misschien een zwak puntje bij een Punto.
Grande Punto T-Jet 1.4 Exotica red

Afbeelding
Bob de Bouwer
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: za jul 11, 2015 8:43

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door Bob de Bouwer »

Rij nu een tijdje in een GP 1.4 uit 2007
+ Prijs
+ Mooi model
+ Stoelen zitten goed
+ Stoer
+ Airco
+ Rijd lekker
+ Alles zit erop en aan
+ Verbruik 1:16 a 17

- Lak (dun)
- Hij is niet zo snel
- Knipperlicht geluid is hard :shock:

Ben verder heel tevreden :wink:
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door ing_BRW »

UITVOERING: Grande Punto 1.3 Multijet 16v 85 Actual
extra fabriek opties: airconditioning; mistlampen, audio installatie met stuurwielbediening en skydome (dakraam)

KM STAND: 184.000 KM

VOORDELEN:
  • Mooi design, vooral als je kijkt naar zijn "Maseratie-neusje"
  • Laag verbruik van 1:20
  • Makkelijker in gebruik bij kleine reparaties (zoals lampen vervangen) dan bij de wat modernere auto's vanuit dezelfde tijd
  • Goede wegligging voor een niet sportieve auto
  • Veel beenruimte voor bestuurder en bijrijder (bij een lege achterbank)
  • Vrij van wegenbelasting vanaf aankoop (oktober 2012) tot januari 2014 8)
MINPUNTEN:
  • Soms lijken de wielen (diameter in totaliteit) wat klein voor het formaat auto
  • Kwetsbare lak, de voorbumper en motorkap lijken bij mij meer op spacwerk dan een strakke lak, er is nu al veel primer zichtbaar
  • Ondanks LED in de tellers is alles (ouderwets) oranje
  • Met de in hoogte verstelbaar voorstoelen in achterste- en laagste stand is het niet meer mogelijk de achterbank plat te leggen
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door unstable »

Rij nu ruim een jaar een GP 1.3 uit 2006

Pluspunten

- Rijkelijk uitgerust (Full Option)
- Automaat met zesde versnelling
- Uiterlijk
- Makkelijk te onderhouden
- Zelfs na bijna 10 jaar nog een moderne auto
- Stuurt lekker (hoewel weinig feedback)

Minpunten

- In elkaar gezet tijdens een koffiepauze
- Vele kraakjes en piepjes
- Automaat doet soms niet wat je wil
- Passagiersstoel niet in hoogte verstelbaar
GP 1.3 Multijet Sabbia
Gebruikersavatar
Blu Magnetico
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 233
Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door Blu Magnetico »

Uitvoering: Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet 120 pk Sport 3d, , bouwjaar 03/2009
Opties : airco, cruise control, skydome, Blue & Me, armsteun
In bezit : sinds 09/2013 huidige km-stand : circa 105.000 km

- prachtig design (naar mijn mening beter geslaagd dan de Evo)
- heerlijke T-Jet motor
- Sport uitvoering
- acceleratie, trekkracht
- goede wegligging
- mooie 17" velgen (regelmatig complimenten)
- dualzone climat control, ook uitstroomopening voor achterpassagiers
- Blue & Me => stuurwielbediening en spraakbediening, bluetooth
- usb aansluiting in dashboardkastje voor mp3
- follow me home verlichting
- elektrische kofferklep
- de sportstoelen met elektr. lendensteun
- de in hoogte verstelbare armsteun met opbergruimte
- de geluidsinstallatie incl. subwoofer in kofferbak
- witte tellers
- uitgebreide funkties van de boordcomputer, zowel via menu als via stuurstengel
- stoere uitlaat van het Sport model (niet te overdreven groot, en ook geen miezerig pijpje)
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door BramvE »

Blu Magnetico schreef: - elektrische kofferklep
Volledig automatisch open en dicht?
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Plaats reactie