1.4 16v kietelen
1.4 16v kietelen
Hee mensen,
Ik heb een gp 1.4 16v, deze wil ik graag wat pittiger hebben.
Ik heb zelf al de lange piemel uit mijn luchtfilter gehaald, deze heeft een flinke vernauwing aan het eind en scheelde me 7pk. Testbank bewezen. Hierbij ook een ander inlegfilter en speciale bougies.
Is er meer wat ik kan doen om hem wat te kietelen?
Misschiem de ontsteking wat vervroegen (als dit kan) , kat verwijderen,
Misschien is er iets van een spaghettistuk te krijgen?
Ik hoor graag zo veel mogelijk tips en ervaringen, ik wil best wat geld uitgeven maar een turbosetje van 3000 gaat me iets te ver
Ben benieuwd
Ik heb een gp 1.4 16v, deze wil ik graag wat pittiger hebben.
Ik heb zelf al de lange piemel uit mijn luchtfilter gehaald, deze heeft een flinke vernauwing aan het eind en scheelde me 7pk. Testbank bewezen. Hierbij ook een ander inlegfilter en speciale bougies.
Is er meer wat ik kan doen om hem wat te kietelen?
Misschiem de ontsteking wat vervroegen (als dit kan) , kat verwijderen,
Misschien is er iets van een spaghettistuk te krijgen?
Ik hoor graag zo veel mogelijk tips en ervaringen, ik wil best wat geld uitgeven maar een turbosetje van 3000 gaat me iets te ver
Ben benieuwd
Re: 1.4 16v kietelen
Scherpere nokkenassen, drijfstangen balanceren, gesmede zuigers, grotere injectoren.
Kan wel doorgaan. Geen van alles is goedkoop.
Wil je meer vermogen? Dan was het waarschijnlijk beter om een tjet te kopen
Kan wel doorgaan. Geen van alles is goedkoop.
Wil je meer vermogen? Dan was het waarschijnlijk beter om een tjet te kopen
Re: 1.4 16v kietelen
Ja oke, maar ik heb ook zo niet een adresje waar ik dit kan vinden enzo,
Heb je hier wat ervaring mee? Ik vind juist het tunen van een non-turbo ook erg intressant
Heb je hier wat ervaring mee? Ik vind juist het tunen van een non-turbo ook erg intressant
- OrangeHornet
- Junior Stato
- Berichten: 250
- Lid geworden op: zo dec 18, 2011 15:06
- Locatie: Oosterhout
Re: 1.4 16v kietelen
Ikzelf heb ook dat "pieleke" verwijderd en gaten in de kap geboord voor extra lucht toevoer. Verder heb ik een volledig custom rvs uitlaat met spaghetti spruitstuk en sport-cat. Dempers zitten er niet meer tussen.
Re: 1.4 16v kietelen
Is het verschil de 400 voor het spaghettistuk waard?
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 15, 2014 17:29
- Locatie: heerlen
Re: 1.4 16v kietelen
Heb je misschien foto's van het verwijderen van dat pieletje? Als het wat pk oplevert wil ik dit ook wel eruit halen. -]
Re: 1.4 16v kietelen
Geen fotos bij de hand, ik kan het ook heel simpel uitleggen.
Als je voor de motorruimte gewoon staat kijk je tegen je luchtfilterbox aan, hier zit aan de linkerkant een lange piemel die naar onder loopt en in een rubbertje vast zit. Deze in zijn geheel uit de luchtfilterbak trekken en voila! Kan een beetje duwen en trekken zijn omdat je redelijk goed in de bak geklemd zitten, als je het niet snapt wil ik wel foto's gaan maken, maar dit is echt kinderspel
Als je voor de motorruimte gewoon staat kijk je tegen je luchtfilterbox aan, hier zit aan de linkerkant een lange piemel die naar onder loopt en in een rubbertje vast zit. Deze in zijn geheel uit de luchtfilterbak trekken en voila! Kan een beetje duwen en trekken zijn omdat je redelijk goed in de bak geklemd zitten, als je het niet snapt wil ik wel foto's gaan maken, maar dit is echt kinderspel
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma sep 15, 2014 17:29
- Locatie: heerlen
Re: 1.4 16v kietelen
oh oke dus je verwijderd die hele slang met dat kubus gevalletje erop. maar dan zuig je de lucht toch direct aan de luchtbox erin, is dat niet slecht.