Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door BramvE »

Iemand tips over hoe je goed bij de ruimte tussen de middenconsole/tunnel en de voorstoelen komt? Je kunt de stoelen heen en weer schuiven maar er blijft een stukje waar je niet bijkomt...en ook het smalle opzetstuk voor de stofzuiger is niet lang genoeg, en het is de favoriete plek van een Smintje geworden :oops:
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door unstable »

bij carclean verkopen ze speciale opzetstukjes om daar te kunnen komen.
GP 1.3 Multijet Sabbia
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door zwabbers »

Ik doe het altijd met perslucht.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Thegroov »

unstable schreef:bij carclean verkopen ze speciale opzetstukjes om daar te kunnen komen.
Bij de Action ook, voor € 0,89 als ik me niet vergis.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
mnrjw
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do feb 14, 2013 14:04
Locatie: Moordrecht

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door mnrjw »

Met welk poets spul kan je het beste een rode punto mee poetsen?
Of een setje voor een boormachine?

Groet jw
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Een rode GP moet je zeker goed bijhouden. Als er al verwering aanwezig is, kun je het beste een afspraak maken met mij.
Maar je kunt natuurlijk ook zelf aan de slag. Je zult moeten polijsten, de lak voeden en een goede seal erop.
Daarna lekker aftoppen met een leuke wax.

Zo'n boor-machine-ding is niet echt mijn ding zullen we maar zeggen. Maar je kunt er mee vooruit. Beter is dan flinke spierballen kweken en het met de hand doen.

Ik gebruik voor een rode:

Polijst: Monello, Mezzo, Finale.
Voeding: Chemical Guys - Glaze Glosswork
Seal: Poorboys - EXP
Wax: wat jij lekker vind, o.a. Collinite 845

Hopelijk heb je er wat aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lune-i-tune
Junior Stato
Berichten: 402
Lid geworden op: di dec 18, 2012 17:24
Locatie: Gorinchem

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door lune-i-tune »

He Tony
Even een vraagl lukt dat ook bij een kleur o.a. oranje? Bij mij is de voorbumper verkleurt.
Grande Punto T-jet carribean Orange skydome SaVaLi novitec -4. Skytune EBC brakes M/S design grill ,novitec diffuser,orginele voorbumperspoiler. Japan Racing 18"
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Scarrrr »

Hi,

Ik poets regelmatig m'n motor. Auto duwde ik voorheen altijd door de wasstraat omdat het me niet zoveel kon schelen.
Nu heb ik een mooie diepblauwe Grande Punto en daar wil ik nu toch ook met wat meer regelmaat een mooie finish aan geven.

Nu ben ik absoluut geen expert, maar ik ben ooit begonnen met een meguiars starter set (paint restore) en die beviel me zo goed dat ik het eigenlijk ben blijven gebruiken.

Nu zie ik hier wel 8 of meer stappen, terwijl ik heb zelf meestal klaar in een stap of 3/4....

1. Ik begin met wassen (auto afspuiten, want ik heb geen tuinslang (appartement) in een washok).
Dan sop ik de auto met Meguiars gold class shampoo/conditioner
Geheel afspoelen/afnemen en drogen of laten drogen.

2. Ik vond wat gebruikerssporen en krasjes op de lak, dus ik ben verder gegaan met Meguiars Ultimate compound. Nu is dit geen echte scratch remover, maar het deed z'n werk.
Heb maar meteen de hele auto gedaan.

3. Wax met Meguiars gold class carnauba plus

Bij m'n motor heb ik 1x met klei gewerkt... misschien dat het de auto ook wel goed doet.

Nu mijn vraag:

Welke stappen moet ik nou echt toevoegen voor een goed langdurig resultaat? Voeding van de lak? Sealant? Cleaner?

Bovenstaande heb ik vorig weekend uitgevoerd, maar door het weer en een strandbezoek zit er alweer behoorlijk wat stof op de auto. Hoe was ik de auto dan komend weekend? Gewoon alleen met shampoo en dan quick detailer erbij?
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Je bent al een heel eind op de goede weg.
Voor zo'n mooie diep blauwe Punto (net als die van ons) kun je nog wat stappen verder gaan.

Ik gebruik altijd"

Auto afspuiten, in de foam zetten en ga mijn een bakkie koffie drinken. 10 minuten later spuit ik de auto af met de HD.
Was de auto met een shampoo die daarvoor bestemd is. Monenteel en ik fan van de Gyeon Bath+ of de smart shampoo.
Laat een auto nooit drogen in de zon. Je krijgt dan namelijk van die lelijke kalk vlekken.
Ik droog de auto altijd met de miracle dryer. Grote doek waarmee ik de auto in keer kan drogen.

Eventueel een klei ronde indien nodig. Zorg voor een voldoende en goede lubricant (smering voor de klei op de lak). Ik gebruik vaak een verdunde Spray 'n Wipe (poorboys). Indien nodig polijsten in stappen. Begin niet te grof. Je kan beter een stap terug gaan als het resultaat niet voldoende is.
Na polijsten spuit ik de auto nogmaals goed af om alle polijst residu te verwijderen. Wederom drogen en klaar voor de volgende stap.
Voed de lak met een glaze die bij je kleur past. Donkere auto bv. blackhole, witte auto bv. white diamond. Maar ook een glosswork glaze va Chemical guys is een leuke. je kan dit machinaal of met de hand opeztten en buffen.
Ik bescherm deze glaze met een sealant als EX-P. Maar ook hier zijn vaak meerdere varianten verkrijgbaar.

Dan nog het leukste: Het waxen.. Te veel soorten, geuren en kleuren. Iedereen heeft er zijn eigen mening over, maar een goede en goedkope wax is toch wel de Collinte 845. Zowel de vaste als vloeibare wax. Een van de weinige die pekel bestendig is, en daarvoor iedeaal voor de winter. Sommige gevallen twee laagjes zodat je zeker maanden een leuke beading hebt. Je zal zeker hard moeten werken om dit in één dag te doen, want vaak komen de rubbers, banden wielen, ramen e.d ook nog bij. Maar het is een leuke bezigheid.

wil je meer info: Check mijn facebook. Car Cleaning Someren eind.

Of vraag het me hier of op een meeting.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Scarrrr »

Bedankt!

Ik dacht altijd dat een sealant en wax hetzelfde waren.

Dan heb ik nog wat dingetjes aan te schaffen. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Pas op hé... Het is verslavend.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Scarrrr »

I know. Mijn vrienden noemen we ook wel eens Poetscar... :lol: Aangezien ik regelmatig mijn motor sta te poetsen.
Echter pak ik het lang nog niet zo serieus aan als de echte detailers. Zoals ik al aangaf; Wassen, af en toe polijsten/kleien en waxen is een beetje mijn routine.

De meeste houden het bij wassen met dreft :x en af en toe een hoge drukspuit er over.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Romeodelta »

@Jarre: Meguiars is voor de beginner. Goed om te starten maar zeker niet meer dan dat.

Nou daar ben ik het niet mee eens, ben al een aantal jaartjes bezig met van alles, poorboys - Dodo Juice - Monello - Auto finesse heeft ook goed spul. Maar vorig jaar de Black wax van Mequiars geprobeerd en dat is toch echt een van mijn faforieten voor mijn zwarte auto. Zeer makkelijk aan te brengen en af te nemen, verwijderd kleine krasjes, en wat een glans! Ik ben er tevreden mee.
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Lammertse
Nuovo Arrivato
Berichten: 70
Lid geworden op: ma jan 12, 2015 20:27
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Lammertse »

Afgelopen week met de GP op wintersport geweest. Dik 2000km gereden, 1.3 jt-t-t-t-d'tje heeft zich prima gedragen :-] . Is wel toe aan wat TLC na dit tripje... Dus die gaan we 'm van de week maar eens geven :)

Afbeelding

Afbeelding
Voordelige autopoetsproducten vindt u op http://www.123carcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;!
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Giordino »

Daar valt in elk geval genoeg eer aan te behalen ;)
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Plaats reactie