is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

De schakelaars zijn idd het zelfde, maar denk toch dat de bekabeling toch anders is aangezien ik de draden ook niet terug kon vinden in de D stekker achter op de body .
Ik ga dit weekeind even naar mijn neefje toe, hij heeft autodata en daar zouden de bedrading schema's in moeten staan.Als ik wat heb gevonden zal ik kijken of ik het hier ergens kan publiceren zodat er meerdere zijn die er misschien ook wat aan hebben, en om te kunnen vergelijken met het eerdere schema.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
Ignascio
Berichten: 6
Lid geworden op: wo feb 11, 2015 19:33

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Ignascio »

Hoe gaat het nu met de cruise control?
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Nog niks verder ik denk dat het toch aan mijn body computer ligt maar wat er mis is weet ik niet.
Het blijft wel een beetje vreemd ondanks dat ik cruisecontrol wel kan aanmelden kan ik de hendel niet activeren.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door ing_BRW »

AlexAbarth schreef:De canbusdraden zitten op de posities 5 en 6 van de onderste stekker die in de stuurkolomschakelaar zit
Helaas is dit niet waar. Ik heb inmiddels een paar stuurkolomschakelaars bekeken die qua onderdeelnummer zouden moeten passen in zowel de GP, Pevo en MY2012 en bij allemaal is de onderste stekker bestemd voor de sleepring.
En het enige dat is aangesloten op de sleepring is de stuurwielbediening van de radio, de airbag en het claxon.

Er is dus geen mogelijke verbinding tussen de stekker en de CruisControl schakelaar te vinden, dus het moet wel degelijk door de bovenste stekker lopen.

Ik ga mij dus weer verder focussen op pin 8 van de bovenste stekker en pin41 van de BC.
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Het leek mij ook sterk, ik heb nu inmiddels een stuk of 4 bedieningen gehad onder André omdat ik al twee keer de clockspring kabel band kapot heb gehad en een van de sloop om te kijken hoe het zit en ik kan idd ook heb andere conclusie trekken, ik denk eerder ondanks dat er boven in de werkbalk van de printscreen met het schema staat dat het om cruisecontrol schema gaat het het schema van de stuur bediening voor blue& me gaat(rechts en links onderste twee bedieningsknoppen) zit pin 41 achter op de body computer,
Zou het kunnen dat ik hen niet kan aanmelden omdat bijvoorbeeld mijn koppeling schakelaar kapot is, deze zou denk ik geen storing geven omdat zonder cruisecontrol hij volgens mij geen functie heeft.
Ik ga in ieder geval dit weekeind weer eens bezig met een nieuwe sleepring in mijn hendel te zetten en zal dan ook even naar punt 8 en 41 kijken
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door ing_BRW »

Afbeelding
Ik heb dit schema van Alex nog even bekeken, en gok dat die 5 & 6 die Alex bedoeld een ander steker zijn en dat deze het CruiseControl lampje op het dashboard aansturen (let maar op het symbool dat in module E050 staat).

Ik schat wel een hoge kans dat pin 8 en 41 gaan werken als ik naar module H005 kijk. Hierin zit een schakelschema waarvan ik duidelijk een RES vermeld zie (reset snelheid CruiseControl).
Dus van de bovenste stekker van de stuurkolomschakelaar moet pin 8 worden verbonden met pin 41 van de ECU en pin 10 met pin 34 van de ECU.
Dit ga ik dus zeker een keer uittesten als ik de tijd heb :D
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Ik heb vandaag de nieuwe sleep ring gemonteerd een gelijk even de draden in de stekkers gecontroleerd, bij mij is in de bovenste stekker positie 10 al bedraad dit lijkt mij een massa en 8 niet ik heb en draad gelegd van 8 naar 41 en dit veranderd niets.kan cruisecontrol wel actievere maar de hendel niet aanmelden .positie 6 11 en 12 zijn ook nog leeg in de bovenste stekker. Ik blijf nog even verder denken en zoeken , dat het niet werkt wel misschien niet eens zeggen dat het bij iemand anders ook niet zou willen het kan bij mij ook wel ergens anders aan liggen.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
Gebruikersavatar
Michelfr90
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mar 04, 2015 23:56
Locatie: Wierden

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Michelfr90 »

Hallo,

Even voorstellen, Ik ben Michel en ik bezit een Grande punto 1.4 16v sport uit 2007. Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik ook bezig ben met CC in te bouwen in mijn auto.
Het vaste autobedrijf van het bedrijf waar ik werk heeft vandaag de nieuwe stuurkolomschakelaar ingebouwd. echter kon hij in de bodycontrol de cruisecontrol+hendel niet vinden. dit is ook geprobeerd bij een lokale fiat dealer.
Van de onderste stekker op de schakelaars zijn positie 1,2 en 6 leeg. de rest is allemaal gevuld.
van de bovenste stekker heb ik geen idee. dan zal het hele spul weer los moeten.
Kan het zo zijn dat het aan zijn OBD software ligt dat hij het niet vind?
Volgens de FIAT dealer lag het aan de bodycontrol wat in de auto zit. Hier zou geen "hardware" in zitten voor cruise control. Zij zeggen dat er voor de punto 10 tallen verschillende bodycontrols zijn. Dat wou zeggen dat voor elke optie in de auto bepaalde hardware in de bodycontrol zit, bijvoorbeeld elektrische ramen, airco, climate control, cruise control ect.
Ik zou dus een andere bodycontrol moeten aanschaffen met dezelfde opties als mijn auto + cruise control.
Dit lijkt me een raar verhaal toch?
Ga dit jaar met de auto op vakantie dus zou het wel graag werkend willen hebben.
Gebruikersavatar
Michelfr90
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mar 04, 2015 23:56
Locatie: Wierden

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Michelfr90 »

Ik ben inmiddels net zo ver als Robinvdw. alle bedrading moet nu kloppen volgens het elektrische schema van de auto. hiervoor heb ik een programma gevonden van elearn met alle schema's.
Ik werk met versie multiECUscan 2.6. hier kan ik wel de cruise control activeren, echter niet de hendel.
De kolom rechts van de hendel is helemaal leeg. terwijl de cruise wel geactiveerd is.

Robinvdw hiervoor al een oplossing gevonden?
Robinvdw
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: do jan 08, 2015 20:08
Locatie: Appelscha

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Robinvdw »

Ik ben aan de ene kant verder maar aan de andere kant ook niet. Gister reed ik uit het werk vandaan naar huis was met aan de hendel aan het prutsen en zo deed mijn cruise het maar het lampje op het dashboard deed het niet.dus vanavond ik hem weer aan de laptop kijken hoe het er uit zag en er is niks verandert, de kolom waar ik de hendel in moet schakelen is nog steeds leeg en het lampje op het dashboard dat de cruise is ingeschakeld kan ik ook niet aanzetten.
Nu heb Ik twee weken geleden een water slang naar de warmte wisselaar lek gehad, deze heb ik vervangen en heb daarbij een uur of 4 de accu er af gehad misschien dat hij de body computer toen ge reset is een bij het als ware op starten toen er weer stroom was wel wat gevonden.
Ik heb de draad tussen 8 en 41 er nog steeds in zitten en had het idee dat ik de hendel bij het inschakelen van de cruise de eerste keer langer dan 1 seconde vast moest houden.
Misschien hebben mensen hier wat aan, of weet iemand hoe ik het lampje dan wel ingeschakeld kan krijgen.
Ik ga binnenkort een nieuwe accu op de auto zetten omdat deze erg slecht word en ga hem dan nog eens aan de laptop doen, ik heb wel eens gehoord dat modules activeren met een te lage accu spanning ook niet zou willen.
Interesant auto verleden,
Fiat Regata 1.6D, Fiat Tipo 1.9tds 100pk, Alfa 75 1.8ie, Alfa 33 1.3cab.lpg ,Alfa 33 1.4ie lpg, Alfa 33 1.5ie lpg Alfa 33 1.7ie Fiat Marea Weekend 2.4tds ,Alfa 146 1.9 td, Alfa Alfa 156 1.9jtd SW 110pk,
Alfa166 2.4jtd 140pk
Gebruikersavatar
Java kriel
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: za sep 26, 2015 19:40
Locatie: Top je van Fryslan

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Java kriel »

Kan iemand de foto's van pagina 2 te voorschijn halen ? Ik wil graag weten of op mijn gp ook cc mogenlijk is
Grande Punto 1.3 multijet. Als je hem wast is hij wit maar na 2 minuten zwart....
√ Originele cruise control achteraf ingebouwd
√ Originele mist lampen achteraf ingebouwd
walllie
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: vr okt 09, 2015 13:47
Locatie: arnhem, gelderland

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door walllie »

ik ga deze ook goed doorlezen en eens na kijken bij m.n eigen evo 1.3 2011
kijken of het te realiseren valt
Pevo 1.3mjet okt2011
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door ing_BRW »

Java kriel schreef:Kan iemand de foto's van pagina 2 te voorschijn halen ? Ik wil graag weten of op mijn gp ook cc mogenlijk is
Helaas, de gebruiker van de betreffende post is sinds juni niet meer online geweest. Zijn afbeeldingen zijn gehost op een server/account die bij hem zelf in het beheer is, dus de foto's tevoorschijn halen gaat niet lukken.

Ik heb ook nog ergens wat foto's staan van enkele stekkers, dus als je wat vragen hebt dan kan ik de foto's wellicht opzoeken en posten.
Gebruikersavatar
Java kriel
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: za sep 26, 2015 19:40
Locatie: Top je van Fryslan

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Java kriel »

Als je dat wilt doen graag! Is het bij jou gelukt uiteindelijk?
Grande Punto 1.3 multijet. Als je hem wast is hij wit maar na 2 minuten zwart....
√ Originele cruise control achteraf ingebouwd
√ Originele mist lampen achteraf ingebouwd
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Milo-vs »

Nogsteeds geen Punto bij mij, maar lees echt alles in. Gewoon interessant. Er schijnt inderdaad werkelijk verschil in bodycomputers te zitten. Wellicht dat er een lijst samengesteld kan worden met welke nrs wel werken en welke niet?
Verder lijkt het altijd een kwestie te zijn van pin 8 nr 41 verbinden als dit nog niet gebeurt is.
Deze zaken op orde? Hendel monteren, inlezen en gaan.

Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat dit inderdaad het geval is? Of dat er stiekem meer dingen zijn?
Plaats reactie