regenereren diesel evo

Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: regenereren diesel evo

Bericht door Sjoerd H. »

Ja op de teller bedoel ik ook. Wel een fikse afwijking trouwens (200 teller vs 185 navi)

Godsamme.. wat klopt er niet aan mijn bak dan? Ik haal die 200 dis echt niet op de teller!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sirano
Junior Stato
Berichten: 217
Lid geworden op: wo jan 27, 2016 22:20
Locatie: Weert

Re: regenereren diesel evo

Bericht door Sirano »

Die afwijking is vrij normaal, heb diverse lease auto's gehad waarmee ik naar Frankfurt altijd reed.
Golf, Focus, Avenis en Octavia, allemaal zat er tussen de 10 en 15 kilometer verschil tussen de teller en navigatie.

Hoe harder je rijdt, hoe meer afwijking. De Octavia reed 220 op de teller en volgens de navigatie rond de 202.
Laatst gewijzigd door Sirano op ma mar 21, 2016 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Vēnī, vīdī, vīcī
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: regenereren diesel evo

Bericht door Odelot »

Ik kom niet verder dan 190 op de teller. Savali gechipt. Bergaf en wind mee.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: regenereren diesel evo

Bericht door Scarrrr »

ik heb het nog nooit geprobeerd, al moet ik zeggen dat ik verbaasd ben over hoe makkelijk die naar de 160 loopt (savali gechipt, std 90pk)
Afbeelding
Giovanni-24V
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mei 21, 2012 23:53

Re: regenereren diesel evo

Bericht door Giovanni-24V »

Die blauwe wolken zijn toch niet normaal? 6 jaar geleden kochten we een Grande Punto 1.9 JTDm uit 2006. 180.000km op de teller. 3,5 jaar zonder problemen mee gereden, de teller stond intussen ruim over de 300.000km Het laatste half jaar was het één en al ellende met die blauwe rookwolken, regeneratieproces duurde normaal een paar minuten op de snelweg, maar sinds die wolken duurde en duurde het maar, tot ie op zeker moment in dat proces bleef hangen. Niemand kreeg het ding weer zoals het hoorde.

Twee jaar geleden heb ik hem daarom maar aan de kant gezet met 330.000km en zingende hoofdlagers in de bak. Het autootje heeft meer dan zijn best gedaan vond ik.
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: regenereren diesel evo

Bericht door meloenie »

Als je problemen hebt met regeneren dan moet je echt even laten uitlezen. Dan kan je zien hoeveel je roetfilter vervuild is en of deze dus vervangen moet worden, het is immers een slijtage deel.
Ook kan je gelijk zien hoevaak, hoelang er geregenereerd is. Ook aantal onderbroken sessies kan je dan zien.

Dit kan allemaal met ecuscan maar dealer zal dit ook kunnen
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Ron66
Nuovo Arrivato
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:30

Re: regenereren diesel evo

Bericht door Ron66 »

Nou ook weer purmerend hoorn gereden heen weg 110km per uur gereden, terug 130 km per uur gereden.
Rij je purmerend binnen gaat hij regenereren je zou toch zeggen dat na een ritje met 130 op de klok hij schoon gebrand is na 22km dus totaal 44km
savali tuning jtd 100pk best lekker
Gebruikersavatar
Tropic
Nuovo Arrivato
Berichten: 60
Lid geworden op: vr feb 19, 2016 21:57

Re: regenereren diesel evo

Bericht door Tropic »

Sjoerd H. schreef:Ja op de teller bedoel ik ook. Wel een fikse afwijking trouwens (200 teller vs 185 navi)

Godsamme.. wat klopt er niet aan mijn bak dan? Ik haal die 200 dis echt niet op de teller!
Laatst een tijdje '180' gereden.. Zie ik thuis op m'n app die alles bijhoudt dat ik constant 165 reed. Dus 15 km/u verschil.. verder is het standaard haast 10 km/u verschil bij mij dus 130 rijden is 140 op de teller.
Er is bij elke auto wel een afwijking tussen teller en gps maar deze vind ik ook wel groot hoor.. terwijl de auto wel zo uit de fabriek komt dus het kan niet liggen aan grotere of kleinere wielen.
Afbeelding GP 1.4 T-Jet Sport 2008 | Triumph Street Triple 2007
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: regenereren diesel evo

Bericht door Scarrrr »

dat is minder dan 10%..

Geloof dat een afwijking van 10% best veelvoorkomend is bij de meeste auto's. Heb het idee dat die 'standaard' afwijking wel steeds kleiner wordt. Ik ken auto's die bij 200 kph maar 5 kph afwijken van de gps. Maar dat zijn voornamelijk nieuwe modellen.

Om maar even on-topic te blijven...

Mijn GP (2007, Euro4 dus) regenereert naar mijn idee nooit. Heb het DPF ook nog niet kunnen localiseren, maar dat ligt meer aan mijn weinige kennis van autoblokken.
Afbeelding
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: regenereren diesel evo

Bericht door meloenie »

Euro4 heeft geen dpf volgens mij
Alleen nieuwere euro5, daarmee kwam ook gelijk olie indicator voor verversen van olie ipv standaard bij de 30k beurt
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: regenereren diesel evo

Bericht door Scarrrr »

Dat zou een hoop verklaren :D
Afbeelding
Plaats reactie