Distributie-ketting

Gesloten
Barteeeezzzz
Berichten: 2
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 19:46

Distributie-ketting

Bericht door Barteeeezzzz »

Hoi,

Ik heb een vraag. Volgens de dealer is mijn distri ketting ruim geworden. Reparatiekosten €1134

Ik weet niet wat ze hier allemaal voor gaan doen, maar ik heb een prijs opgevraagd bij https://www.serviceright-autos.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
De prijs die ze daar hebben opgegeven inclusief btw en waterpomp is € 519,42 incl.BTW
zonder waterpomp

Ik vind dat wel een heel groot verschil. Kan iemand mij uitleggen waarom dat zo een groot verschil is?

Een set kost los: Distributieketting kit
BLUE PRINT ADK873500

€ 190,58

Dat zou betekenen dat ik dan om en nabij de 900 euro aan reparatiekosten moet betalen.

Wie kan mij advies geven.

Ik baal er trouwens al van dat de ketting Ruim is. Ik snap ook niet of je dat kan horen. In eerste instantie zei men dat de derde verstuiver kapot was. Deze zou tikken. Dit bleek dan geukkig niet waar te zijn.

al vast hartelijk dank
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Distributie-ketting

Bericht door Jarre »

ik dacht onlangs gelezen te hebben bij een forumlid dat bij Vireo ze 380euro aanrekenden voor een nieuwe distri op een punto evo abarth.
1134 lijkt me dan wel erg veel
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Distributie-ketting

Bericht door Scarrrr »

Jarre schreef:ik dacht onlangs gelezen te hebben bij een forumlid dat bij Vireo ze 380euro aanrekenden voor een nieuwe distri op een punto evo abarth.
1134 lijkt me dan wel erg veel
Kan ik me haast niet voorstellen? Is dat ook een ketting?

Onderdelen zijn inderdaad tegen de 200,- en er zit wel een uurtje of 4 werk aan geloof ik.
Mijn offertes zijn; 500 (via een vergelijk-site)
700,- incl waterpomp en multiriem bij een kennis
850,- bij Fiat.

Mag ik vragen hoe de dealer heeft geconstateerd dat je ketting te lang is? Want het checken hiervan is 80% van het werk van het vervangen als ik het goed heb begrepen.

Daarbij; wat is je km-stand?

Er is een topic (distributieketting) waar veel mensen zijn met vragen over de gevoeligheid van de constructie en ook een aantal die al met een kapot blok hebben gezeten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Distributie-ketting

Bericht door Rudabroda »

Een soortgelijk topic bestaat al.
Graag daar verder gaan.
Slotje dus.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gesloten