Punto street Mito Junior interieur

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
Plaats reactie
azerty
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jun 06, 2016 13:24

Punto street Mito Junior interieur

Bericht door azerty »

Beste Gp vrienden, ik ben nieuw als lid bij dit forum maar ik bezoek reeds lange tijd regelmatig de site.

Ik ben eigenaar van een gp 5d en laatst een gp3d.
Toen ik 6 jaar terug mijn 5 deur gp kocht ging ik op zoek naar de abarth voorstoelen om te plaatsen.
Dit om toch meer steun aan de rug te hebben. Nadat ik toen geen vond heb ik het los gelaten.

Nu bij mijn GP3 begon de zoektocht terug maar vond niet direct iets naar mijn prijs een smaak (beschikbare uitvoering).
Nadat ik terug via dit forum te kennen kreeg dat de mito 1/1 past en ook mij meer steun biedt ging op zoek naar een passend interieur. Heb ik dus gevonden in de Mito junior editie.

Voor degene met het merkvolle oog, de hoofdsteunen vooraan zijn van de gp, de mito hoofdsteunen komen teveel naar voor. de zitting achteraan is mito evenals de hoofdsteunen. De rugleuning is nog de originele gp, dit om de simpele reden dat ik nu nog de rug 1/3 of 2/3 kan neerklappen en 3 personen in de wagen kunnen plaatsnemen.
Ziet er op foto misschien niet uit, maar valt dik mee.

Ik wou dit even met jullie delen omdat ik nergens fotos op dit forum zag met deze configuratie.

Kleur van de wagen is donkergrijs en heeft de 15" halfzwarte street velgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Punto street Mito Junior interieur

Bericht door evospark »

Vind de voorstoelen er mooi uitzien maar de combi achterin spreekt mij niet echt aan eerlijk gezegd. Wel goed om te weten dat er Mito stoelen 'probleemloos' in de punto passen. Bied mogelijkheden voor wat apparts...succes met de stoelen !!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Punto street Mito Junior interieur

Bericht door ing_BRW »

Ik ben meteen gaan zoeken en vond deze:
Afbeelding
www.schadeauos.nl

Voor mij te ver weg (Uden), maar inderdaad wat evospark zegt voor wie wat aparts wil zeker een uitkomst.
Gebruikersavatar
skeez
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: do feb 12, 2015 12:03

Re: Punto street Mito Junior interieur

Bericht door skeez »

Alleen jammer van dat geborduurde Alfa Romeo logo op de leren stoelen.

De Mito stoelen hierboven lijken erg veel op de originele Sport stoelen die ik in mijn Punto had zitten. Misschien is dat de gemakkelijkste oplossing.
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Punto street Mito Junior interieur

Bericht door Giordino »

Leuk design hebben die Alfa stoelen !
Je kan in elk geval geval zeggen dat je een uniek interieur in je Punto hebt [emoji1]
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Punto street Mito Junior interieur

Bericht door Jarre »

mooie upgrade!
altijd fijn als je zelf zoiets klaar krijgt he 8)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
azerty
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jun 06, 2016 13:24

Re: Punto street Mito Junior interieur

Bericht door azerty »

Bedankt voor de reacties,

De MiTo junior stoelen hebben inderdaad een speciaal design, leuk is wel de zwarte stof met afwisselend wit en zwart stikselwerk. Indien er liefhebbers zijn wil ik nog meerdere fotos posten.

Wel moet ik even vermelden dat dit Alfa interieur met zijdelingse ingebouwde stoelairbags is.
Nu, in mijn punto street zitten deze niet voorzien dus er is geen connectie op de kabelboom van de wagen.
Echter is het toch niet mogelijk om de stoelen te connecteren omdat de koppelingen van Alfa Romeo volledig anders zijn dan deze van Fiat, dit verraste mij enigszins wel.

Ergens had ik gelezen dat je een storing kan krijgen van de gordel als deze connectie verbroken was, dus had ik bij de montage van het interieur wel schrik dat ik tijdens het rijden een signaal zou krijgen dat mijn gordel niet ingeklikt was. Gelukkig geeft het in deze versie van de Gp geen probleem.

Ik heb gekeken of ik ergens de juiste koppelingen kon kopen om te verwisselen, maar ik vind deze nergens en heb eigenlijk de kennis niet om dit te doen.

Het is dus in het achterhoofd te houden dat indien uw Gp standaard zijdelingse stoelairbags heeft u wel een storing zou kunnen krijgen in het airbagsysteem. Ook dan kan bij een ongeval een verzekering lastig doen. :twisted:
Plaats reactie