Van Dynamic naar Sport

Plaats reactie
BerryVD
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 19, 2016 21:16

Van Dynamic naar Sport

Bericht door BerryVD »

Goedenavond,

Ik krijg over ongeveer een week een Fiat Grande Punto uit 2007. Deze auto komt ter vervanging van een Peugeot 106 Sport uit 2000. Ik ben via zoekopdrachten al vaak op dit forum terecht gekomen dus ik dacht laat ik maar meteen een account aanmaken. Zelf nooit gedacht dat ik ooit een Fiat zou gaan rijden maar omdat ik nu deze auto kan kopen via een bekende en het in de 106 ontbreekt aan iedere vorm van luxe, besloten toch maar een upgrade te doen.

Wat echter het geval is, is dat ik de Grande Punto Sport de allermooiste auto vind die te koop is in deze prijsklasse. Maar je raad het al, de GP die ik ga kopen, is een Dynamic. Nu ben ik van plan om er zelf een soort sport van te maken, althans aan de buitenkant dan.

Daarom jullie advies graag, want ik heb vrij weinig ervaring met dit soort dingen. Volgens mij scheelt de sport voornamelijk op de volgende (externe) zaken; de sideskirts, achterspoiler en de achterbumper. De bumper ga ik niet vervangen, maar ik wil wel de sideskirts en de achterspoiler. Origineel is altijd beter natuurlijk maar die zijn zo duur...

Zijn de volgende onderdelen goed, heeft iemand daar ervaring mee? En zijn ze qua styling veel zoals het origineel? Dat vind ik wel het mooiste namelijk.

Sideskirts: https://www.winparts.nl/carrosserie-pla ... 67336.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Achterspoiler: https://www.winparts.nl/carrosserie-pla ... 77254.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Qua velgen zat ik te denken aan deze: https://www.makwheels.it/en-ww/fiat-bravo.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze lijken een beetje op de abarth velgen, ik denk dat deze heel mooi zullen staan onder een zwarte GP.
Wat denken jullie goede keuze? Of heeft iemand betere (of andere) opties?

Overigens als iemand tips heeft waar ik deze spullen beter kan kopen of tweedehands iets heeft/weet, zeg het me dan aub 8-|
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Van Dynamic naar Sport

Bericht door hbassen »

Welkom,

Leuke plannen, maar hoezo is de achterbumper anders?
Die Bravo velgen gaan niet passen die zijn 4x98 de GP heeft 4x100 qua steek.
De Winparts delen lijken wel op het origineel.

Veel succes,
HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Van Dynamic naar Sport

Bericht door Sjoerd H. »

Volgens mij heeft de Sport versie een inkeping voor het sierstukje van de uitlaat.... maar dat is nou ook niet echt een probleem geloof ik.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BerryVD
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 19, 2016 21:16

Re: Van Dynamic naar Sport

Bericht door BerryVD »

Achterbumper zit inderdaad een inkeping in voor de uitlaat. Maar de zichtbare (sport)uitlaat doet me ook niet veel dus dat ga ik niet veranderen.

Mooi dat die onderdelen erop lijken, dan ga ik die maar bestellen als ik de auto heb, zoeken naar een 2ehandse dat kan ook best tijdrovend zijn...

Overigens schijnt dat met schuifmoeren/bouten een 4x98 wiel wel te passen op een 4x100 auto. Of raden jullie dit af?
Gebruikersavatar
LiquidNL
Junior Stato
Berichten: 367
Lid geworden op: do jan 23, 2014 19:30

Re: Van Dynamic naar Sport

Bericht door LiquidNL »

Check mijn topic even. Ik had hetzelfde toen ik mijn GP kocht.
Wou zuinig rijden maar toch de sport look. Heb (niet origineel maar via marktplaats) spoilertje gemonteerd, idem met de sideskirts (merk: meen lester?), sportveren en 17 inch velgen. Nu gaat de auto morgen naar de garage voor een nieuwe einddemper (origineel) maar laat een sierstuk van de T-jet aanlassen. Wil namelijk geen brulpijp. Als hij niet hard gaat/kan, moet je m ook niet horen ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
speklap1991
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: zo sep 07, 2014 14:39
Locatie: groningen

Re: Van Dynamic naar Sport

Bericht door speklap1991 »

Ik weet niet of je orginele onderdelen wil of imitatie, maar bij winparts is alles imitatie!
Plaats reactie