Controleer parkeerlichten....

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Controleer parkeerlichten....

Bericht door RicoKEVO »

Zoekend op de melding 'Controleer parkeerlichten' zie ik dat er al wat posts en reacties aangaande deze melding zijn gedaan, maar volgens mij is er geen centraal topic. Omdat ik dacht dat dit handig zou kunnen zijn, ben ik zo vrij geweest.... 8-|

Mijn Punto kampt ook zo nu en dan met de melding 'Controleer Parkeerlichten' (gele driehoekje vergezeld door de meldingstekst in de boordcomputer).
Ook ik ben al meerdere malen rond de auto gelopen en geen defect lampje kunnen vinden. Hierbij heb ik de verlichting op de diverse standen gezet, maar zonder resultaat.

Bij mij verschijnt de melding ad random, niet dagelijks, dan weer een of twee weken niet, dan weer meerdere malen per week. Veelal licht de melding op direct na het starten om vaak weer vrij snel, na enkele minuten, uit te gaan. Misschien heb ik deze melding eens tijdens het rijden gehad, maar dat kan ik mij niet meer herinneren.

Deze melding is irritant, maar omdat ik weet dat deze ook weer snel kan verdwijnen heb ik er (nog) niets aan gedaan. Maar toch, omdat je welk steeds weer 'schrikt', wat kan dit wezen? Geen van de gelezen reacties op dit forum heeft tot een eenduidig antwoord geleid.

Mijn Punto heeft ook last van de 'typische Punto-kwaal' in de vorm van vocht in de achterlichten. Deze condensvorming treedt eigenlijk alleen op door het schijnen van de zon hierop. Kan dit er iets mee te maken hebben?
Gebruikersavatar
LmvD
Nuovo Arrivato
Berichten: 133
Lid geworden op: zo feb 14, 2016 21:37
Locatie: breda

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door LmvD »

Ik heb precies het zelfde probleem..
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door hbassen »

Ergens een contactje dat los zit of gecorrodeerd is waarschijnlijk.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door RicoKEVO »

Waar zou in eerste instantie kunnen worden gezocht naar een dergelijk contactje?
Laatst gewijzigd door Rudabroda op di jul 12, 2016 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd, zie richtlijnen.
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door Skrymger »

Ik zou beginnen bij de mistlampen en achter lampen, als die het niet zijn de zijknipperlichten en als laatste de koplampen. Even de stekkers checken. Zowel vrouwtje als het mannetje van de aansluiting.

Als dat het niet is even Check of een van de bolletjes wellicht zwart/bijna op is (minder fel brand)



Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door Rudabroda »

RicoKEVO schreef:Mijn Punto kampt ook zo nu en dan met de melding 'Controleer Parkeerlichten' (gele driehoekje vergezeld door de meldingstekst in de boordcomputer).
Paar keer gehad, gezocht tot ik een ons woog (in mijn geval dus heeeeeeeeeeel lang) maar nooit enig rot contact gevonden. Nu is het weer rustig een tijdje dus ik hou het maar op de Italiaanse charme.
RicoEVO schreef:Mijn Punto heeft ook last van de 'typische Punto-kwaal' in de vorm van vocht in de achterlichten. Deze condensvorming treedt eigenlijk alleen op door het schijnen van de zon hierop.
Heb ik ook. Gedroogd met een geleende föhn, afgekit.. en het zit er nog steeds. Inderdaad als de zon er op staat. Niet mooi en zou eigenlijk niet moeten, maar ik laat het maar zo. Als ik rij zie ik het niet immers.. 8)
Wederom de Italiaanse charme.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gebruikersavatar
Fiat043
Junior Stato
Berichten: 431
Lid geworden op: vr jan 04, 2013 21:59
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door Fiat043 »

Ik heb hetzelfde, alleen heb ik ledjes in de koplampen gedaan die zorgen voor die melding. (Bij mij tenminste)
Ikzelf dacht steeds dat het aan de achterverlichting lag.

Misschien werkt het ook voor een van jullie.
Fiat Grande Punto 1.4 8v Prima
Mijn GP klik hier!
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door skippy47 »

Bij mij was het de stads lichten bij de koplamp. Slecht contact.
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
EaGler
Junior Stato
Berichten: 208
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 17:13
Locatie: Bennekom

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door EaGler »

Bij mij waren het de kenteken verlichting. Tikje tegen het lampje links en hij ging weer juist branden, en melding weg.
jahako
Berichten: 3
Lid geworden op: ma dec 09, 2013 14:03

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door jahako »

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =89&t=9131

Hoop dat dit bijdraagt aan het onderwerp
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door Sjoerd H. »

Haal je achterlichten eens los en maak die contacten eens los. Vervolgens even kijken in het vrouwtje en evt met een schroevendraaiertje de klemmetjes wat strakker proberen te klemmen. Eventueel wat contact spray. Ik heb dat ook een keer gehad in mijn GPC. Gaf die melding aan maar achterop was het een kermis vanwege de aarde die niet goed contact maakte. Remlichten knipperde bij normaal knipperlicht en knipperlichten gingen branden als je remde enzo haha.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door RicoKEVO »

Afkloppen, maar de meling heb ik al weer eventjes niet gehad. Door het warme weer van de laatste tijd wellicht.... 8-|
Frank-TJET
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: ma jan 06, 2014 11:48

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door Frank-TJET »

Ook een tijdje last van die soort meldingen gehad (remlicht / kentekenverlichting) zonder dat er echt iets mee was.
Intussen voor mijn achterlichten wat aansluitingen laten vervangen en het probleem niet meer gehad.

Nouja, nog wel 1x gehad maar toen waren ze echt kapot haha
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet ('07)
* 154PK / 260NM
* Gold Plastidipped velgen
* Ragazzon midden/einddemper
ErikM
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 24, 2018 12:07

Re: Controleer parkeerlichten....

Bericht door ErikM »

Ook hier hetzelfde probleem met controleer parkeerlichten. Deze melding komt alleen omhoog tijdens het indrukken van het rempedaal. Vreemde is alleen dat ondanks dat ik iemand heb laten kijken het niet lijkt alsof er ook maar 1 lampje defect is.

Daarna de stekkers gecontroleerd maar helaas ook daar niks in te vinden. is er toevallig iemand die enig idee zou hebben waar ik het verder in moet zoeken ?. Stadslichten etc.
Plaats reactie