Brandstoflucht in Punto na een hete rit

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Brandstoflucht in Punto na een hete rit

Bericht door RicoKEVO »

Een paar weken geleden zijn we met ons gezin naar de Costa Brava geweest. Was een topvakantie! Auto volgeladen, gelukkig paste alles zonder dakkoffer, en weg. De Punto Twinair heeft zich keurig gehouden en het was zalig rijden.

Op de terugweg echter merkte ik, voornamelijk in Frankrijk, bij een constante buitentemperatuur van zo'n 36-37 graden, bij stilstand of zeer langzaam rijden, bij bijvoorbeeld een tolpoort, een soort van (sorry voor deze wellicht onduidelijke omschrijving :( ) brandstoflucht in de auto. Bij het weer wegrijden na de tolpoort verdween de lucht weer net zo snel als dat deze opkwam. De lucht is ook alleen merkbaar bij een draaiende motor, zodra de motor uit gaat, is de lucht ook weg.

Nu ik weer in Nederland rond rijd bemerk ik helemaal niets van een brandstoflucht. Om deze reden zie ik ook geen noodzaak om mij naar een garage te begeven. Echter, wat kan dit geweest zijn? Alleen onder deze extreme omstandigheden, want bij een zeer hoge buitentemperatuur en dito motortemperatuur, bemerkte ik dit.
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Brandstoflucht in Punto na een hete rit

Bericht door evospark »

Wellicht dat het aanslaan van de radiateur ventilator rond hangende dampen laat circuleren en daardoor in de auto terecht komen. Ik zelf ben ook naar Spanje geweest maar heb een diesel, zoals je wellicht weet, en ook daar merkte ik wat brandstof luchtjes. Je staat daar natuurlijk wel met veel auto's te ' dampen ' op een betrekkelijk beperkte ruimte en de auto's s zijn behoorlijk heet gedraaid. Zou ook wel een invloed kunnen zijn dat je er merkbaar meer last van hebt.

Al met al is dat beetje lucht peanuts bij het genot van het Spaanse toeven....toch !!



Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Plaats reactie