Middendemper vervangen

Plaats reactie
Fianovo
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jan 04, 2017 0:06

Middendemper vervangen

Bericht door Fianovo »

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een super mooie fiat Punto evo TwinAir uit 2015 met flink wat aanpassingen. Nu heb ik dus ook een novitec sportdemper erop zitten maar ben nog niet echt tevreden over het geluid, ik zou hem graag wat harder willen laten klinken. Nu heb ik op YouTube wat filmpjes gezien over het vervangen van de middendemper voor een rechte pijp om wat meer geluid te krijgen. Het enige is dat de een zegt dat die dan te hard klinkt en de ander zegt dat die super mooi klinkt dan. Wie helpt mij uit de brand?!

Zie graag de reacties tegemoet
Fiat PEVO TwinAir 2015, rood met zwart dak, volledig novitec uitgevoerd
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Rudabroda »

Zoveel mensen, zoveel meningen. Wat jij leuk vind vind een ander misschien helemaal nix.
Jammer dat je geen link geplaatst hebt zodat we onze mening kunnen geven.
Je moet het dus zelf weten.
Opmerking: Lees even de algemene voorwaarden door (vind je in mijn ondertitel) aangezien ik de 2 andere berichten, die het zelfde waren verwijderd hebt plus je onderwerp in je juiste categorie heb gezet.
En ff een tipje: Als je je zelf voorstelt (met of zonder foto's) zal je merken dat je meer reacties krijgt.
Succes!
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Fianovo
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jan 04, 2017 0:06

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Fianovo »

Thanks voor de uitleg! Zal ik het bericht nog een keer plaatsen en daarin mezelf voorstellen?
Fiat PEVO TwinAir 2015, rood met zwart dak, volledig novitec uitgevoerd
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Rudabroda »

Geen probleem, Fianovo.
Wat dat betreft kan deze topic gewoon blijven voor wat het is.
Voorstellen, met of zonder foto's van de GP (Liefst met :-] ) mag hier worden aangemaakt.

Heb je vragen of onduidelijkheden, je mag me altijd een PB sturen.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Fianovo
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jan 04, 2017 0:06

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Fianovo »

hier nogmaals het filmpje hoe ik de auto ongeveer wil laten klinken:
http://bit.ly/2iIONoP" onclick="window.open(this.href);return false;

in dit filmpje is dus gebruik gemaakt van ragazzon maar die hebben niks voor een 0.9 TwinAir

daarom ben ik dus opzoek naar iets anders.

ik hoor het graag!
Fiat PEVO TwinAir 2015, rood met zwart dak, volledig novitec uitgevoerd
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Skrymger »

Ik zeg een bezoekje langs Skytune België. Heb van Peter (ing_BRW) de uitlaat van een 1.3mjet overgenomen en het geluid is echt heerlijk.

Je kan zelf namelijk aangeven en kiezen wat je wil qua geluid en looks.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Middendemper vervangen

Bericht door ing_BRW »

Hey Bram,

Het filmpje wat je laat zien is van een Mutliair (1.4 turbo), precies hetzelfde geluid krijgen wordt dan lastig.
Ik heb al weleens eerder gelezn dat mensen over de Novitec uitlaten zeggen dat je de middendemper moet weghalen voor het hardere geluid.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: heb je ook aanpassingen gedaan aan je inlaattraject?
Je hoeft je niet alleen te focussen op de uitlaat. Door de uitlaat kan hij wel makkelijk zijn lucht kwijt, maar als hij dat niet makkelijk kan halen heb je toch nog enige weerstand.

Het plaatsen van een openluchtfilter doet ook wel eens wonderen verrichten voor het geluid.
Je zou bijvoorbeeld even je luchtfilterhuis kunnen openen, en het filter er uit halen. Start dan je motor met het filterhuis nog open en kijk dan eens wat dat aan je geluid doet.
Fianovo
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jan 04, 2017 0:06

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Fianovo »

hmm dat klinkt idd wel logisch het enige waar ik dan aan denk is dat er misschien veel rommel de motor in komt? ik heb verder niks veranderd aan mijn inlaattraject.
Fiat PEVO TwinAir 2015, rood met zwart dak, volledig novitec uitgevoerd
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Middendemper vervangen

Bericht door ing_BRW »

Zonder filter en met open filter huis kan er inderdaad wat rommel in komen, maar voor enkel als test om het even (paar minuten) te proberen kan het geen kwaad.

Mocht het je geluid verbeteren en het je bevallen dan kan je dus een openluchtfilter plaatsen (bijvoorbeeld de K&N i57 kit).
Fianovo
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jan 04, 2017 0:06

Re: Middendemper vervangen

Bericht door Fianovo »

ik heb net weer even op youtube gekeken, toen kwam ik dit filmpje tegen wat als het goed is dus dezelfde motor heeft als dat mijn wagen heeft. deze meneer heeft ook gewoon alleen een rechte pijp gemaakt tussen de motor en de uitlaat.

hier het filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=L4AVjXlwIA4

klinkt niet verkeerd?
Fiat PEVO TwinAir 2015, rood met zwart dak, volledig novitec uitgevoerd
Plaats reactie