Het grote detailing (poets) topic

Gebruikersavatar
LmvD
Nuovo Arrivato
Berichten: 133
Lid geworden op: zo feb 14, 2016 21:37
Locatie: breda

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door LmvD »

Zo, ook weer een grote bestelling bij Bart geplaatst. Nu hebben we inmiddels een aardige voorraad detailspullen compleet :) Nu hopen op wat beter weer!
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door ing_BRW »

Kan ik hier ook mijn vragen stellen over het interieur?

Zo ja, dan kop ik hem er meteen even in.
Het probleem is namelijk dat er bij regen vlekken ontstaan in de stoelen. Deze vlekken worden veroorzaakt als de stoelen het vocht van natte jassen/capuchons absorberen.

Ik heb geen idee of het interieur ooit behandeld is met bijvoorbeeld Waxoyl U.P.T., want ik kan mij een vergelijkbare situatie herinneren bij Vara Kassa waarin iemand hetzelfde probleem had juist doordat de stoelen behandeld waren met Waxoyl U.P.T.
Maar los daarvan wil ik mij eerst richten op stap 1, hoe krijg ik deze vlekken eruit?
We hebben al Mequiar's Carpet & Interior Cleaner geprobeerd, de witte vlekken/kringen in de zwarte bekleding lijken dan als sneeuw voor de zon te verdwijnen en zijn met 10 minuten nadat het droog is weer terug.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Skrymger »

ing_brw, ik heb precies hetzelfde probleem. In het rode gedeelte van de bekleding komen er Random vlekken die ik er met carpet cleaner of interior detailer er niet uit krijg. Ja, voor het oog als je dat spul blijft spuiten. Maar binnen een half uurtje zijn ze weer terug.

Ben ook benieuwd of iemand er een oplossing voor heeft.

Verstuurd van mijn Nexus 6
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door tonyvandenbroek »

Probeer eens een extractor. Zo heb ik al meerdere stoelen schoon gekregen. Ook de Blauwe stoelen van TNX zijn oude punto. Die waren vies van spijkerbroek e.d.
Na een behandeling met APC en de extractor zijn ze schoon.

Ok frietvet, gewoon vuil van gebruik. Heb er al veel schoon gemaakt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kevinr1989
Nuovo Arrivato
Berichten: 45
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 8:59
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Kevinr1989 »

De laatste paar dagen vol overgave dit topic doorgelezen. Fascinerend wat de werking van wax/clay met je auto doet al ben ik daarin nog een beginner :lol: Mijn zwarte Pevo heeft de laatste tijd hier en daar wat lelijke krassen gekregen die ik er graag uit zou willen poetsen.

Nu is het aanbod groot en heeft iedereen zijn eigen tips & tricks met de daarbij behorende middelen, ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen 8-| Ik zou dus graag tips ontvangen over producten die me kunnen helpen om mijn auto langer mooi te laten zijn maar ook om de ietwat kleinere krasjes weg te nemen door middel van polijsten e.d. Dus een product om te kleinere krasjes weg te kunnen poetsen en een product om de auto een soort van mooie beschermlaag te geven!

Heeft iemand een mooie link of overzicht van de spullen die jullie gebruiken en waarom? :D
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door ing_BRW »

Misschien een hele gekke vraag...

Ik heb een DeWalt D26453 excentrische schuurmachine waarvan ik het toerental kan instellen.
Op internet (eBay etc.) vind ik genoeg applicator- & finishing pads die op het klittenband van mijn schuurmachine passen.

Ben ik überhaupt de eerste die hier zo aan denkt om over te stappen van handmatig naar machinaal poetsen?
Graag jullie advies, zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Scarrrr »

Ik heb een DAP500 incl toebehoren, maar heb 'm nog nooit gebruikt :cry:
Moet er weer eens tijd voor maken.. De laatste keer poetsen was handmatig en die glaze en wax is er duidelijk al weer vanaf.

Wat ik wel vaak lees, is dat de meeste machinaal polijsten, maar het waxen etc nog gewoon met de hand doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tosoni
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: do sep 15, 2016 9:46
Locatie: Omg. Amsterdam

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Tosoni »

Even de vrije dagen tussen kerst en oud & nieuw gebruikt voor een volledige polijstbeurt van de punto. Nouja volledig... heb het even bij een twee-staps gehouden en daarna in de sealant gezet. Het was wel heel erg nodig en stond eigenlijk wel bovenaan het lijstje sinds ik de GP heb.

Afbeelding
Cordiali saluti, Branco.

Huidig:
2001 GTV 3.0 V6 24v
2009 Fiat Grande Punto 1.4 t-jet Sport

==================
Ex:
2001 Fiat Seicento 1.1 Abarth
1998 145 1.8 16v
gaisdergerman
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 15, 2015 12:25

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door gaisdergerman »

Nice!

Ik denk dat ik de mijne binnenkort maar eens laat poetsen door een bedrijfje. Ik heb hier te weinig plek om mijn auto goed te poetsen.
En als ik alle spullen aan moet schaffen ben ik ook een behoorlijk bedrag kwijt.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Scarrrr »

Die staat er goed bij :D

Heb je ook zoveel last van steenslag op de motorkap? Na een goede was- en polijstbeurt word ik er niet goed van :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tosoni
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: do sep 15, 2016 9:46
Locatie: Omg. Amsterdam

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Tosoni »

Scarrrr schreef:Die staat er goed bij :D

Heb je ook zoveel last van steenslag op de motorkap? Na een goede was- en polijstbeurt word ik er niet goed van :cry:
Ja dat had ik wel helaas. Het is voor een heel groot deel wel weg te krijgen, met veel geduld en een lakstift + wetsanden + polijsten is het nu 90% minder. :lol:

Dit is de kap na het polijsten:
Afbeelding

Tuurlijk, het beste is eigenlijk om de kap te spuiten, maar dat vind ik te ver gaan.
Cordiali saluti, Branco.

Huidig:
2001 GTV 3.0 V6 24v
2009 Fiat Grande Punto 1.4 t-jet Sport

==================
Ex:
2001 Fiat Seicento 1.1 Abarth
1998 145 1.8 16v
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Scarrrr »

Prachtig! Daar kan ik echt gelukkig van worden.

Ik ben ook in de weer geweest met een lakstift, maar wetsanden durfde ik niet aan. Resultaat is dus lang niet zo strak
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tosoni
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: do sep 15, 2016 9:46
Locatie: Omg. Amsterdam

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Tosoni »

Alleen de motorkap ben je al vrij snel 2 dag delen mee bezig als je alle putjes aan wil tippen+schuren en polijsten. Het makkelijkste is gewoon laten spuiten. Kosten voor zo'n kleine kap kunnen nooit veel zijn. :wink:

Maar wetsanden zou ik alleen doen als je weet waar je mee bezig bent. Even niet opletten en je bent door je lak heen. Dat is mij ook wel eens overkomen bij mijn andere auto... 8-|
Cordiali saluti, Branco.

Huidig:
2001 GTV 3.0 V6 24v
2009 Fiat Grande Punto 1.4 t-jet Sport

==================
Ex:
2001 Fiat Seicento 1.1 Abarth
1998 145 1.8 16v
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Odelot »

Bij mij was de motorkap spuiten 300 euro. Bij een professioneel bedrijf. Zie je helemaal niets van. Ook geen kleurverschil.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: Het grote detailing (poets) topic

Bericht door Christ »

Ha allen,

Ik weet niet of 't hier thuishoort:

-Achter de kunststof binnenschermen aan voorkant komt er ook prut tussen het binnenscherm en de deurpost, helemaal onderop op dorpelhoogte. Dit krijg je weg als je bij het wassen de (hoge druk) spuit onderop in de kier tussen
deur en scherm houdt. Het water kan er dan tussendoor om de prut achter het kunststof binnenscherm weg te spoelen.
-In de wielkasten achter zit, aan de voorkant een vierkant gat, ook op dorpelhoogte. Ook daar kun je een spuitlans tijdens het wassen even inzetten om prut eruit te spuiten.

Haags hoi,

Chris :)
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Plaats reactie