Hoi medeliefhebbers,
Zoals jullie in het 'techniekhok' kunnen lezen heb ik aardig wat problemen met mijn GP die ik eind vorige maand kocht. Zo veel dat ik overweeg 'm de deur weer uit te doen. Ondanks dat er al veel grote reparaties zijn uitgevoerd, voor het grootste deel op kosten van de verkopende garage, ben ik het vertrouwen in dit exemplaar verloren.
Ik ben echter het vertrouwen in het model zelf niet verloren. Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met deze, want mijn vorige GP die ik leaste voor mijn stage deed het zonder problemen, ondanks dat deze veel meer km's op de klok had staan.
Daarom ben ik weer op zoek naar precies dezelfde GP 1.9 MultiJet Diesel Sport met <200.000 km's, maar dan eentje die met meer liefde is behandeld. Op marktplaats heb ik een mooi exemplaar gevonden, maar ik wil ook weer een optie overwogen die ik de vorige keer ook had: importeren uit DEUTSCHLAND. Ik zie dat daar veel mooie, goed uitziende exemplaren te koop staan met weinig km's en voor een bijzonder zachte prijs. Ik hoor van iedereen dat Duitsland daar wel om bekend staat: zeer goed onderhouden auto's voor een goede prijs.
Daarom ben ik benieuwd. Heeft iemand ervaringen met het laten of zelf importeren van een auto (GP of anders). Wat waren die ervaringen, hebben jullie do's en don'ts, tips van importeurs, etc. Ik ben heel benieuwd!
Alvast bedankt!
Tweedehands Fiat GP (laten) importeren uit Duitsland?
Tweedehands Fiat GP (laten) importeren uit Duitsland?
Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet (130pk) Sport
Re: Tweedehands Fiat GP (laten) importeren uit Duitsland?
Zelf geen ervaring wel maar veel vrienden die dit eigenlijk altijd doen. En gewoon zelf invoeren, importeur is in principe niet nodig.
Wat lastig kan zijn is het vervoer (je rijdt hem niet zomaar de grens over, daar heb je een tijdelijk kenteken voor nodig of anders gewoon op een aanhanger), en je betaalt uiteraard BPM. Nu is de Punto al niet heel duur en gezien je voor een 1.9 gaat ook niet heel jong, dus dat zal meevallen.
Ander nadeel is de restwaarde, hoewel Duitsland echt betrouwbaar is en je daar eigenlijk weinig risico loopt, heeft een import auto een lagere restwaarde, bijvoorbeeld omdat je geen NAP kan krijgen.
Is het aanbod van 1.9 GP's echt zo slecht in NL?
Beetje vloeken in de kerk, maar er zijn ook andere italianen die dit blokje hebben (Alfa 147, Fiat Bravo, Lancia Delta). Misschien ook het overwegen waard?
Wat lastig kan zijn is het vervoer (je rijdt hem niet zomaar de grens over, daar heb je een tijdelijk kenteken voor nodig of anders gewoon op een aanhanger), en je betaalt uiteraard BPM. Nu is de Punto al niet heel duur en gezien je voor een 1.9 gaat ook niet heel jong, dus dat zal meevallen.
Ander nadeel is de restwaarde, hoewel Duitsland echt betrouwbaar is en je daar eigenlijk weinig risico loopt, heeft een import auto een lagere restwaarde, bijvoorbeeld omdat je geen NAP kan krijgen.
Is het aanbod van 1.9 GP's echt zo slecht in NL?
Beetje vloeken in de kerk, maar er zijn ook andere italianen die dit blokje hebben (Alfa 147, Fiat Bravo, Lancia Delta). Misschien ook het overwegen waard?
-
- Membro del Consiglio
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: Tweedehands Fiat GP (laten) importeren uit Duitsland?
Volgens mij is/was er hier minstens 1 lid die zijn GP uit Duitsland geïmporteerd heeft.
Gebruikersnaam is zo uit mijn hoofd Milo-vs.
Gebruikersnaam is zo uit mijn hoofd Milo-vs.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Tweedehands Fiat GP (laten) importeren uit Duitsland?
Ik zou het ook wel durven, maar dan het liefst bij een fiat dealer vandaan.
Edit:
Ff zitten zoeken, en kwam een evo uit 2009 tegen met een 1.6 120 pk diesel. In nl is de punto evo toch pas vanaf 2010 geleverd? Wist ook niet dat evo's nog met deze motor geleverd zijn.
https://www.autoscout24.de/angebote/fia ... cldtidx=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
Ff zitten zoeken, en kwam een evo uit 2009 tegen met een 1.6 120 pk diesel. In nl is de punto evo toch pas vanaf 2010 geleverd? Wist ook niet dat evo's nog met deze motor geleverd zijn.
https://www.autoscout24.de/angebote/fia ... cldtidx=20" onclick="window.open(this.href);return false;
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Tweedehands Fiat GP (laten) importeren uit Duitsland?
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een bedrijf gevonden dat niet alleen het invoeren verzorgt, maar ook een soort aankoopkeuring uitvoert en de onderhandelingen doet. Lijkt me eigenlijk wel wat, aangezien die mensen meer technisch autoverstand hebben dan ik.
Ik zag op Marktplaats een mooie Bravo 1.9 staan met 128.000 km's voor een kleine €4000, maar dat vind ik vrij verdacht. Hoe kan het dat Bravo's in dezelfde of zelfs lagere prijsklasse zitten als GP's?
Ik zag op Marktplaats een mooie Bravo 1.9 staan met 128.000 km's voor een kleine €4000, maar dat vind ik vrij verdacht. Hoe kan het dat Bravo's in dezelfde of zelfs lagere prijsklasse zitten als GP's?
Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet (130pk) Sport
Re: Tweedehands Fiat GP (laten) importeren uit Duitsland?
Bravo is een (onterecht) ondergewaardeerde auto, weinig vraag en erg zware concurrentie.
Vooral voor liefhebbers dus. Toevallig vandaag proefrit gemaakt in een 140pk Bravo M. Air sport! Heerlijke wagen
Vooral voor liefhebbers dus. Toevallig vandaag proefrit gemaakt in een 140pk Bravo M. Air sport! Heerlijke wagen
- robert061980
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18
Re: Tweedehands Fiat GP (laten) importeren uit Duitsland?
Mijn Punto Evo, is weliswaar door waar ik deze kocht, geimporteerd uit Duitsland. Ik ben toen zelf nog gaan kijken bij de RDW in Nieuwegein waar deze heen moest om een kenteken te gaan krijgen. Dit bedrijf haalt bijna al zijn auto's daar vandaan en wat ik begreep van hun, is dat daar bijna alle auto's dealer onderhouden zijn. De Duitsers doen hun onderhoud liever bij de merkdealer dan bij een algemene garage. Uiteraard zal één en ander ook te maken hebben met lease of geen lease. Zelf heb ik in ieder geval een fijne auto gekocht en heb ik me nooit zorgen gemaakt dat ie geimporteerd is. Nu kan ik de auto naar mijn zin maken ipv allerlei reparaties. Éen en ander valt natuurlijk ook met de kilometerstand van de auto. Succes.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006
Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011
Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006
Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011
Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;