500.000 km
Re: 500.000 km
Mwa fiat heeft toch een andere soort kijk naar motoren als de Duitsers, verwacht niet probleemloos de 300.000 te halen! turbo , egr , roetfilter zullen wel als eerst voor problemen zorgen hiernaast kunnen ook problemen als defecte sensors, scheuren in de slangen en ook complete defecte aan onderdelen een rol spelen
- Scooterguy
- Junior Stato
- Berichten: 251
- Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
- Locatie: Kwaadmechelen(B)
- Contacteer:
Re: 500.000 km
Die van mij heeft net de 300.000 niet gehaald, op 299.997km gaf hij de geest, blok zonder voorteken vastgelopen...
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 62
- Lid geworden op: do jun 23, 2011 20:00
Re: 500.000 km
Die van mij nadert op haar na 200.000 kilometer, dus ik kan nog wel even voor de 3 ton er zal zijn
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 62
- Lid geworden op: do jun 23, 2011 20:00
Re: 500.000 km
Wel even leuk dacht ik om even te updaten. Mijn Fiat Punto Evo is nog steeds bij me, inmiddels nadert de kilometerstand een respectabele 270.000 kilometer.
Nog steeds rijdt hij als een tierelier en zijn de onderhoudskosten een lachertje. Wel begint hij lichtjes olie te verbruiken, circa een halve liter per 15.000 kilometer. Dat vind ik nog te overzien.
Voor de rest, starten en rijden maar. Nog steeds originele turbo, uitlaat, roetfilter, egr klep, versnellingsbak, vliegwiel, koppeling, homokineten, schokbrekers, aandrijfassen, nog maar 1 keer schijven en blokken voor vervangen, en nog steeds 2de set banden. Gemiddeld rij ik dus 130.000 kilometer met dezelfde banden.
Enige noemenswaardige is een paar keer kapot lampje en voor de tweede keer de raambediening achter kabel geknapt. En nieuwe speakers, de voorste begonnen te kraken.
Fantastisch blok dus en een heel degelijke auto. Tegen het einde van het jaar zal hij op 300.000 kilometers zitten. Ik ben blij dat ik doorgereden heb, de auto schrijft nu totaal niet meer af dus elke maand dat ik nu rij is geld in de zak .
Nog steeds rijdt hij als een tierelier en zijn de onderhoudskosten een lachertje. Wel begint hij lichtjes olie te verbruiken, circa een halve liter per 15.000 kilometer. Dat vind ik nog te overzien.
Voor de rest, starten en rijden maar. Nog steeds originele turbo, uitlaat, roetfilter, egr klep, versnellingsbak, vliegwiel, koppeling, homokineten, schokbrekers, aandrijfassen, nog maar 1 keer schijven en blokken voor vervangen, en nog steeds 2de set banden. Gemiddeld rij ik dus 130.000 kilometer met dezelfde banden.
Enige noemenswaardige is een paar keer kapot lampje en voor de tweede keer de raambediening achter kabel geknapt. En nieuwe speakers, de voorste begonnen te kraken.
Fantastisch blok dus en een heel degelijke auto. Tegen het einde van het jaar zal hij op 300.000 kilometers zitten. Ik ben blij dat ik doorgereden heb, de auto schrijft nu totaal niet meer af dus elke maand dat ik nu rij is geld in de zak .
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: 500.000 km
Dat klinkt goed! Is de distributieketting nog niet vervangen? Met banden doe je wel heel erg lang trouwens!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 62
- Lid geworden op: do jun 23, 2011 20:00
Re: 500.000 km
Hallo, de distributie ketting is inderdaad vervangen bij 220.000 kilometer. Hij begon te ratelen. Netjes onder garantie van Fiat vervangen (verlengde garantie). Kostte me dus niets.
Re: 500.000 km
Nice, dan heb je geluk gehad dat je hem begon te horen! Ik heb hem preventief vervangen ^^
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Re: 500.000 km
Dat is zeer netjes!wouter1974 schreef:Tegen het einde van het jaar zal hij op 300.000 kilometers zitten
Re: 500.000 km
Netjes!
Vorige:
- 147 1.9 jtd ed. lim 2003, Nero Fuoco
- 156 1.6 16v ts sw 2001, Cosmo Blu
- 156 2.4 20v jtd Ti sw Squadra Tuned 2005, Grigio Lipari
- Pevo 1.3 jtd Racing 2011, Nero Mille Miglia
Huidige:
- Pevo 1.3jtd Dynamic 2011 leder+panorama, Nero Rubacuori
- 147 1.9 jtd ed. lim 2003, Nero Fuoco
- 156 1.6 16v ts sw 2001, Cosmo Blu
- 156 2.4 20v jtd Ti sw Squadra Tuned 2005, Grigio Lipari
- Pevo 1.3 jtd Racing 2011, Nero Mille Miglia
Huidige:
- Pevo 1.3jtd Dynamic 2011 leder+panorama, Nero Rubacuori
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 62
- Lid geworden op: do jun 23, 2011 20:00
Re: 500.000 km
En weer een update.
Ik denk dat 300.000 kilometer toch het einde gaat zijn. De auto begint nu olie te verbruiken en bij het starten van de motor komt er steevast een blauwe rookpluim uit de uitlaat. De garage gaat wat proberen met additieven het olieverbuik te stoppen maar ze hebben er niet zoveel vertrouwen in.
Nog iets meer dan 20.000 kilometer en dan gaat hij de 300.000 aantikken.
Ik denk dat 300.000 kilometer toch het einde gaat zijn. De auto begint nu olie te verbruiken en bij het starten van de motor komt er steevast een blauwe rookpluim uit de uitlaat. De garage gaat wat proberen met additieven het olieverbuik te stoppen maar ze hebben er niet zoveel vertrouwen in.
Nog iets meer dan 20.000 kilometer en dan gaat hij de 300.000 aantikken.
- Foppe de Vries
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 148
- Lid geworden op: vr jul 16, 2010 16:42
- Locatie: Fryslân
Re: 500.000 km
Dank voor de updates.
Ben benieuwd wat het eindresultaat is. Maar ik meen te horen dat het einde bijna in zicht is.
Zeer informatief dit, zeker nu ik 149.000 km op de teller heb staan en aan het overwegen ben de auto in te ruilen of door (op) te gaan rijden.
De distributiekettingen welke niet betrouwbaar blijken te zijn werpen wel een vervelende smet over de Punto waar ik overigens voor de rest erg tevreden mee ben.
Ben Odelot ook dankbaar voor het werk welke hij steekt in het topic over de distributieketting.
Ben benieuwd wat het eindresultaat is. Maar ik meen te horen dat het einde bijna in zicht is.
Zeer informatief dit, zeker nu ik 149.000 km op de teller heb staan en aan het overwegen ben de auto in te ruilen of door (op) te gaan rijden.
De distributiekettingen welke niet betrouwbaar blijken te zijn werpen wel een vervelende smet over de Punto waar ik overigens voor de rest erg tevreden mee ben.
Ben Odelot ook dankbaar voor het werk welke hij steekt in het topic over de distributieketting.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: 500.000 km
Jammer dat je de 5 ton niet gaat halen, zoals de vlag er nu bij hangt. Heb een exemplaar te koop zien staan met ruim 4 ton op de teller. http://www.autowereld.nl/fiat/punto-evo ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier nog een lijstje met 1.3 mjets met hoge km standen:
http://www.gaspedaal.nl/Fiat/Punto-Evo/ ... sel&srt=df" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier nog een lijstje met 1.3 mjets met hoge km standen:
http://www.gaspedaal.nl/Fiat/Punto-Evo/ ... sel&srt=df" onclick="window.open(this.href);return false;
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: 500.000 km
Op zich hoeft een beetje olieverbruik nog niet het einde te betekenen. Wellicht heeft de turbo enige speling. Na vervanging kan je dan weer een poosje van Pevo genieten...
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 62
- Lid geworden op: do jun 23, 2011 20:00
Re: 500.000 km
Hoe weet je dat een turbo speling heeft?
Nog even een ander vraagje, ik rij nog altijd met originele roetfilter. Wanneer gaan die dingen vol zitten?
Nog even een ander vraagje, ik rij nog altijd met originele roetfilter. Wanneer gaan die dingen vol zitten?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo mei 11, 2014 20:20
Re: 500.000 km
De mijne staat nu op 297.000km. 300k gaat ie met gemak halen. Vóór eind augustus waarschijnlijk al.
Grote reparaties so far:
- Druklager (koppeling gelijk gedaan) +/- 190000km (zelf gedaan, met hulp)
- Versnellingsbak gewisseld nadat de 5e versnelling niet meer bleef zitten. +/- 225000km (zelf gedaan, met hulp)
- EGR klep vervangen +/-237000km (eerst vrijgemaakt met hamer (ANWB) en daarna vervangen) (door garage)
- Distributieketting (preventief) en 4 injectors +/- 243000km (dat was een dikke rekening) (door garage)
- Motorsteunbout afgebroken (motor gelukkig niet door voorkant naar buiten gekomen) (door garage)
Verder olie, filters en remschijven/blokken altijd zelf gedaan.
Enige apk punt afgelopen jaar was dat een vd knipperlichten een andere kleur had. Bleek dat de oranje folie op het lampje had losgelaten. Was wel even een gevalletje hele bumper los voor een lampje, want door het luikje in de wielkuip kon ik er niet bij komen. Misschien te grote handen ofzo.
Voorlopig kachel ik nog effe door! Alle grote ellende is allang achter de rug. De wagen stinkt een beetje bij het starten en opwarmen, maar daar heb ik niet zo'n last van. DPF veroorzaakt nog altijd plaatselijk mist om de 600km. Dus dat gaat allemaal wel goed. Verder elke 20-25k nieuwe olie en filter.
Laatst zelfs 2 nieuwe banden moeten kopen. Oude zaten er al ruim 100k op (time flies zullen we maar zeggen).
Grote reparaties so far:
- Druklager (koppeling gelijk gedaan) +/- 190000km (zelf gedaan, met hulp)
- Versnellingsbak gewisseld nadat de 5e versnelling niet meer bleef zitten. +/- 225000km (zelf gedaan, met hulp)
- EGR klep vervangen +/-237000km (eerst vrijgemaakt met hamer (ANWB) en daarna vervangen) (door garage)
- Distributieketting (preventief) en 4 injectors +/- 243000km (dat was een dikke rekening) (door garage)
- Motorsteunbout afgebroken (motor gelukkig niet door voorkant naar buiten gekomen) (door garage)
Verder olie, filters en remschijven/blokken altijd zelf gedaan.
Enige apk punt afgelopen jaar was dat een vd knipperlichten een andere kleur had. Bleek dat de oranje folie op het lampje had losgelaten. Was wel even een gevalletje hele bumper los voor een lampje, want door het luikje in de wielkuip kon ik er niet bij komen. Misschien te grote handen ofzo.
Voorlopig kachel ik nog effe door! Alle grote ellende is allang achter de rug. De wagen stinkt een beetje bij het starten en opwarmen, maar daar heb ik niet zo'n last van. DPF veroorzaakt nog altijd plaatselijk mist om de 600km. Dus dat gaat allemaal wel goed. Verder elke 20-25k nieuwe olie en filter.
Laatst zelfs 2 nieuwe banden moeten kopen. Oude zaten er al ruim 100k op (time flies zullen we maar zeggen).