Chip tuning met module

Plaats reactie
Pnappel21
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mar 19, 2017 20:53

Chip tuning met module

Bericht door Pnappel21 »

Iemand ervaringen met chiptuning modules? Ik bedoel een kastje met stekkers tussen de bestaande bedrading van de ecu naar de motor. Mij lijkt het op het 1e gezicht financieel gezien zowat te mooi om waar te zijn. Prijzen zijn lager dan chiptuning via de ecu. Maar de resultaten liegen er niet om. Maar aan de andere kant; iedere motor is anders. Daarom mijn vraag. Raden jullie het aan of af? Ben benieuwd naar jullie ervaringen/mening.
Mvg Nick
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Chip tuning met module

Bericht door hbassen »

Niet doen. als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat ook.
Je ECU wordt door zo'n kastje voor de gek gehouden, maar na 10.000 km heeft je ECU het wel weer door en doet het kastje niets meer.

Een optie is vip lid worden (€20,- per jaar) en dan €60,- euro korting krijgen bij Savali voor een echte tuning. De resultaten zijn verbluffend. Ligt wel aan het type motor dat je in de Punto hebt liggen. een turbo motor heeft namelijk veel meer profijt ervan, dan een atmosferische motor, daar is niet zo veel uit te halen.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Pnappel21
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mar 19, 2017 20:53

Re: Chip tuning met module

Bericht door Pnappel21 »

Pas na 10.000km? Komt deze er niet gelijk achter? Ik ben hier een leek in,dus ben benieuwd waarom dan pas na een paar 100 of 1000 of 10.000km? Je ecu detecteerd direct een motorstoring. Ik ben wel van plan om hem een keer te chippen. Heb een twinair 85pk. Net auto komt aardig mee maar wil net wat meer.

Nick
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Chip tuning met module

Bericht door hbassen »

10.00 km of 5000km dat verschilt natuurlijk hoe snel je ECU ""leert"".

Je gaat geen spijt krijgen van het tunen van een twinair 85pk. Mijn vorige Punto twinair 85pk had na tunen ongeveer 100pk en liep veel rustiger, vooral stationair. Ook kwam hij wat makkelijker me met het verkeer.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Tjet94
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 23, 2018 11:52

Re: Chip tuning met module

Bericht door Tjet94 »

Beste pnappel21

Vorige maand mijn fiat grande punto tjet laten chippen bij Savali door Ronald. En ben zeer tevrden over het resultaat. De auto is degelijk sneller en trekt lekker op. Daarbij loopt de auto ook nog eens veel soepeler.

De andere methode waar je het over hebt, heb ik geen ervaringen mee maar het chippen door Savali was me het geld zeker waardt
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Chip tuning met module

Bericht door J.V. »

Chippen met een module zou ik echt niet aan beginnen. Chippen van niet-turbo motoren overigens ook niet, kosten wegen in dat geval niet op tegen de ‘winst’. :wink:
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie