ABS lampje blijft branden

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
dv1987
Berichten: 6
Lid geworden op: zo aug 05, 2018 15:09

ABS lampje blijft branden

Bericht door dv1987 »

Hallo! Nieuw hier op het forum, eigenaar van een Grande Punto 1.3 uit 2011, diesel.
Een tijdje geleden is het ABS lampje aangegaan, in diezelfde week bleek de accu zo goed als overleden. Volgens de garage was het goed mogelijk dat het lampje daardoor is gaan branden en zou deze wel weer uit gaan na een aantal km's met de nieuwe accu gereden te hebben.

Het lampje gaat dus niet uit en dus ga ik maar weer naar de garage om 'm uit te laten lezen. Of zijn er hier tips die ik na kan lopen om te controleren waar het probleem zit?
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: ABS lampje blijft branden

Bericht door damted »

Uitlezen en kijken of het probleem persistent (blijvend) is of niet continu aanwezig.
Wissen foutcode gaat alleen als het probleem weer verdwenen is.

Foutcode zal wat duidelijkheid moeten geven over oorzaak en wat er aan de hand is / was.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
dv1987
Berichten: 6
Lid geworden op: zo aug 05, 2018 15:09

Re: ABS lampje blijft branden

Bericht door dv1987 »

Vanmorgen uit laten lezen en het probleem is de speed sensor aan de rechterkant. Vies of eventueel kapot.
Volgens de garage duurt dat een uurtje of 4 om te repareren. Ik wacht even tot de garage waar we altijd gaan, weer open is na de bouwvak en dan vraag ik eerst daar hoe lang hij het inschat. 4 uur lijkt me wat lang namelijk.
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: ABS lampje blijft branden

Bericht door damted »

Lijkt mij inderdaad vrij lang om een sensor te vervangen.
Dan kun je beter even op je eigen garage wachten (second opinion)
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
jane90
Berichten: 1
Lid geworden op: di okt 30, 2018 15:09

Motor start niet + ABS defect + Airbag defect?

Bericht door jane90 »

Hallo,
Nieuw hier op het forum en bezit een grande punto uit 2007.

Auto is van de zomer helemaal van zijn defecten verholpen maar door omstandigheden komt hij de laatste 6 maanden niet veel van zijn plek. 3 weken terug wel de auto verplaatst en toen was er niks aan de hand. Echter wil ik hem vanochtend starten maar zegt hij dat de Airbag defect is, ABS niet werkt en de stuurbekrachtiging ook. De KM geeft hij eveneens niet weer (meer) op het dashboard en starten wilt hij ook niet, de tellertjes hoor je tikken maar blijven allemaal op '0'

Zou dit een probleem van de accu kunnen zijn door het niet veel gebruik van de auto? niet veel is max 5 min rijden een keer in de 2 weken.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee? :-]
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: ABS lampje blijft branden

Bericht door Fixma »

Accu te leeg of niet meer goed. Dan krijg je zulke vreemde meldingen.. Eerst even vol laden en weer testen..
Plaats reactie