Rechter voorspatbord vervangen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Rechter voorspatbord vervangen

Bericht door Puntoman »

Is niet moeilijk. Is vaak even zoeken waar het allemaal vastzit.

Misschien helpt dit: https://fiat.7zap.com/en/fpun/2y/199053 ... 18s00+1-0/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uurtje , misschien 1 1/2 als je er echt even rustig voor gaat zitten?
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Rechter voorspatbord vervangen

Bericht door Puntoman »

You're welcome. vergeet de binnenkant van het scherm niet even te behandelen met een anti corrosie middel om roesten van binnenuit te voorkomen. Beetje van dat spul op raakvlakken en schroefpunten en dat gaat helemaal goed komen.
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: Rechter voorspatbord vervangen

Bericht door Marius »

puntoman je bent geweldig die site had ik niet en ben al heel lang opzoek naar een onderdeel en niemand kon me helpen :) maar staat gewoon geweldig beschreven op die site bedankt
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Rechter voorspatbord vervangen

Bericht door Puntoman »

Graag gedaan, daar is dit forum voor :)

Sinds een paar jaar zie ik eigenlijk nog alleen een garage bij de APK. Vrijwel alle reparaties zijn zelf te doen met een minimum aan gereedschap, onderdelen haal ik uit Duitsland of Polen (en zelfs China) voor ongeveer een tiende van de prijs hier.
Als ik gereedschap meereken heb ik in twee jaar zo'n beetje alles kunnen vervangen en/of reparaties kunnen uitvoeren zonder veel kennis van auto's, Ik heb zo'n 500 eypo's besteed om een lange lijst van onderhoud en reparaties te doen. van koppakking vervangen, distributieschade, schokdempers, remblokken/schoenen/schijven/trommels , waterpomp, spanrollen, filters, etc etc etc.

Waar je niet weet hoe het moet vind je hier of op andere Fiat forums (tip : italiaanse fora zijn uiterst handig, maar vereist wel wat kennis van de taal) en op Youtube staat een schat aan instructievideos. Samen met wat documentatie die je her en der vind (zoals 7Zap,elearn, hayes en vast nog wel een paar) kun je vaak 99% zelf doen en een besparing op onderhoud van ca 75-90% halen.

Als je ook nog eens in Belgie of Duitsland kan tanken rij je ook nog eens voor ca 30-40 ct/ liter goedkoper.

Zit dat Schermpje er al op? Pas op die plastic clipjes, die breken vaak af, maar zijn eenvoudig bij de chinees te bestellen (50 st voor 1 euro incl verzending)
Als het een OEM schermpje is ....opgepast met de vaak scherpe randjes op die dingen. Een paar goede handschoenen bespaart je vaak een paar irritante snijwondjes.

Laat maar weten of je verder nog iets moet weten, ik weet niet alles maar heb intussen wel een behoorlijke hoeveelheid ervaring opgedaan met deze auto.
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: Rechter voorspatbord vervangen

Bericht door Marius »

zerkers. maar puntoman weet jij dan nog iemand die hier over de onderhoudshandboeken ed. beschikt?
ik heb sinds een jaar een eigen huis met oprit en eindelijk dat ik vrij kan sleutelen heb er al een hoop gekkigheid mee uitgespaard. maar itilaanse fora kan ik wel naar kijken kom ik niet ver vrees ik :P. maar gaat helemaal goed komen nogmaals bedankt. en als je nog iemand weet die handboek ed. heeft hoor ik het graag
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Rechter voorspatbord vervangen

Bericht door Puntoman »

Een compleet werkplastshandbiek zul je misschien ergens op ebay aantreffen, maar ik kom meestal toe met de elearn cd en de sute vsn 7zap
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: Rechter voorspatbord vervangen

Bericht door Marius »

oke ga ik daar is zoekken want zag hier wel links staan op het forum maar die werken niet meer
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Rechter voorspatbord vervangen

Bericht door Puntoman »

Als je t niet kan vinden even pm
Gebruikersavatar
Puntoman
Junior Stato
Berichten: 207
Lid geworden op: di okt 25, 2016 2:39

Re: Rechter voorspatbord vervangen

Bericht door Puntoman »

Succes, gaat helemaal goed komen.
Plaats reactie