Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 44 gedupeerden!

Summeren
Berichten: 1
Lid geworden op: wo sep 05, 2018 9:24

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 29 gedupeer

Bericht door Summeren »

Hoi Odelot,

Kun je mij toevoegen aan de gedupeerdenlijst?
Onze Fiat Punto EVO 1.3 MJ Dynamic diesel, van december 2010, distributieketting geknapt bij 135.000 km.
Kosten: 1999,48 reparatie
Reparatietijd; 21 dagen.
Coulance dealer kosten vervangend vervoer laten gevallen en uiteindelijk 1999,48 euro betaald voor reparatie.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door Odelot »

Nummer 30 toegevoegd aan de lijst...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Floppus
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 19:08

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door Floppus »

Er wordt in reactie op mijn zaak gesteld dat jullie een aantal anonieme, niet te verifieren werkelijke gedupeerden zijn :P

Wie contactgegevens wil doorgeven, graag via DM, dan kan ik naar werkelijke personen verwijzen. Als mensen daar nog een statement bij willen doen over hoe Fiat / dealer dit afhandelt dan neem ik dat ook op.

@Moderatie; wellicht is het ook krachtig om specifiek naar de mening van jullie te verwijzen. Iets van info door degene die zo veel reparaties al verricht heeft kan ook interessant zijn. Experts die aan kunnne geven dat een ketting niet zomaar mag knappen.

maw; alle informatie is erg welkom, maar het heeft alleen echt effect als het naar een werkelijke persoon wijst. Uiteraard blijven die gegevens alleen binnen de zaak.
tieskewieske
Berichten: 5
Lid geworden op: vr sep 21, 2018 8:57

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door tieskewieske »

Goedemorgen,

Ik ben sinds vorige week eigenaar van een Punto EVO 1.3 mjet. Deze heeft nu 140.000 gelopen. Ik zit te overwegen de ketting preventief te laten vervangen. Wie is Kees (pagina 1 van dit topic) die dit voor 5 a 600 euro kan doen?
Keijzer
Berichten: 8
Lid geworden op: wo okt 17, 2018 13:25

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door Keijzer »

Goedemiddag, ik ben van plan de ketting preventief te vervangen. Heeft iemand hier een goed adres voor? Bij voorkeur regio Rotterdam of regio Roosendaal.

Groetjes Stijn
Gebruikersavatar
BlaZe
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: za okt 15, 2011 10:54

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door BlaZe »

Maak er maar 31 van.

Fiat Punto Evo Sport 1.3 Multi jet Diesel

Bouwjaar aug 2010
Gekocht met 9000KM op de teller mei 2011.

KM stand 203.000KM bij springen ketting juni 2018

Ketting gesprongen juni dit jaar. Reed op de snelweg 130km/u en opeens poef .. niks meer daar.
Gelukkig wel aan de kant kunnen zetten remmen en stuur bleven het nog doen tot ik stil stond (veiligheidssysteem ?)

Zou minimaal € 1500 euro kosten + ik wist dat de versnellingsbak sowieso een revisie nodig had wat nog eens 700 á 800 zou kosten. Was het me niet meer waard, besloten niet te repareren.

Wel eeuwig zonde, wagen was nog perfect in orde verder, geen schade of niks.

Auto is altijd bij Fiat (in Nederland) in onderhoud geweest, er is nooit gemeld geworden dat de ketting eens vervangen moest worden, vond al dat de auto laatste tijd meer ratelde. Volgens Fiat garage gebeurde die dingen nu eenmaal na verloop van tijd.

PS:Auto is ingeruild (door handelaar opgekocht).
Overgestapt op Ford Fiesta uit 2015.

Afbeelding
Punto Evo 1.3D // Acid Jazz Blue R.i.P
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door Odelot »

Pff lekker :s

Heb je toegevoegd aan de lijst.

@ Iedere gedupeerde: Geef je gegevens door aan Floppus!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
petertenthije
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 13, 2018 10:33

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door petertenthije »

Ik heb me vandaag aangemeld op dit forum, want ook ik heb een gebroken ketting. Zaterdag nacht op de A12 tussen Arnhem en Grijsoord. Reparatie kosten worden geschat op 2.610 euro.

Ik heb 'm gekocht bij een Alfa dealer in Bennekom in december 2013 met ik dacht ongeveer 60k/70k KM.
Ik heb 'm altijd in onderhoud gehad bij de Fiat dealer in Den Bosch.
Het gaat om een Punto Evo van november 2010. Er staat nu bijna 190k op de teller.

Ik ben de tweede eigenaar. Voor zover ik kan zien in het onderhoudsboekje heeft de eerste eigenaar de auto ook altijd bij de Alfa dealer in onderhoud gehad.
Keijzer
Berichten: 8
Lid geworden op: wo okt 17, 2018 13:25

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door Keijzer »

Kan iemand mij vertellen wat het ongeveer zal kosten om een distributie ketting te laten vervangen (preventief) en wat ik hier eventueel bij mee kan nemen?
mwpaarde
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: wo okt 22, 2014 17:15

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door mwpaarde »

Ik zou ook wel willen weten wie Kees is, en of hij nog steeds kettingen van Punto's vervangt.
Misschien zijn er anderen die inmiddels handigheid hebben aangeleerd in het preventief wisselen van kettingen, en dit voor een mooie prijs willen uitvoeren.
AdPuntoEvo
Berichten: 1
Lid geworden op: di nov 27, 2018 21:05

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door AdPuntoEvo »

Ik zou ook graag in contact willen komen met Kees. Of als iemand een ander adres weet in omgeving Dordrecht/Gorinchem zou ik dit graag horen!

Komende maand passeert mijn Punto uit 2011 ook de 100.000 en als ik de gevallen zo ziet vliegt de ketting er gemiddeld rond de 140.000 af.
Bij mijn vorige auto een Alfa 147 Selespeed heb ik het al meegemaakt dat de riem was geknapt en dat zijn niet de leukste kosten..

Edit: Ik zie dat we bij gebruiker Jetje terecht kunnen
Laatst gewijzigd door AdPuntoEvo op wo nov 28, 2018 8:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door Odelot »

Check de startpost even. Daar staat iemand in die ze voor een schappelijke prijs kan vervangen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door Dino »

Auto is altijd bij Fiat (in Nederland) in onderhoud geweest, er is nooit gemeld geworden dat de ketting eens vervangen moest worden, vond al dat de auto laatste tijd meer ratelde. Volgens Fiat garage gebeurde die dingen nu eenmaal na verloop van tijd
Ik herinner me dat, ten tijde van aanschaf, mij verteld is (of het stond in de verkoopbrochure) dat de ketting onderhoudsvrij was en dus nooit vervangen hoefde te worden. Als dat terug te vinden is ergens in de communicatie van Fiat dan staan degenen die alsnog willen proberen de kosten op Fiat te verhalen veel sterker.

Wel een kwestie van lange adem, maar als het zwart op wit staat dan is de leverancier gehouden zich hieraan te houden.
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door willeme1 »

Wordt tijd voor een sleutelclub waar die kettingen collectief onder toezicht van een ervaringsdeskundige vervangen worden.
Daarvoor zou een ruimte met brug beschikbaar moeten zijn dan zou de prijs voor het vervangen van de distributie drastisch omlaag kunnen
detroit_diesel
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: ma dec 03, 2018 15:33

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door detroit_diesel »

Ik ben gisteren begonnen aan het preventief vervangen van de distributieketting. Wat een ***klus, ben al twee dagen bezig en nog lang niet klaar. Turbo eraf, uitlaat eraf, motor ophangen want de motorsteun moet eraf..
Weet iemand misschien waar die vliegwiel locking pin er in moet? Kan het echt niet vinden, op YouTube steken ze hem er van onderen in (Opel) maar daar zit geen gat bij mij. Ik heb de versnellingsbak support bracket die half tussen de bak en het blok zit ook eraf gehaald zodat straks de carterpan los kan maar daar moet de pin niet in toch?
Plaats reactie