Twinair verbruik

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
Plaats reactie
OpperPunto
Berichten: 1
Lid geworden op: di sep 25, 2018 16:49

Twinair verbruik

Bericht door OpperPunto »

Hoi,

Niet weer een topic over het verbruik van de Twinair zul je denken. Echter, er is (op dit forum) nog geen topic over :)

De reden voor het topic is dat ik graag wat concrete voorbeelden zou horen van verbruik PLUS rijstijl. Ik weet dat er sites zoals autoweek en spritmonitor zijn, maar daar staan niet superveel twinairs op. En er staat vaak niet bij hoe mensen rijden. De rijstijl maakt veel uit.

Ik speel met het idee om een Punto Twinair (Sport?) aan te schaffen (occasion). Maar ik schrik van de verhalen over het verbruik.

Volgens https://werkelijkverbruik.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is het verbruik 5.8l/100km
Volgens https://sprittmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; is het verbruik 6.4l/100km (wat gek is, meestal is sprittmonitor lager)

Deze verbruiken zijn OK wat mij betreft, maar als het hoger wordt kom ik niet meer uit met mijn kostenplaatje en worden andere auto's wellicht interessanter.

Ik:
12500km per jaar, 50 % snelweg
60/90/130 (binnen-, buiten bebouwde kom, snelweg
In mijn Seat Mii rijdt ik hiermee 1:18, zou mooi zijn als ik in de punto op 1:16 uit zou kunnen komen (met die 17" banden :?: )

Wie rijdt er een Twinair (85 of 100pk) en kan zijn verbruikscijfers zoals bovenstaande delen?

Mijn dank is groot :)

Opper
glasman
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mei 30, 2018 20:36
Locatie: Kampen

Re: Twinair verbruik

Bericht door glasman »

Mijn ouders rijden sinds kort een twinair en het verbruik staat momenteel op 1:16
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Twinair verbruik

Bericht door Odelot »

Het beste is om niet boven de 100 uit te komen want dan schiet het verbruik omhoog. Mijn vrouw heeft een 500S twinair met 80 pk. Die heeft er nu 4250 km opstaan en zit gemiddeld op de 1 op 18 ongeveer. Verbruik houdt ze bij op autoweek. Ze rijdt 80% op 50-60-80 km wegen en rond de 20% op de snelweg.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie