Motorkap gaat niet meer open

Een liefde voor een ander model Fiat? Deel die liefde hier.
Plaats reactie
Malko00
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 09, 2018 19:28

Motorkap gaat niet meer open

Bericht door Malko00 »

Hallo ik ben malko en ben nieuw op deze forum.
Ik heb en fiat punto 1.2 van bj 2000

Ik heb een klein probleem, of hij is heel groot 8-|
Ik kan mijn motorkap niet meer openen omdat de motorkap kabel afgebroken is.
Ik heb geprobeerd om onder de bumper door tegen de klem aan te drukken en te openen maar die zit muurvast.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen om de motorkap open te krijgen zonder te veel schade aan de auto te brengen en te veel kosten moeten maken.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Motorkap gaat niet meer open

Bericht door Odelot »

Ligt eraan waar de kabel af is gebroken. Je kan proberen om de beschermkap van de stijl los te maken waar de hendel van de motorkap zit. Misschien dat je hem dan met een tang los kan trekken. Misschien is de kabel gewoon wel uit die hendel geschoten. Zou ook nog kunnen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Malko00
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 09, 2018 19:28

Re: Motorkap gaat niet meer open

Bericht door Malko00 »

Ik denk dat kabel bij de klem afgebroken onder de motorkap, want als ik aan de kabel trek bij de hendel kan je blijven trekken er gaat niks open of er gaat niks los.
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: Motorkap gaat niet meer open

Bericht door Marius »

ik heb dit probleem tijd geleden ook gehad alleen ik had dat die niet meer dicht wilde kabel bleef aan uiteinde hangen bijna doorgerot was bij klem helaas zwak puntje. anwb netjes opgelost buitenkabel ingekort en daarna weer nieuw stukje kabel vast kunnen zetten.

vrees dat het een vis werkje word en dat je even zelfde type er naast moet hebben staan om te kijken waar je percies tegen aan moet duwen
Plaats reactie