1.3 Mjet 2011

Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door Niels-Pevo »

Het vermogen is er inderdaad nog heel goed daarom denk ik ook niet aan compressie verlies.

Bij mij komt het vermogen er wel echt explosief in ipv geleidelijk ik heb naar mijn weet ook een stage 2 tuning.
Ja inderdaad hopelijk is het walmen binnekort verleden tijd.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door willeme1 »

Roken bij de koude start is weg nu.
Kan ook komen door de hogere temperaturen van nu, scheelt 10 graden. Maar merk ook dat bij het wegrijden met koude motor de turbo niet meer fluit, iets wat ik sinds de stage2 tuning wel hoorde. Ook het stinken als je uitstapt als de motor net is uitgezet is weg.
Vermogen is ietsje minder. Ik laat het maar zo want vind deze tuning beter en denk dat er met de vorige tuning die erop zat enkele protocollen in de ecu overschreden werden met name de ecu beveiliging met koud rijden

Vergat ook nog te melden dat na de wisseling van de tunings bestanden ik ook nog neutral signal learn heb uitgevoerd met de Foxwell wat het stationaire toerental en opbrengst regelt wellicht dat dat ook nog geholpen heeft tegen het roken en de stank met motor uitzetten.
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door Niels-Pevo »

Dat klinkt erg positief!

Is het verschil in vermogen extreem minder of valt het allemaal wel mee?
Is die tuning ook inclusief wegschrijven EGR + DPF? Anders heb ik wel intresse om een keer langs te rijden.
Voor mij is namenlijk comfort wel belangrijk en dat heb ik met al dat gewalm niet echt meer.

Bij mij zit de nieuwe MAP er inmiddels in. Ik merk eigenlijk geen verschil misschien is de walm wat minder blauw maar dat durf ik eigenlijk niet met zekerheid te zeggen.

Wel gaan om de haverklap weer mijn dashboardlampjes branden. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de EGR waar het afdop plaatje opzit en dat die niet om kan gaan met die druk. Binnenkort wordt hier even een gat in geboord dat de druk nog wel goed is maar de vervuiling heel veel minder en dan gelijk even de ditributietiming controleren. Softwarematig staat die ook dicht maar dit is nooit 100%.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door willeme1 »

Het is wel minder, van 130 pk naar 105, Scavalli is 20 pk en 40nm lees ik

https://www.vireoauto.nl/3314574/Fiat-S ... -JTDm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Nou ja loopt het niet stuk en geen stank meer en als ik eens wil racen zet ik stage 2 er weer even in das half uurtje werk, zo vaak rij ik nou ook weer niet in Duitsland
Laatst gewijzigd door willeme1 op vr nov 30, 2018 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door Niels-Pevo »

Dat is wel een flink verschil maar komt het comfort wel ten goede.
Lees je die bestanden allemaal in met de Foxwell?
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door willeme1 »

Nee heb daar een kess v2 en een paar programma`s voor. Heb ik ooit aangeschaft omdat ik die tunings bedrijven allemaal te duur vind. scavalli 480 euro :twisted: En gaande weg krijg je her en der allemaal bestanden van div. auto`s. Zelfs scavalli gebruikt per model allemaal dezelfde bestanden. Die ze wel allemaal zelf geschreven en uitgebreid getest hebben natuurlijk. dat zal bij de tuner waar ik het stage 2 bestandje vandaan heb wel niet zo zijn
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door Niels-Pevo »

Ja ik zag het inderdaad goed prijzig. Ik zelf heb voor €250 laten tunen en die heeft waarschijnlijk gewoon een standaard file er op gezet. Zelf is mijn koppeling ook al aardig aan het slippen. Wat vraag je er voor om mijn auto een andere file in te zetten?

Heb je zelf ook je roetfilter leeg? En je egr ook hardwarematig afgedopt of alleen softwarematig?
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door willeme1 »

Ja roetfilter leeg en EGR weggeschreven maar niet afgedopt. EGR is alleen geopend bij deellast tot een bepaald toerental, bij accelereren decelereren en stationair staat hij dicht. Is in de software geregeld daarom leek het me niet slim om hem af te doppen, misschien heb je daardoor storingscodes op je dashbord.
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door Niels-Pevo »

Ik laat binnekort even het afdopplaatje weghalen of een gat erin boren en dan gelijk ff timing controleren en compressie. Ik laat daarna weten of mijn auto geen storingen meer heeft.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door willeme1 »

willeme1 schreef:Roken bij de koude start is weg nu.
Kan ook komen door de hogere temperaturen van nu, scheelt 10 graden. .
Nu met de koudere temperaturen rookt het weer wat bij de koude start, vervelend.
Zal dan toch slijtage in de motor zijn of inwendige motor vervuiling. olieverbruik nihil trouwens
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door Niels-Pevo »

De blauwe rook bij koude start is weg door de verandering in Chip door Willeme1.
Nu met het koude weer rookt de auto wel een heel klein beetje maar niet zo veel als voorheen.

Het afdopplaatje bij de egr is ook weggehaald ivm met foutcodes en noodloop.

Ik ben nu weer erg tevreden weer met de punto!
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door Niels-Pevo »

willeme1 schreef:
willeme1 schreef:Roken bij de koude start is weg nu.
Kan ook komen door de hogere temperaturen van nu, scheelt 10 graden. .
Nu met de koudere temperaturen rookt het weer wat bij de koude start, vervelend.
Zal dan toch slijtage in de motor zijn of inwendige motor vervuiling. olieverbruik nihil trouwens
Had je bij je eigen auto de compressie gemeten? Ik ga dat misschien nog wel doen binnenkort om tekijken wat de staat is van de motor.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door willeme1 »

Niels-Pevo schreef:De blauwe rook bij koude start is weg door de verandering in Chip door Willeme1.
Nu met het koude weer rookt de auto wel een heel klein beetje maar niet zo veel als voorheen.

!
Mooi dat het bestandje heeft geholpen ! Mocht je de Foxwell 520 pro nog aanschaffen neem hem dan met het VW of ander bestand dan kunnen we de bestanden uitwisselen en hebben we beide twee bestanden voor 1 prijs.

Nee nog geen compressie gemeten. Gekke is dat de auto soms vermogen mist en dan de volgende met de koude start wat rookt. verdenk vervuiling EGR ook al is hij uitgeschakeld.
Ga eerstdaags het originele bestand erin zetten en een geforceerde regeneratie uitvoeren, zonder de dpf, heb gelezen dat de geforceerde regeneratie ook de EGR verhit en zodoende reinigt iig wordt het erg heet daar dan. Wellicht helpt dat anders moet de Egr er maar even af om schoon te maken. rn dan de tuning er weer op
Niels-Pevo
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: di feb 21, 2017 9:20

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door Niels-Pevo »

Ja echt top, helaas vandaag weer wat rook gehad met starten gelukkig wel nog minder als voorheen maar er is dus nog iets niet helemaal goed. 1 deze dagen gaat er een nieuwe temperatuur sensor in die kan ook wel eens wat problemen veroorzaken met starten.
Ik ben benieuwd of het reinigen helpt aangezien bij mij EGR en inlaat al schoon zijn gemaakt maar dat we toch hetzelfde probleem hebben.
Pevo 2011 1.3mjet Dynamic
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: 1.3 Mjet 2011

Bericht door willeme1 »

Inhouden is weg maar rookt nog steeds wat bij de eerste koude start. Nu van de week flushen bij oliewissel het is toch weer tijd voor de wissel. tegelijk de gloeiers er even uit om te kijken of er nat zijn, dat verteld ook iets en is het werk ook niet.
Neem altijd de motorflush van mannoll kost weinig en effectief.
Plaats reactie