City steering permanent aan

Plaats reactie
tommieboy
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 20
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:35

City steering permanent aan

Bericht door tommieboy »

Nadat ik in een kettingbotsing heb gezeten (niet ernstig), werkt de city steering permanent zonder dat het woord ''city'' op het dashboard brand. Is dit op te lossen?
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: City steering permanent aan

Bericht door Marius »

kan je hem niet meer uit zetten met knopje onder je radio?
tommieboy
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 20
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:35

Re: City steering permanent aan

Bericht door tommieboy »

Nee, het lampje gaat aan en uit, maar als lampje uit is kan ik stilstaand met één vinger het stuur draaien.
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: City steering permanent aan

Bericht door Marius »

als knopje indrukt gaat lampje dus uit? merk je dan ook verschil in sturen met lampje aan en lampje uit.
heel misschien is de module beetje over de zeik. wat je nog kan proberen(eigen verantwoording) om even 30 sec accu pool los te nemen en anders zal er met een laptop gekeken moeten worden of de stuurmoduel juist te berijken is en of deze corect functioneerd
tommieboy
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 20
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:35

Re: City steering permanent aan

Bericht door tommieboy »

Het lampje gaat inderdaad aan en uit. Er zit volgens mij een heel licht verschil in ingeschakeld en uitgeschakeld. Ik heb de auto van spanning gehaald, maar dit haalde niets uit. Ik vrees dat de auto uitgelezen moet worden.
tommieboy
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 20
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 10:35

Re: City steering permanent aan

Bericht door tommieboy »

Welkom in de wondere wereld van Fiat. Het probleem heeft zichzelf verholpen. Plotseling na het starten was de stuurbekrachtiging weer als normaal.
Lmwj
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 08, 2019 11:56

Re: City steering permanent aan

Bericht door Lmwj »

Hier hetzelfde probleem al enige maanden, city blijft aan en uit springen op willekeurige snelheden.
Stuurhuis reeds vervangen maar geen oplossing, bekabeling doorgemeten maar hier zit geen afwijking in.
Binnenkort een afspraak maken voor het vervangen van de bcm bij fiat dit is de laatste mogelijkheid.
GP 1.4 16v 2006
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: City steering permanent aan

Bericht door damted »

Heeft je waarschijnlijk al aardig wat duiten gekost?
Lijkt mij meer een elektronisch dan een mechanisch probleem.

Trouwens: Welkom hier.
Wat voor GP Punto heb je?
Even voorstellen misschien, dat schept een band en zo krijg je ook meer reacties.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Lmwj
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 08, 2019 11:56

Re: City steering permanent aan

Bericht door Lmwj »

Hallo ik ben Leon, mijn excusses had nog gekeken maar wist niet precies waar ik mij kon voorstellen.
Maar je hebt gelijk damted.
Het is een fijn forum waar je op de meeste vragen antwoord kunt vinden.

Ik heb een GP 1.4 16v uit 2006 met 145k op de teller.
Kosten vallen nog al mee, stuurhuis was een gereviseerde en de originele is nadien weer terug geplaatst en heeft dus niets gekost (garantie) daarnaast is de schakelaar van de city ook vervangen op het dashboard maar ook tevergeefs.
Fiat heeft onderzoek gedaan en kwam tot de conclusie dat de body control module defect is, ben nu aan het wachten op een prijsopgave....
GP 1.4 16v 2006
Plaats reactie