Punto versleten?

Plaats reactie
Thundax
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: do jan 27, 2011 16:50

Punto versleten?

Bericht door Thundax »

Yeah! Mijn Fiat Punto EVO 1.3 Multijet (diesel) heeft alweer de 322.000km aangetikt...
Afgelopen week APK gehad, en hij is er weer doorheen gekomen! :D

Maar..... Alleen wel een aantal opmerkingen die er niet om liegen :cry: :

Motor lekt olie (oorzaak nog onbekend)
Turbo versleten (slangetje vol met olie)
Schokdempers achter kapot...

Op zich rijdt ie verder nog prima maar dat met die turbo voel je wel... Doet niet meer wat het deed...

Ik heb het gevoel (ik ben enorm a-technisch; dat wel :) dat die lekkages (mede) veroorzaakt zouden kunnen zijn door de druk door vies motorsysteem? (Waaronder inlaat/EGR/roetfilter)
Ook met regenereren waren de rookwolken echt té lang en té erg dat mede-weggebruikers begonnen met seinen en toeteren enzo...
Hoe dan ook, het is helaas wat het is...

Ik denk dat alles bij elkaar opgeteld het wellicht het beste is om een nieuwe auto te kopen... Hoewel ik eigenlijk niet van mijn Punto af wil... 8-|

Als iemand nog wat feedback of tips heeft dan hoor ik het graag... Ik denk dat het goedkoper/beter is om een nieuwe auto te kopen (want waar eindigt het anders?), maar misschien heeft iemand ervaring hiermee en een gouden goedkope tip...

Overigens nog even voor de fun en vermaak:
Een filmpje van mijn dagtripje in de Punto: Elke hoofdstad van NL bezocht in 20 uur... :D

[youtube] https://www.youtube.com/watch?v=btfgK14j9pg" onclick="window.open(this.href);return false; [/youtube]

Gr,
Tom
Laatst gewijzigd door Thundax op ma feb 18, 2019 2:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Punto versleten?

Bericht door Odelot »

Klinkt alsof ie de beste tijd wel gehad heeft inderdaad! Leuk filmpje trouwens.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Thundax
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: do jan 27, 2011 16:50

Re: Punto versleten?

Bericht door Thundax »

Tsja, ik vreesde ook al zoiets...

En, Thanks... Het filmpje was ook leuk om te maken :D

Daarnaast heb ik vorig jaar, just for de fun :D , de 300.000km stand van mijn Punto uitbundig gevierd... ~~
Zie hier een greep uit de fotoreportage van dat heugelijke moment... :P

Afbeelding

... (en ja, we hebben enorm hard gelachen toen we hiermee bezig waren... de voorbijgangers ook :) )...
detroit_diesel
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: ma dec 03, 2018 15:33

Re: Punto versleten?

Bericht door detroit_diesel »

Klinkt als een leuk weekend sleutelproject om hem weer nieuw leven in te blazen. Qua onderdelen zullen de kosten wel meevallen, het is het arbeidsloon dat hem de das omdoet :( .

hij ziet er nog goed uit! Verder een respectabele kilometerstand voor een 1.3jtd, heeft hij nog de originele distributieketting? Zou wel bijzonder zijn als die zo lang meegegaan is :) .
Thundax
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: do jan 27, 2011 16:50

Re: Punto versleten?

Bericht door Thundax »

Tja, misschien dat ik er toch even naar ga laten kijken nog... Waar de motorlekkage vandaan komt...

Btw, iemand enig idee hoe duur een (gereviseerde) turbo is?

En mijn Punto heeft overigens nog de originele distrubutieketting... Misschien komt dat lekken wel door het rekken ervan? Maar hij is in ieder geval nog niet geknapt ofzo... :)
Plaats reactie