Probleem MM lampje

Plaats reactie
willem67
Berichten: 5
Lid geworden op: za apr 20, 2019 14:09

Probleem MM lampje

Bericht door willem67 »

Hallo,wij hebben een Fiat Punto Evo uit 2010 en het volgende is er aan de hand.
Een tijd terug ging het MotorManagement lampje wit knipperen en was even later uit.
Gelijk naar de garage gegaan om het uit te laten lezen en daar kwam uit :overslaan cilinder 1.
Garage heeft de bougie's en kabels vernieuwd en een hele tijd geen knipperend lampje totdat het voor 2 weken terug kwam,knipperen en even later bij het gas los laten en weer gas geven ging het uit.300 euro
Weer naar de garage,uitlezen en weer hetzelfde als boven,weer overslaan cilinder 1.
Garage heeft toen de hele bobine vernieuwd(4st) ding,ding,ding 200 euro.
Nu wil de garage kijken of het misschien een injector zou kunnen zijn,weer een dure grap denk ik.
Wat ik zo vreemd vindt is dat ik iedere keer 18 euro moet betalen voor het uitlezen en b.v.bobine plaatsen 20 euro werkplaats tarief(10 min werk)
Nu is mijn vraag of er iemand ook deze problemen heeft gehad of herkend.
P.S.De rekeningen stapelen zich maar op,maar er wordt niks opgelost,ik heb ook maar een a.o.w.tje.
We zijn al 25 jaar klant bij deze garage.
willem67
Berichten: 5
Lid geworden op: za apr 20, 2019 14:09

Re: Probleem MM lampje

Bericht door willem67 »

Hoop dat er iemand is die mij kan vertellen hoe dit euvel verholpen kan worden,ten einde raad.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Probleem MM lampje

Bericht door J.V. »

Ik zou ten eerste eens in overleg gaan met de garage.

Als ze niet weten waar ze moeten zoeken, kun je beter een andere garage zoeken. Zomaar onderdelen vervangen in de hoop dat het het probleem oplost werkt natuurlijk niet en kost alleen een hoop geld.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
willem67
Berichten: 5
Lid geworden op: za apr 20, 2019 14:09

Re: Probleem MM lampje

Bericht door willem67 »

Heeft u enig idee waar het aan zou kunnen liggen,wij worden er dood nerveus van,ben nu al 500€ kwijt!!
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Probleem MM lampje

Bericht door J.V. »

Om wat voor motor gaat het?
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
willem67
Berichten: 5
Lid geworden op: za apr 20, 2019 14:09

Re: Probleem MM lampje

Bericht door willem67 »

???kenteken
9STJ59 FIAT PUNTO EVO 2010.
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Probleem MM lampje

Bericht door BramvE »

Dat is een 1.4 8V met 77 pk.

Ik vind dat de garage wel logische dingen doet.
Telkens betalen voor het uitlezen is jammer maar het kost de garage ook telkens tijd. Je zou zelf kunnen investeren in een apparaatje om uit te lezen, dat kost nog geen 10 euro en weet je in ieder geval welke storingscode er te zien is.

Je geeft aan dat het motormanagement lampje knippert en daarna weer uit ging. Dat zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om een garage te bezoeken. Alleen als de auto uit zou vallen OF het dagelijks zou gebeuren zou ik misschien een garage bezoeken.

Ik denk dat de storingscode een Misfire is. Dat kan 1000 oorzaken hebben. De garage probeert die 1 voor 1 uit te sluiten. Dat kost geld. Bougies zijn slijtagedelen dus die zouden sowieso vervangen moeten worden om de zoveel kilometer. Zie dat dan gewoon als onderhoud.
Grote kans dat ze straks naar de injectoren gaan kijken. Dan ga je zo weer richting een paar honderd euro.

Mijn advies: vragen welke foutcodes ze precies uitlezen, die hier weer vertellen en op internet zoeken wat mogelijke oorzaken zijn.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
willem67
Berichten: 5
Lid geworden op: za apr 20, 2019 14:09

Re: Probleem MM lampje

Bericht door willem67 »

Het was idd een injector van cilinder 1.
Gaf bij uitlezen de storing,overslaan cilinder1
Plaats reactie