is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Rudabroda »

Skrymger schreef: Wellicht ook handig om in het VIP topic te plaatsen?
Ondertussen geregeld. Heeft te maken met een bepaalde goedkeuring van forum berichten door de moderator.
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Gebruikersavatar
Java kriel
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: za sep 26, 2015 19:40
Locatie: Top je van Fryslan

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Java kriel »

Mooie aanvulling!
Grande Punto 1.3 multijet. Als je hem wast is hij wit maar na 2 minuten zwart....
√ Originele cruise control achteraf ingebouwd
√ Originele mist lampen achteraf ingebouwd
Typotyp
Berichten: 1
Lid geworden op: vr feb 02, 2018 19:36

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Typotyp »

Heren ik kom er niet helemaal uit.
(let op, dit plaatje is uit de simulatie modus, maar ik zie de hendel ook niet als ik de obd aangesloten heb)
De optie cruisecontrol zie ik, en heb ik op enable gezet.
Maar welke optie moet ik nog meer omzetten voor de cruise control hendel, is dat "steering wheel levers"?
Het gaat om een Grande punto 2011 1.3 diesel.
Multiecuscan 3.9R1
Afbeelding

Als ik bij dashboard kijk, en ik schakel via Multiecuscan het cruisecontrol lampje aan,
werkt dat ook. Maar ik kan dus nergens vinden waar je de "hendel" moet activeren..Afbeelding
Vickynick
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jan 28, 2018 19:44

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Vickynick »

Het is mij gelukt om de schakelaar unit ingebouwd te krijgen met de tips in dit forum en wat handige filmpjes hoe je het stuur moet demonteren. Nu probeer ik met multiecuscan verbinding te krijgen met de ecu (ook na modificatie van de ELM obd adapter met de Kline aan pin 9 van de obd stekker). Het lukt mij alleen niet om dit voor elkaar te krijgen. Bij de officiële Fiat garage met de officiële fiat obd stekkers apparatuur en officiële software kunnen ze dat niet. Zijn er hier eventueel mensen die voor een kratje bier dit bij mijn Fiat kunnen inschakelen? Ik woon in de omgeving van Utrecht.
BigD1
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 07, 2019 21:57

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door BigD1 »

Heeft iemand voor mij het type connector wat wordt gebruikt in de stekkers tussen de boordcomputer en de stuurkolomschakelaar? Ik moet namelijk één draad trekken. Vandaag al bij de lokale automaterialenzaak geweest en gezocht naar de juiste connector, maar deze past niet. Alvast bedankt!
BigD1
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 07, 2019 21:57

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door BigD1 »

De juiste stekker is van het MQS type met nummer 962885-1. Via E-Bay te kopen. De cruise control werkt nu. Alleen nog even de remlichtschakelaar vervangen, deze geeft een foutmelding welke de cruise control blokkeert helaas (waarschijnlijk). De cruise control werkt nu alleen na een aantal keer herstarten.
onnaj
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 42
Lid geworden op: ma jul 01, 2019 16:08

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door onnaj »

Ik heb zojuist mijn Grande Punto opgehaald, helaas zonder cruise control maar ik heb wel meteen gecheckt of er 9 kabels naar de stuurkolom hendels lopen en dat doen ze! Kan ik er vanuit gaan dat cruise control inbouwen 100% zeker lukt?
BigD1
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jan 07, 2019 21:57

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door BigD1 »

onnaj schreef:Ik heb zojuist mijn Grande Punto opgehaald, helaas zonder cruise control maar ik heb wel meteen gecheckt of er 9 kabels naar de stuurkolom hendels lopen en dat doen ze! Kan ik er vanuit gaan dat cruise control inbouwen 100% zeker lukt?
Voor zover ik weet en erover heb gelezen op diverse websites en fora, is dat inderdaad het geval. Om het helemaal zeker te weten, kun je de kleuren van de draden controleren. Enkele posts hiervoor staat het bedradingsschema waarin de kleuren met hoofdletters zijn aangegeven. Op de onderstaande pagina kun je de hoofdletters ontcijferen naar de kleur:

https://www.fiatforum.com/miscellaneous ... codes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes met inbouwen!
onnaj
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 42
Lid geworden op: ma jul 01, 2019 16:08

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door onnaj »

Ik zal er eens diep in gaan duiken, thanks!
PuntoEvo93
Berichten: 6
Lid geworden op: za jan 25, 2020 11:19

is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door PuntoEvo93 »

Ik ben momenteel ook het verhaal omtrent cruise inbouwen aan het uitzoeken. Ik zie hierboven dat er een topic in het VIP gedeelte staat. Is het nog steeds mogelijk om hier toegang tot te krijgen?

Wordt voor mij met twee linkerhanden wel een ingewikkeld verhaal. Zijn er ook users die eventueel een (originele) cruise control bij mij kunnen inbouwen tegen een prijs die lager ligt dan de dealers rekenen? Gezien de dealers alleen een ander merk kunnen inbouwen en dit rond de €500 schijnt te kosten.

Gaat om een Punto Evo uit 2010. Volgens mij heb ik dit onderdeel nodig:

https://www.123autoparts.nl/auto-onderd ... leo/251626" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fixma
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 125
Lid geworden op: zo jul 24, 2016 11:42
Locatie: Friesland

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Fixma »

PuntoEvo93 schreef: Gaat om een Punto Evo uit 2010. Volgens mij heb ik dit onderdeel nodig:

https://www.123autoparts.nl/auto-onderd ... leo/251626" onclick="window.open(this.href);return false;
Je hebt ook een kap met gat nodig.. Of zelf maken..
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Marius »

inderdaad dat is het onderdeel. wat ook een goeie optie is en nog betaalbaarder ff naar sloop rijden en daar 1 halen voor 75 euro.

alleen neutraal sensor hapert soms
Laatst gewijzigd door Marius op do apr 23, 2020 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.
detroit_diesel
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: ma dec 03, 2018 15:33

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door detroit_diesel »

Ik meen gezien te hebben in MES dat je de neutral sensor kan calibreren. Ik zou daar mee beginnen
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door Marius »

je bedoelt Multi ECU? ik zie het nu ook idd was me nog niet opgevallen ik ga het is proberen. Ook zie ik nu net reset self-learned functions. iemand daar ervaring mee? lijkt mogelijk wel een oplossing maar vind de benaming vrij eng :)
detroit_diesel
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: ma dec 03, 2018 15:33

Re: is de bodycomputer geschikt voor cruisecontrol

Bericht door detroit_diesel »

Resetten van de self-learned functions zal je probleem waarschijnlijk niet oplossen en zou ik niet doen. Resetten hiervan kan je verbruik iets omhoog gaan de eerste x-honderd kilometers maar verder verwacht ik niet dat het kwaad kan.
Plaats reactie