Aftermarket xenon valt uit

Plaats reactie
Robert_Punto
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 25, 2019 23:28

Aftermarket xenon valt uit

Bericht door Robert_Punto »

Hallo

Ik heb bij een vriendin een set aftermarket xenon verlichting ingebouwd (35w)
Ze rijdt een Punto EVo 1.3 MultiJet uit 2011.

Ik heb een complete set H4 Bi-xenon ingebouwd. De verlichting werkte goed maar na een paar dagen viel de 1ste lamp uit en kort daarna de 2de. Ik had nog het eea aan onderdelen liggen en heb eerst 2 nieuwe ballasten (35w). Dit bleek niet te helpen. Daarna heb ik nog 2 nieuwe Bi-xenon lampen vervangen maar dat was ook het probleem niet maar dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht.

Ik heb vervolgens de orginele halogeen lampen terug geplaatst en 2 warning cancellers besteld.

Vervolgens heb ik de warning cancellers ingebouwd en de xenon verlichting werkte op dat moment weer.
Nu ruim een week later (na genoeg kilometers gemaakt te hebben) viel de bestuurderskant weer uit en kort daarna de bijrijderskant ook.

Nu heb ik redelijk veel xenonverlichting ingebouwd in diverse auto's maar dit probleem ken ik niet.

Ik heb haar die xenonverlichting voor haar verjaardag gegeven en wil het probleem graag oplossen.

Nu is dus mijn vraag wie dit ook heeft meegemaakt en wat ik daaraan kan doen.
Of laat deze boordcomputer geen aftermarket xenon toe.

Alvast bedankt voor jullie reactie
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Aftermarket xenon valt uit

Bericht door Odelot »

De dimlichten werken niet over de canbus. Als die kapot zijn krijg je dus geen melding. Stadsverlichting daarintegen wel. Die warning cancellers heb je dus helemaal niet nodig cq niets aan.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Aftermarket xenon valt uit

Bericht door Algon »

Vreemd dat het steeds uitvalt... Vooral irritant ook.
Waarom trouwens de keuze voor Xenon en niet voor led? Je hebt geen ballasten nodig en het is evenveel werk als een halogeenlampje vervangen, of ja, iets meer dan. :P
Hopelijk kan je het probleem snel verhelpen.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Robert_Punto
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 25, 2019 23:28

Re: Aftermarket xenon valt uit

Bericht door Robert_Punto »

Odelot schreef:De dimlichten werken niet over de canbus. Als die kapot zijn krijg je dus geen melding. Stadsverlichting daarintegen wel. Die warning cancellers heb je dus helemaal niet nodig cq niets aan.
Oke. Kijk, weer wat wijzer geworden. Ik dacht dus dat de dimlicbten ook over de canbus liepen. Vandaar dat ik de warning cancellers er tussen geplaatst had.
Ik heb het uitvallen van de xenon die ik in mijn bus van het werk (Ford Transit Custom) heb ingebouwd opgelost met een warning canceller dus dacht bij de Punto dat dat de oplossing zou zijn.

De stadslichten had ik ook vervangen voor LED en kreeg toen inderdaad een melding.
Robert_Punto
Berichten: 4
Lid geworden op: ma feb 25, 2019 23:28

Re: Aftermarket xenon valt uit

Bericht door Robert_Punto »

Algon schreef:Vreemd dat het steeds uitvalt... Vooral irritant ook.
Waarom trouwens de keuze voor Xenon en niet voor led? Je hebt geen ballasten nodig en het is evenveel werk als een halogeenlampje vervangen, of ja, iets meer dan. :P
Hopelijk kan je het probleem snel verhelpen.
Ik heb de xenon als verjaardagscadeau gegeven omdat die vriendin vlak daarvoor aan mij vertelde dat ze ook graag van die mooie lampen die haar vader in z'n auto heeft wilde hebben.
Vandaar dat ik nu ook naar een oplossing aan het zoeken ben.

Ik lees hier dat er PEVO's rijden met aftermarkdt xenon. Hebben deze nog iets anders gedaan/toegepast?
primapunto
Berichten: 5
Lid geworden op: do jun 06, 2019 5:56

Re: Aftermarket xenon valt uit

Bericht door primapunto »

Algon schreef:Vreemd dat het steeds uitvalt... Vooral irritant ook.
Waarom trouwens de keuze voor Xenon en niet voor led? Je hebt geen ballasten nodig en het is evenveel werk als een halogeenlampje vervangen, of ja, iets meer dan. [emoji14]
Hopelijk kan je het probleem snel verhelpen.
LED?
dat word niks
ben er 3 maanden mee bezig geweest
ten eerste mag je er niet mee op de openbare weg mee rijden bij wet verboden
led voor je dagverlichting heeft te weinig wattage meestal 5 terwijl je 21 w nodig hebt
anders krijg je melding
ik krijg de canbus weerstand er niet in omdat t een draaivitting is (dus geen draad achter op de vitting )
alle soorten led lampen besteld van Ali tot Brezan niks werkt
en bij xenon voor je dim/grootlicht is t gevaar
dat je lampreflectoren te heet worden dus dof of smelten
beter (heb ik nu ) gewoon h4 Philips extreme white 130 %meer licht echt topper
en voor dagrij blauwe t20 bulb lamp
gr

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Aftermarket xenon valt uit

Bericht door Algon »

Ik heb nu iets meer dan 2 jaar een set H4 Bi-LED lampen in de Punto. Werkt perfect, geen strooilicht. Verder ook nooit seinende mensen tegen gekomen, aangehouden of iets van gehoord bij een politiecontrole. Intussen 2 keer APK goedkeur mee gehad dus morgen bij de APK ook weer ga ik van uit. Je mag er eigenlijk niet mee rijden omdat de lampen geen EU-goedkeur hebben.

Dagrijverlichting heb ik niet (Grande Punto). Had wel de stadslichten (W5W) eerst ook LED maar die waren nogal fel dus daar heb ik gewoon weer een halogeen lampje in gedaan, heb je toch niks aan.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Plaats reactie