Iets teveel wielvlucht links, auto trekt daardoor wat naar r

Plaats reactie
onnaj
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 42
Lid geworden op: ma jul 01, 2019 16:08

Iets teveel wielvlucht links, auto trekt daardoor wat naar r

Bericht door onnaj »

Omdat mijn Grande Punto 1.4 tjet wat naar rechts trok heb ik deze uit laten lijnen. Bij het uitlijnen kwamen ze erachter dat het linkse wiel iets naar binnen staat (wielvlucht is ca 1,3 graden, negatief camber dus).
De garage vond het echt minimaal maar ik vind het vervelend dat de auto wat blijft trekken. Is hier iets aan te doen? Camber was volgens de garage niet in te stellen :-(
En ik heb het idee dat de auto verlaagd is, maar ik vraag me af hoe ik dat (eenvoudig) kan zien? Het is op papier een sport uitvoering en als ik me niet vergis zijn die af fabriek al wat verlaagd?
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Iets teveel wielvlucht links, auto trekt daardoor wat na

Bericht door willeme1 »

Teveel speling draagarmen enz ? Ietwat kromme veerpoot ? Of je tweedehandse wielen en banden scheef afgesleten ?
Leiden vele wegen naar Rome maar 1.3 graden zou je niet moeten merken zodus gok ik op je tweedehands banden
onnaj
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 42
Lid geworden op: ma jul 01, 2019 16:08

Re: Iets teveel wielvlucht links, auto trekt daardoor wat na

Bericht door onnaj »

willeme1 schreef:Teveel speling draagarmen enz ? Ietwat kromme veerpoot ? Of je tweedehandse wielen en banden scheef afgesleten ?
Leiden vele wegen naar Rome maar 1.3 graden zou je niet moeten merken zodus gok ik op je tweedehands banden
Hoi,

Nee het is echt wielvlucht. Ik merkte het met de wielen die er origineel oplagen (15") ook maar nu ik iets plattere en stevigere banden erom heb liggen is het wat erger geworden. Heb nu 16" en ipv een H band een V band en die zijn wat breder en stugger

Toch maar eens kijken of ik wat kan ontdekken in de veerpoot/draagarm.

Misschien dat één vd veren niet goed is, dan kan ie natuurlijk ook wat door de hoeven zakken
onnaj
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 42
Lid geworden op: ma jul 01, 2019 16:08

Re: Iets teveel wielvlucht links, auto trekt daardoor wat na

Bericht door onnaj »

Dit is trouwens het uitlijnrapport:
Afbeelding

Foto's van hoe de wielen staan:
Afbeelding
Afbeelding
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Iets teveel wielvlucht links, auto trekt daardoor wat na

Bericht door Algon »

Mijn Punto trekt ook best wat naar rechts, vrij irritant. Heb vorig jaar de auto bij 2 bedrijven laten uitlijnen, maar zonder resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
onnaj
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 42
Lid geworden op: ma jul 01, 2019 16:08

Re: Iets teveel wielvlucht links, auto trekt daardoor wat na

Bericht door onnaj »

Algon schreef:Mijn Punto trekt ook best wat naar rechts, vrij irritant. Heb vorig jaar de auto bij 2 bedrijven laten uitlijnen, maar zonder resultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Bij jou is zowel de wielvlucht links als rechts wat teveel zie ik.

Dat trekken is enorm irritant. Het is bij mij erger worden na montage van de 16" velgen, dus ga proberen om de voorwielen nog om te wisselen.
Volgens het bedrijf waar ik de auto uitgelijnd heb, heeft de auto of ooit een tikje aan de zijkant gehad, een stoeprand gepakt of door een flink gat gereden
Plaats reactie