Heel veel rook bij gas geven

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door Odelot »

Een 1.3 diesel die olie verbruikt is niet normaal. Die verbruiken normaal geen druppel.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
primapunto
Berichten: 5
Lid geworden op: do jun 06, 2019 5:56

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door primapunto »

dsv1986 schreef:Hier ook al lange tijd de regeneratierook. Ik rijd bijna alleen maar snelweg, en heb dat ongeveer 2 keer per week, dat is ongeveer elke 400km gedurende 5 a 10 minuten. Het is vooral gênant,de auto achter mij neemt meteen grote afstand, en ik ga dan even heel rustig rechts rijden, soms houdt het dan helemaal op.

Mijn Punto evo verbruikt echter ook heel veel olie, ik heb altijd gedacht dat die 2 dingen met elkaar te maken zouden hebben, maar hier lees ik niets over..
Goede morgen,
dat heb ik ook gehad licht aan je druksensor
die stuk is
dat roken is het regeneren van je roetvilter
of wel het schoonbranden
is normaal om de 800 km
merk je normaal niks van.(beetje wit grijze rook)
dat gebeurd automatisch als het word ingeschakeld maar rijd je niet genoeg 10 min 2500 toeren dan breekt hij het programma af en probeerd t later opnieuw
dit blijft hij doen x of 5 dan krijg je moterstoring lichtje
ik heb een nieuwe druksensor er in laten zetten 75 ex btw en montage 105 euri
dan wel de foutmelding laten weghalen in je boord comp. (waren ze bij mij vergeten dus na 3 km weer foutmelding)
nu prima
die rook was echt beschamend op rontonde alles in de rook leek wel rally auto
ook zijn er flesjes te koop die je in je tank moet doen 1 x per jaar kost 2 tientjes
blijven je tank en leidingen schoon
en mij is geadviseerd om alleen a merk diesel te tanken BP.ESSO.SHELL
Omdat bij goedkope tankstations heel veel vuil in de diesel zit en de 1.3 heel gevoelig er voor is
succes

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Puntopaul
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: ma apr 20, 2015 15:46

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door Puntopaul »

primapunto schreef:
dsv1986 schreef:Hier ook al lange tijd de regeneratierook. Ik rijd bijna alleen maar snelweg, en heb dat ongeveer 2 keer per week, dat is ongeveer elke 400km gedurende 5 a 10 minuten. Het is vooral gênant,de auto achter mij neemt meteen grote afstand, en ik ga dan even heel rustig rechts rijden, soms houdt het dan helemaal op.

Mijn Punto evo verbruikt echter ook heel veel olie, ik heb altijd gedacht dat die 2 dingen met elkaar te maken zouden hebben, maar hier lees ik niets over..
Goede morgen,
dat heb ik ook gehad licht aan je druksensor
die stuk is
dat roken is het regeneren van je roetvilter
of wel het schoonbranden
is normaal om de 800 km
merk je normaal niks van.(beetje wit grijze rook)
dat gebeurd automatisch als het word ingeschakeld maar rijd je niet genoeg 10 min 2500 toeren dan breekt hij het programma af en probeerd t later opnieuw
dit blijft hij doen x of 5 dan krijg je moterstoring lichtje
ik heb een nieuwe druksensor er in laten zetten 75 ex btw en montage 105 euri
dan wel de foutmelding laten weghalen in je boord comp. (waren ze bij mij vergeten dus na 3 km weer foutmelding)
nu prima
die rook was echt beschamend op rontonde alles in de rook leek wel rally auto
ook zijn er flesjes te koop die je in je tank moet doen 1 x per jaar kost 2 tientjes
blijven je tank en leidingen schoon
en mij is geadviseerd om alleen a merk diesel te tanken BP.ESSO.SHELL
Omdat bij goedkope tankstations heel veel vuil in de diesel zit en de 1.3 heel gevoelig er voor is
succes

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Over welke druksensor hebben we het hier dan? Ik heb ook last van roken tijdens regenereren. Savali getuned. Slangen DPF zijn goed. Olie wissel om de 15000km. Iemand nu eindelijk de gouden tip? Ik tank Esso diesel. Olie is kroon. Ik rij woon werk 100km per dag. Regeneratie om 500km. Geen olie of water verbruik of lekkage. Km stand 200.000.
primapunto
Berichten: 5
Lid geworden op: do jun 06, 2019 5:56

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door primapunto »

Hier puntoto evo 2011
ook nieuwe druksensor geinstaleerd
wel getuned van 84 naar 115 pk
nog steeds zelfde
af en toe foutmelding
als ik contact uitdraai
volgende dag geen melding
week later weer melding
fouten niet te vinden
4 x uitgelezen bij 2 garages

oplossing
andere automerk kopen misschien

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Puntopaul
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: ma apr 20, 2015 15:46

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door Puntopaul »

primapunto schreef:Hier puntoto evo 2011
ook nieuwe druksensor geinstaleerd
wel getuned van 84 naar 115 pk
nog steeds zelfde
af en toe foutmelding
als ik contact uitdraai
volgende dag geen melding
week later weer melding
fouten niet te vinden
4 x uitgelezen bij 2 garages

oplossing
andere automerk kopen misschien

Verstuurd vanaf mijn LG-H930 met Tapatalk
Map sensor inlaat spruitstuk of drukmeter roetfilter? Is me nog steeds niet duidelijk.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door willeme1 »

D
Laatst gewijzigd door willeme1 op di nov 05, 2019 0:06, 1 keer totaal gewijzigd.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door willeme1 »

D
Laatst gewijzigd door willeme1 op di nov 05, 2019 0:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Puntopaul
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: ma apr 20, 2015 15:46

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door Puntopaul »

willeme1 schreef:Dat van die merken diesel klopt wel. Tank overwegend diesel van de Tango en bij de eerste koude start altijd een blauwe pluim waarbij de halve straat in de stank zit. Om de 5 tankbeurten tank ik Shell premium of hoe het dan ook mag heten en dan zijn die pluimen bij de eerste start zo goed als weg, helemaal met weer boven de 20 graden.

Bij hevig olieverbruik zou je i.p.v. de voorgeschreven 5w30 eens 5w40 kunnen nemen. Zelf rij ik standaard met 5w40 maar heb roetfilter enz. Uitgeschakeld omdat het de kill is voor je motortje, helemaal met die absurd lange termijnen van oliewissel.
Nadeel is het ietwat hogere brandstofgebruik
Roetfilter uitgeschakeld? Leeg gemaakt en weggeschreven bedoel je? Alleen uitschrijven zal niet zo lang goed gaan. Egr kan je wel redelijk onbestraft uitschakelen.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door willeme1 »

A
primapunto
Berichten: 5
Lid geworden op: do jun 06, 2019 5:56

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door primapunto »

Clipstra schreef:Beste Forumleden,

Ik heb hier ook veel last van, maar jullie conversatie is gestopt en ik ben eigenlijk benieuwd wat de "oplossing" is?

@Kingpin, heb jij nog last van de rook gehad nadat je diesel- en luchtfilter vernieuwd hebt?

@Langejan30, ben jij nog wat te weten gekomen via jouw garage?

Bedankt voor jullie reacties alvast :-)
Ik ben een jaar bezig geweest met 't oplossen van de zwarte rook
Had hem gechipt dacht dat 't daar door kwam 3 nieuwe programma's laten schrijven maar hielp niets
Dus weer volledig teruggezet naar chipping
3 garages naar gekeken niets te vinden
Tank alleen a klasse diesel
Shell. Esso. BP. (Fiat 1.3 motor gevoelig voor brandstof)
Na 1/4 lege tank kreeg ik motermanagmemt storing
Ging na 2 dagen weer uit
Tank toevoegingmidddel gekocht voor 't verwijderen van alg aanslag in tank en leidingen. Niets hielp. toen sprak ik een monteur die dacht dat het aan de aandrijfketting kon liggen. Maar ook dit bleek niet te kloppen. hij heeft alle filters vervangen. Oliefilter luchtfilter dieselfilter heeft fouten uit de motormanagement gehaald dat bleek te maken met met het druksensor ook alle slangen uitgeblazen van de druksensor. En waarachtig Hij rookt niet meer rijden nu 4 weken mee dus het is nog even afwachten maar tot nu toe gaat het goed. Ik hoop dat je hier iets aan hebt Succes

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Plaats reactie