He Ice, de brembo sticker kun je erop kopen, hoef je alleen de houder rood te schilderenIce-Angel schreef:En als ik nou deze brembo's erby doe:joedelta schreef:Kijk, that's the spirit!!! Puntje voor Ice!!!!Ice-Angel schreef:Die rode past wel mooi by de rode kop van mr dot by onze sport
details hè
Nieuw FIAT-logo?
Een vriend van mij loopt toevallig stage bij het ontwerpbureau dat het nieuwe logo ontwikkelt. Moet je zeggen geen onverdienstelijke businessPuntoXM schreef:Denk eerder dat er een nieuwe Marketing manager zit in Italië. Company slogans en logo's veranderen vaak mee met personen. Die verklaren maar al te makkelijk het werk van hun voorganger als "prutswerk", "uit de tijd" e.d.
Zeker bij te frequente wisselingen kan dit meer kwaad dan goed voor een merk-image doen. Zoals nu bij FIAT, ben ik bang. Veel mensen (uit de ontwerpwereld nog wel) reageren op mijn Punto-stuur nog met "oh ja, mooi met dat nieuwe logo"...
Sterke logo's/slogans gaan decennia mee, en die tijd moet je ze ook gunnen.
- Bor de Wolf
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 12:43
- Locatie: Volgens mijn navigatie hier!
Ja, op de meeting in Deutchland....Sappel schreef:Fiat zelf niet, maar wel een doodskopBor de Wolf schreef:Weet er iemand trouwens of er ook donkere c.q. zwarte logo's voor de GP bestaan?
Met verschillende afbeeldingen heb ik al wel gezien (Abath schorpioen, sexy lady, enz.) maar niet met het naampje Fiat zelf.
Ik vind het allemaal maar heilschennis
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
- Locatie: Kapellen ->Belgium
iddjoedelta schreef:Vriend!bartike schreef:idd ik ook, laat dat logo nu eens vaar wat het is, is nog zo mooi vind ikjoedelta schreef:
Ik vind het allemaal maar heilschennis
FIAT is een van de oudste nog bestaande automerken met een enorme historie. Met het logo van zo'n merk ga je met eerbied om!
je bent er voor of je bent er niet voor
- Bor de Wolf
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 12:43
- Locatie: Volgens mijn navigatie hier!
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
- Locatie: Kapellen ->Belgium
Benodigdheden;
- Steeksleutel 9
- Föhn
- Kleine platte schroevendraaier (hoe platter en kleiner hoe beter)
- Zeer fijn schuurpapier
- Lijmoplosser/ontvetter
- Lak/verf in de gewenste kleur
- Kit/Lijm
stap 1; het verwijderen van het logo van de motorkap
Dit is het allermakkelijkste. Neem een steeksleutel nummertje 9. Vervolgens open je de motorkap en zie je een moertje ter hoogte van je logo. Draai deze los en voila, je hebt een fiat logo in je hand!
stap 2; het uit elkaar halen van het logo
Het logo bestaat uit twee delen. Het 'glazen' gedeelte en het 'chromen' schild. Deze zitten op elkaar gelijmd.
Verwarm het logo met de föhn zodat de lijm soepeler word. Als het logo redelijk warm is steek je voorzichtig de schroevendraaier tussen het 'chroom' en het 'glaasje'. Vervolgens kan je het glaasje voorzichtig losmaken. Als het goed is krijg je het volgende resultaat:
stap 3; het verwijderen van lijm en oude lak
Een opmerking vooraf, het verwijderen van de lijm is niet noodzakelijk. Als de lijm goed is losgelaten van het 'glaasje' en de lijmlaag verder niet beschadigd is kan je het gewoon laten zitten en opnieuw gebruiken.
Is je lijm wel beschadigd en zitten er restjes op van de oude lak, zoals bij mij, verwijder dan eerst de lijm met de lijmoplosser van het 'chroom'.
Vervolgens kan je beginnen met het verwijderen van de oude lak. Dit is een werkje wat je secuur moet doen. De zilveren lak in de letters moet namelijk blijven zitten (tenzij je ook dat wil aanpassen). Met het fijne schuurpapier kan je de blauwe laklaag voorzicht wegschuren. Als eindresultaat moet je een doorzichtig 'glaasje' krijgen met alleen nog de zilveren FIAT letters:
stap 4; het spuiten van het 'glaasje'
Allereerst moet je het 'glaasje' aan de voorkant afplakken. Dit voorkomt dat eventuele spuitnevel op de voorkant van je logo slaat.
Vervolgens kan je gaan spuiten. Ik heb de verf in twee lagen gespoten. Liever twee keer een dunne laag dan één keer een te dikke laag. Hiermee voorkom je eventuele druppels in je lak. Het resultaat:
stap 5; het assembleren van het logo
Na het drogen van de lak is het tijd om je logo weer in elkaar te zetten. Als hechtmiddel heb ik gekozen voor transparante silliconenkit, vanwege de vochtproblemen met de oude lak. Er zijn echter meerdere opties, zoals bijvoorbeeld modelbouwlijm, carosseriekit, etc. Keuze te over lijkt me.
Breng de kit aan op het 'chroom' en zorg voor een gelijke verspreiding van de kit. Vervolgens leg je het 'glaasje' weer terug op het chroom (kan maar op één manier). Ff stevig aandrukken en eventuele lijmresten verwijderen. Et voila, een logo met je eigen achtergrondkleur:
stap 6; het logo terug op de auto
Na je 'harde' werk is het tijd om het af te ronden. Neem je logo en plaats het terug op de auto (kan maar op één manier). Moertje vastdraaien en genieten maar!
ff "geleend" van puntosportivo
- Steeksleutel 9
- Föhn
- Kleine platte schroevendraaier (hoe platter en kleiner hoe beter)
- Zeer fijn schuurpapier
- Lijmoplosser/ontvetter
- Lak/verf in de gewenste kleur
- Kit/Lijm
stap 1; het verwijderen van het logo van de motorkap
Dit is het allermakkelijkste. Neem een steeksleutel nummertje 9. Vervolgens open je de motorkap en zie je een moertje ter hoogte van je logo. Draai deze los en voila, je hebt een fiat logo in je hand!
stap 2; het uit elkaar halen van het logo
Het logo bestaat uit twee delen. Het 'glazen' gedeelte en het 'chromen' schild. Deze zitten op elkaar gelijmd.
Verwarm het logo met de föhn zodat de lijm soepeler word. Als het logo redelijk warm is steek je voorzichtig de schroevendraaier tussen het 'chroom' en het 'glaasje'. Vervolgens kan je het glaasje voorzichtig losmaken. Als het goed is krijg je het volgende resultaat:
stap 3; het verwijderen van lijm en oude lak
Een opmerking vooraf, het verwijderen van de lijm is niet noodzakelijk. Als de lijm goed is losgelaten van het 'glaasje' en de lijmlaag verder niet beschadigd is kan je het gewoon laten zitten en opnieuw gebruiken.
Is je lijm wel beschadigd en zitten er restjes op van de oude lak, zoals bij mij, verwijder dan eerst de lijm met de lijmoplosser van het 'chroom'.
Vervolgens kan je beginnen met het verwijderen van de oude lak. Dit is een werkje wat je secuur moet doen. De zilveren lak in de letters moet namelijk blijven zitten (tenzij je ook dat wil aanpassen). Met het fijne schuurpapier kan je de blauwe laklaag voorzicht wegschuren. Als eindresultaat moet je een doorzichtig 'glaasje' krijgen met alleen nog de zilveren FIAT letters:
stap 4; het spuiten van het 'glaasje'
Allereerst moet je het 'glaasje' aan de voorkant afplakken. Dit voorkomt dat eventuele spuitnevel op de voorkant van je logo slaat.
Vervolgens kan je gaan spuiten. Ik heb de verf in twee lagen gespoten. Liever twee keer een dunne laag dan één keer een te dikke laag. Hiermee voorkom je eventuele druppels in je lak. Het resultaat:
stap 5; het assembleren van het logo
Na het drogen van de lak is het tijd om je logo weer in elkaar te zetten. Als hechtmiddel heb ik gekozen voor transparante silliconenkit, vanwege de vochtproblemen met de oude lak. Er zijn echter meerdere opties, zoals bijvoorbeeld modelbouwlijm, carosseriekit, etc. Keuze te over lijkt me.
Breng de kit aan op het 'chroom' en zorg voor een gelijke verspreiding van de kit. Vervolgens leg je het 'glaasje' weer terug op het chroom (kan maar op één manier). Ff stevig aandrukken en eventuele lijmresten verwijderen. Et voila, een logo met je eigen achtergrondkleur:
stap 6; het logo terug op de auto
Na je 'harde' werk is het tijd om het af te ronden. Neem je logo en plaats het terug op de auto (kan maar op één manier). Moertje vastdraaien en genieten maar!
ff "geleend" van puntosportivo
- Bor de Wolf
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma jan 22, 2007 12:43
- Locatie: Volgens mijn navigatie hier!