Acceleratie GP 1.4 8V

joedelta

Bericht door joedelta »

sorry Jan, ik kan het niet laten, maar een 5-deurs 1.4 16V Emotion met Blue&Me, 17" velgen (af-fabriek), spoiler en skirts kost € 18.150.
Een 5-deurs 1.4 8V Edizione Blue&Me met die Abarth velgen, spoiler en skirts kost € 17.720.
Dat is dus "maar" een verschil van € 430,=.
Jan H
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: za sep 30, 2006 22:56
Locatie: Exloo

Bericht door Jan H »

Moet nog steeds een ESP meebestellen. Hebben we vrijdag bij de dealer ook naar gekeken.
joedelta

Bericht door joedelta »

Jan H schreef:Moet nog steeds een ESP meebestellen. Hebben we vrijdag bij de dealer ook naar gekeken.
Ja, daar twijfel ik dus even aan. Dat was wel zo, maar volgens de car-configurator is het niet verplicht meer, maar dat kan een fout zijn. Dan wordt het verschil weer groter.
joedelta

Bericht door joedelta »

Even gecheckt in de nieuwe prijslijst, maar daar staat inderdaad nog steeds dat ESP verplicht is bij 17"velgen.
Er zit dus een fout in de car-configurator.
Jan H
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: za sep 30, 2006 22:56
Locatie: Exloo

Bericht door Jan H »

Vertrouw idd niet op een car-configurator. Ik heb vorig jaar mijn Passat besteld, ook daar kan ik je laten zien dat je combinaties kunt maken die never nooit niet geleverd kunnen worden. Heb toen erg getwijfeld tussen de Audi A3 sportback en de Passat, ook bij de A3 kon je bijv. volgens de configurator een beige interieur bestellen op een versie waarbij dat in de praktijk niet mogelijk was.
GPO
Nuovo Arrivato
Berichten: 167
Lid geworden op: di aug 22, 2006 12:21

Bericht door GPO »

Jan H schreef:Vertrouw idd niet op een car-configurator. Ik heb vorig jaar mijn Passat besteld, ook daar kan ik je laten zien dat je combinaties kunt maken die never nooit niet geleverd kunnen worden. Heb toen erg getwijfeld tussen de Audi A3 sportback en de Passat, ook bij de A3 kon je bijv. volgens de configurator een beige interieur bestellen op een versie waarbij dat in de praktijk niet mogelijk was.
Inderdaad is 17" zonder ESP/ASR niet mogelijk :( Uiteindelijk ben ik nu voor de 16" gegaan.

Voor de rest is de 1.4 8v B&M een mooie auto. Ik denk dat je even moet wennen aan de vermogensopbouw van de 8-klepper. Het zal nooit een snelle auto worden, maar tijdens de proefrit heb ik 'm wel als lekker rustig ervaren. 140+ is goed te doen en de auto is dan nog lekker stil.
Ik vond met name de tussenacceleratie rond de 120 te traag. Daarboven en onder ging het prima.

Suc6 met wachten.
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

was het ook niet zo dat in de eerste reclameboekjes een acceleratie stond van 9,7 seconden voor de Sport?
joedelta

Bericht door joedelta »

Peter_R schreef:was het ook niet zo dat in de eerste reclameboekjes een acceleratie stond van 9,7 seconden voor de Sport?
De 1.4 16V zou 9,8 sec doen over 0-100 km/uur volgens de technische gegevens folder van november 2005.
Volgens de algemene brochure van november 2005 was het echter 11,2 seconden. In januari/februari 2006 werd ineens 11,4 sec. gepubliceerd.
Gebruikersavatar
hlk
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: za feb 10, 2007 20:03
Locatie: spijkenisse

Bericht door hlk »

hallo jan h
wij hebben een 1.4 en gaat gewoon met verkeer mee en niet sneller .
Afbeelding


mio 1.4 grande punto edizione prima-bleu&me
Gebruikersavatar
joebananas
Nuovo Arrivato
Berichten: 56
Lid geworden op: di nov 28, 2006 22:03

Bericht door joebananas »

Dag Jan,

Ik wil mijn mening ook even met je delen. Het klopt dat de 8v geen racemonster is, dat is nu wel bekend. Het is wel zo, dat ik met deze motor met een rustige rijstijl bijna de 1:16 heb gehaald. Voor mij is dat belangrijk omdat ik de litertjes wel zelf moet betalen. De auto heeft geen zenuwachtig karakter zoals vroeger mijn punto gt, want daar ga ik toch naar rijden.

Het is zeker waar dat je voor een relatief klein bedrag meer voor de 16v motor kunt kiezen, maar zo zit natuurlijk het hele systeem in elkaar. Ik ben begonnen met het zoeken van een jongere 2e handse punto2 naar een nieuwe grande punto 1.2, vervolgens een gp 1.4 edizione cool en daarna de 1.4 edizione blue&me. Ergens houdt het op. Nu ik er zo'n 5000 km mee heb gereden ben ik blij met mijn gp met alle dingetjes erop die autorijden nog leuker maken.
Joe_B
1.4 edizione blue & me, it's amazing
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

joebananas schreef:Dag Jan,

Ik wil mijn mening ook even met je delen. Het klopt dat de 8v geen racemonster is, dat is nu wel bekend. Het is wel zo, dat ik met deze motor met een rustige rijstijl bijna de 1:16 heb gehaald. Voor mij is dat belangrijk omdat ik de litertjes wel zelf moet betalen. De auto heeft geen zenuwachtig karakter zoals vroeger mijn punto gt, want daar ga ik toch naar rijden.

Het is zeker waar dat je voor een relatief klein bedrag meer voor de 16v motor kunt kiezen, maar zo zit natuurlijk het hele systeem in elkaar. Ik ben begonnen met het zoeken van een jongere 2e handse punto2 naar een nieuwe grande punto 1.2, vervolgens een gp 1.4 edizione cool en daarna de 1.4 edizione blue&me. Ergens houdt het op. Nu ik er zo'n 5000 km mee heb gereden ben ik blij met mijn gp met alle dingetjes erop die autorijden nog leuker maken.
Joe_B
Ik deel je mening volledig ;)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
waterman
Nuovo Arrivato
Berichten: 56
Lid geworden op: za mar 24, 2007 20:26
Locatie: Monnickendam

Bericht door waterman »

Bennink schreef:
joebananas schreef:Dag Jan,

Ik wil mijn mening ook even met je delen. Het klopt dat de 8v geen racemonster is, dat is nu wel bekend. Het is wel zo, dat ik met deze motor met een rustige rijstijl bijna de 1:16 heb gehaald. Voor mij is dat belangrijk omdat ik de litertjes wel zelf moet betalen. De auto heeft geen zenuwachtig karakter zoals vroeger mijn punto gt, want daar ga ik toch naar rijden.

Het is zeker waar dat je voor een relatief klein bedrag meer voor de 16v motor kunt kiezen, maar zo zit natuurlijk het hele systeem in elkaar. Ik ben begonnen met het zoeken van een jongere 2e handse punto2 naar een nieuwe grande punto 1.2, vervolgens een gp 1.4 edizione cool en daarna de 1.4 edizione blue&me. Ergens houdt het op. Nu ik er zo'n 5000 km mee heb gereden ben ik blij met mijn gp met alle dingetjes erop die autorijden nog leuker maken.
Joe_B
Ik deel je mening volledig ;)
Ook ik ben er volledig mee eens.
mrhanky

Bericht door mrhanky »

Ik deel die mening ook.

Ik ga van een 130pk ibiza naar de 95pk GP Sport. Van de snelle 1.9 diesel naar de 1.4 16v. Ik heb nu wel een auto die compleet is en nog goedkoper dan mijn vorige auto. Mijn bijtelling wordt dus minder en ook mijn lease bedrag gaat naar beneden.
Plaats reactie