Acceleratie GP 1.4 8V
Vertrouw idd niet op een car-configurator. Ik heb vorig jaar mijn Passat besteld, ook daar kan ik je laten zien dat je combinaties kunt maken die never nooit niet geleverd kunnen worden. Heb toen erg getwijfeld tussen de Audi A3 sportback en de Passat, ook bij de A3 kon je bijv. volgens de configurator een beige interieur bestellen op een versie waarbij dat in de praktijk niet mogelijk was.
Inderdaad is 17" zonder ESP/ASR niet mogelijk Uiteindelijk ben ik nu voor de 16" gegaan.Jan H schreef:Vertrouw idd niet op een car-configurator. Ik heb vorig jaar mijn Passat besteld, ook daar kan ik je laten zien dat je combinaties kunt maken die never nooit niet geleverd kunnen worden. Heb toen erg getwijfeld tussen de Audi A3 sportback en de Passat, ook bij de A3 kon je bijv. volgens de configurator een beige interieur bestellen op een versie waarbij dat in de praktijk niet mogelijk was.
Voor de rest is de 1.4 8v B&M een mooie auto. Ik denk dat je even moet wennen aan de vermogensopbouw van de 8-klepper. Het zal nooit een snelle auto worden, maar tijdens de proefrit heb ik 'm wel als lekker rustig ervaren. 140+ is goed te doen en de auto is dan nog lekker stil.
Ik vond met name de tussenacceleratie rond de 120 te traag. Daarboven en onder ging het prima.
Suc6 met wachten.
De 1.4 16V zou 9,8 sec doen over 0-100 km/uur volgens de technische gegevens folder van november 2005.Peter_R schreef:was het ook niet zo dat in de eerste reclameboekjes een acceleratie stond van 9,7 seconden voor de Sport?
Volgens de algemene brochure van november 2005 was het echter 11,2 seconden. In januari/februari 2006 werd ineens 11,4 sec. gepubliceerd.
- joebananas
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di nov 28, 2006 22:03
Dag Jan,
Ik wil mijn mening ook even met je delen. Het klopt dat de 8v geen racemonster is, dat is nu wel bekend. Het is wel zo, dat ik met deze motor met een rustige rijstijl bijna de 1:16 heb gehaald. Voor mij is dat belangrijk omdat ik de litertjes wel zelf moet betalen. De auto heeft geen zenuwachtig karakter zoals vroeger mijn punto gt, want daar ga ik toch naar rijden.
Het is zeker waar dat je voor een relatief klein bedrag meer voor de 16v motor kunt kiezen, maar zo zit natuurlijk het hele systeem in elkaar. Ik ben begonnen met het zoeken van een jongere 2e handse punto2 naar een nieuwe grande punto 1.2, vervolgens een gp 1.4 edizione cool en daarna de 1.4 edizione blue&me. Ergens houdt het op. Nu ik er zo'n 5000 km mee heb gereden ben ik blij met mijn gp met alle dingetjes erop die autorijden nog leuker maken.
Joe_B
Ik wil mijn mening ook even met je delen. Het klopt dat de 8v geen racemonster is, dat is nu wel bekend. Het is wel zo, dat ik met deze motor met een rustige rijstijl bijna de 1:16 heb gehaald. Voor mij is dat belangrijk omdat ik de litertjes wel zelf moet betalen. De auto heeft geen zenuwachtig karakter zoals vroeger mijn punto gt, want daar ga ik toch naar rijden.
Het is zeker waar dat je voor een relatief klein bedrag meer voor de 16v motor kunt kiezen, maar zo zit natuurlijk het hele systeem in elkaar. Ik ben begonnen met het zoeken van een jongere 2e handse punto2 naar een nieuwe grande punto 1.2, vervolgens een gp 1.4 edizione cool en daarna de 1.4 edizione blue&me. Ergens houdt het op. Nu ik er zo'n 5000 km mee heb gereden ben ik blij met mijn gp met alle dingetjes erop die autorijden nog leuker maken.
Joe_B
1.4 edizione blue & me, it's amazing
Ik deel je mening volledigjoebananas schreef:Dag Jan,
Ik wil mijn mening ook even met je delen. Het klopt dat de 8v geen racemonster is, dat is nu wel bekend. Het is wel zo, dat ik met deze motor met een rustige rijstijl bijna de 1:16 heb gehaald. Voor mij is dat belangrijk omdat ik de litertjes wel zelf moet betalen. De auto heeft geen zenuwachtig karakter zoals vroeger mijn punto gt, want daar ga ik toch naar rijden.
Het is zeker waar dat je voor een relatief klein bedrag meer voor de 16v motor kunt kiezen, maar zo zit natuurlijk het hele systeem in elkaar. Ik ben begonnen met het zoeken van een jongere 2e handse punto2 naar een nieuwe grande punto 1.2, vervolgens een gp 1.4 edizione cool en daarna de 1.4 edizione blue&me. Ergens houdt het op. Nu ik er zo'n 5000 km mee heb gereden ben ik blij met mijn gp met alle dingetjes erop die autorijden nog leuker maken.
Joe_B
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Ook ik ben er volledig mee eens.Bennink schreef:Ik deel je mening volledig ;)joebananas schreef:Dag Jan,
Ik wil mijn mening ook even met je delen. Het klopt dat de 8v geen racemonster is, dat is nu wel bekend. Het is wel zo, dat ik met deze motor met een rustige rijstijl bijna de 1:16 heb gehaald. Voor mij is dat belangrijk omdat ik de litertjes wel zelf moet betalen. De auto heeft geen zenuwachtig karakter zoals vroeger mijn punto gt, want daar ga ik toch naar rijden.
Het is zeker waar dat je voor een relatief klein bedrag meer voor de 16v motor kunt kiezen, maar zo zit natuurlijk het hele systeem in elkaar. Ik ben begonnen met het zoeken van een jongere 2e handse punto2 naar een nieuwe grande punto 1.2, vervolgens een gp 1.4 edizione cool en daarna de 1.4 edizione blue&me. Ergens houdt het op. Nu ik er zo'n 5000 km mee heb gereden ben ik blij met mijn gp met alle dingetjes erop die autorijden nog leuker maken.
Joe_B