Het "Hoeveel haal jij uit je tank" Topic

Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

joedelta schreef:
johnb schreef:
paro schreef:Die van ons zuipt ook dat het niet meer mooi is. Maar misschien komt het omdat we nog maar net 1000km hebben gereden. De boordcomputer gaf aan dat we nu 1:7.5 reden dat is toch best een serieus verbruik denk ik.

Maar dit zal toch nog wel gaan zakken hoop ik, naarmate je meer kilometers gereden hebt. Nu moet ik ook wel een beetje toegeven dat we het beestje al serieus op zijne staart getrapt hebben :oops: :oops:
Lijkt me heel erg sterk :!:
Zal idd 7,5l/100 km. zijn.
Dat is zelfs bij Tony nog nooit gebeurd (toch, Tony?)....denk eerder dat het dus de 7,5 liter/100 km is, ofwel 1 op 13 en een beetje.
Moet wel haast :!: 1:7.5 verbruikt een Hummer 3 op de autoweg :!: :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

joedelta schreef:
johnb schreef:
paro schreef:Die van ons zuipt ook dat het niet meer mooi is. Maar misschien komt het omdat we nog maar net 1000km hebben gereden. De boordcomputer gaf aan dat we nu 1:7.5 reden dat is toch best een serieus verbruik denk ik.

Maar dit zal toch nog wel gaan zakken hoop ik, naarmate je meer kilometers gereden hebt. Nu moet ik ook wel een beetje toegeven dat we het beestje al serieus op zijne staart getrapt hebben :oops: :oops:
Lijkt me heel erg sterk :!:
Zal idd 7,5l/100 km. zijn.
Dat is zelfs bij Tony nog nooit gebeurd (toch, Tony?)....denk eerder dat het dus de 7,5 liter/100 km is, ofwel 1 op 13 en een beetje.
Nope is me nog niet gelukt...Ik kom niet lager uit dan 1:9,3
Al is me dat ook niet erg zuinig te noemen
Afbeelding
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Die van mij verbruikt 1:13,2
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

tonyvandenbroek schreef:
joedelta schreef:
johnb schreef:
paro schreef:Die van ons zuipt ook dat het niet meer mooi is. Maar misschien komt het omdat we nog maar net 1000km hebben gereden. De boordcomputer gaf aan dat we nu 1:7.5 reden dat is toch best een serieus verbruik denk ik.

Maar dit zal toch nog wel gaan zakken hoop ik, naarmate je meer kilometers gereden hebt. Nu moet ik ook wel een beetje toegeven dat we het beestje al serieus op zijne staart getrapt hebben :oops: :oops:
Lijkt me heel erg sterk :!:
Zal idd 7,5l/100 km. zijn.
Dat is zelfs bij Tony nog nooit gebeurd (toch, Tony?)....denk eerder dat het dus de 7,5 liter/100 km is, ofwel 1 op 13 en een beetje.
Nope is me nog niet gelukt...Ik kom niet lager uit dan 1:9,3
Al is me dat ook niet erg zuinig te noemen
Ik heb ook eens mijn best gedaan met als 1:9,18 :mrgreen:

Ritje Roermond ;)
Gebruikersavatar
paro
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: wo jan 31, 2007 18:59
Locatie: zundert

Bericht door paro »

paro schreef:Die van ons zuipt ook dat het niet meer mooi is. Maar misschien komt het omdat we nog maar net 1000km hebben gereden. De boordcomputer gaf aan dat we nu 1:7.5 reden dat is toch best een serieus verbruik denk ik.

Maar dit zal toch nog wel gaan zakken hoop ik, naarmate je meer kilometers gereden hebt. Nu moet ik ook wel een beetje toegeven dat we het beestje al serieus op zijne staart getrapt hebben :oops: :oops:
:oops: :oops: hahaha, ja sorry mannen ik zat er inderdaat naast het is 7.5l/100km :oops: :oops: :oops:
Zalig cruisen in ons knap machien!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

paro schreef:
paro schreef:Die van ons zuipt ook dat het niet meer mooi is. Maar misschien komt het omdat we nog maar net 1000km hebben gereden. De boordcomputer gaf aan dat we nu 1:7.5 reden dat is toch best een serieus verbruik denk ik.

Maar dit zal toch nog wel gaan zakken hoop ik, naarmate je meer kilometers gereden hebt. Nu moet ik ook wel een beetje toegeven dat we het beestje al serieus op zijne staart getrapt hebben :oops: :oops:
:oops: :oops: hahaha, ja sorry mannen ik zat er inderdaat naast het is 7.5l/100km :oops: :oops: :oops:
We dachten al dat je in een Hummer reed :!: :wink:
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Peli »

En toch zag ik net weer op de tv een GP die heeeeeel zuinig is....... hij staat nl op een trailer met nog een paar GP's en er stapt iemand heel vrolijk uit. (Verbruik 1 op ????) ja ja de reclame van Fri..., leuk spotje voor de GP liefhebbers.
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
Gebruikersavatar
Chem
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 11, 2006 7:56

Bericht door Chem »

Het wonder is geschied! Ik ben voor het eerst boven de 1 op 13 gekomen! Afbeelding
Het is minimaal (1 op 13,02) maar toch 8)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Chem schreef:Het wonder is geschied! Ik ben voor het eerst boven de 1 op 13 gekomen! Afbeelding
Het is minimaal (1 op 13,02) maar toch 8)
Volgens de Boordcomputer of zelf berekend. Je weet dat er nog wel wat afwijking in zit. Ik rijd momenteel op de BC ook 1:13, maar in werkelijkheid zal dit beduidend lager uitvallen. Moet vandaag weer gaan tanken, en dan zal ik eens kijken wat het werkelijke verbruik is.

Het is en blijft een zuipschuit die GP, maar ik heb er mee leren leven. Vind de GP veel te mooi en dan kijk ik niet op een paar litertjes benzine, al kost dat ook tegenwoordig een aardig duitje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chem
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 11, 2006 7:56

Bericht door Chem »

Zelf berekend. Ik heb de boordcomputer niet bekeken, maar die zal ongetwijfeld minstens 1:14,5 hebben aangegeven.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Die van mij geeft 1:13.4 aan op de BC.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ineke schreef:Die van mij geeft 1:13.4 aan op de BC.
dat zal in werkelijkheid rond de 1 op 12 zijn Ineke :shock:
Leo Ensing
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: wo jun 28, 2006 18:14
Locatie: Zwolle

Bericht door Leo Ensing »

Ik heb een 1.4 16V met 10k op de teller. Mijn normale verbruik ligt tussen de 7,5 en 7,8 liter per 100km.
Met Pasen ben ik nog wezen skiën in Oostenrijk en dus lekker door Duitsland kunnen rijden. Het gemiddelde verbruik gedurende deze 2000km was maar liefst 10 liter per 100km, maar we hebben dan ook stevig doorgereden. Bereikte topsnelheid was net over de 200km/u (190 echte kilometers)

Al met al best een stevig verbruik voor een kleine auto met een 1.4 motor.
183km/u in Fiat GP 1.2
Fiat GP Sport 1.4 16v, blue & me, armsteun, cruise control, getinte zijruiten
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

Leo Ensing schreef:Ik heb een 1.4 16V met 10k op de teller. Mijn normale verbruik ligt tussen de 7,5 en 7,8 liter per 100km.
Met Pasen ben ik nog wezen skiën in Oostenrijk en dus lekker door Duitsland kunnen rijden. Het gemiddelde verbruik gedurende deze 2000km was maar liefst 10 liter per 100km, maar we hebben dan ook stevig doorgereden. Bereikte topsnelheid was net over de 200km/u (190 echte kilometers)

Al met al best een stevig verbruik voor een kleine auto met een 1.4 motor.
Al met al ook een aardige snelheid voor een kleine auto met een 1.4 motor :!: :wink:
Gebruikersavatar
MaXiMuS
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za dec 09, 2006 15:44

Bericht door MaXiMuS »

(Euhm gem. 1:15,5) Sorry ik durf bijna nix te schrijven in dit topic, in tegen stelling tot de hier rondgaande verhalen van ik moet mijn best doen om boven de 1:13 te komen, maar tot op heden is mij het niet gelukt om onder de 1:14 te komen (bv. terug vanuit Groningen :wink: gem. 150)

De laatste twee tank beurten zelfs (zal wel door het warmere weer komen altijd gunstig voor het verbruik en ja ook de a\c staat aan) 1:16 echt met de zakjapanner uitgerekend.
1.4-16V Emotion 3drs
nero dell'incrocio
ESP/ASR/MSR/HBA/Hill Holder
Blue&me MP3 + Sub in de kofferbak
Plaats reactie