achterbank inklappen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
peter1984
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 14, 2006 9:27

achterbank inklappen

Bericht door peter1984 »

Goedemorgen allemaal,

Mijn grande punto heeft een niet in delen neerklapbare achterbank. dus in een keer klappen. nu is mijn vraag kan bij dit geval ook de zitvlakken van de achterbank naar voren geklapt worden?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Ja :)

Je kunt het zitvlak laten zitten, maar dan kan de rugleuning niet vlak. Als je de zitting ook naar voren klapt, kan de rugleuning horitontaal liggen en krijg je veel ruimte. Je moet de voorstoelen dan wel uit de achterste stand halen.

Het zitvlak bestaat dan net zoals de rugleuning uit 1 stuk. Zelf heb ik niet de in delen neerklapbare achterbank, maar het is uiteraard handiger geweest om wel in delen te hebben (dan kun je rotzooi èn een derde persoon meenemen).
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
peter1984
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: do sep 14, 2006 9:27

Bericht door peter1984 »

ik had het gister al geprobeerd maar het lukt mij niet om de zitvlakken weg te klappen. weet iemand hoe dit moet?
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Je hand tussen de zitting en rugleuning drukken (voorzichtig, kans op scherpe randen) en dan de zitting richting de voorkant trekken :) Succes! En ja: het klemt een beetje...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re:

Bericht door Douwe »

Bennink schreef:Je hand tussen de zitting en rugleuning drukken (voorzichtig, kans op scherpe randen) en dan de zitting richting de voorkant trekken :) Succes! En ja: het klemt een beetje...
Ja klopt, als je het niet gewend bent denk je dat je iets forceerd, maar je kan dus gewoon doortrekken. Als je de zitvlakken dan omhoog hebt staan kan je de gordelpunten platleggen en kan de rugleuning eroverheen.

Volgens het instructieboekje kan je de hoedenplank nog kwijt achter de voorstoelen, mij is dat niet gelukt, nou zet ik de stoelen ook zover mogelijk naar achter ben 1,93 m.
Dus daarvoor moet je misschien de stoel wat meer naar voren zetten denk ik, want dan heb je wel ruimte.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
joedelta

Re: Re:

Bericht door joedelta »

Douwe schreef:
Bennink schreef:Je hand tussen de zitting en rugleuning drukken (voorzichtig, kans op scherpe randen) en dan de zitting richting de voorkant trekken :) Succes! En ja: het klemt een beetje...
Ja klopt, als je het niet gewend bent denk je dat je iets forceerd, maar je kan dus gewoon doortrekken. Als je de zitvlakken dan omhoog hebt staan kan je de gordelpunten platleggen en kan de rugleuning eroverheen.

Volgens het instructieboekje kan je de hoedenplank nog kwijt achter de voorstoelen, mij is dat niet gelukt, nou zet ik de stoelen ook zover mogelijk naar achter ben 1,93 m.
Dus daarvoor moet je misschien de stoel wat meer naar voren zetten denk ik, want dan heb je wel ruimte.
:lol: :lol: Ik had het tegenovergestelde met een nieuwe VW Pol(l)o op het werk....daar is de constructie van de bank zo gammel, dat ik nadat ik dat gezien heb, nooit op de achterbank van een Po(l)lo plaats zou durven nemen....trouwens ik zou ook niet willen, je kunt het amper een bank noemen, om de beenruimte "visueel" te vergroten hebben ze de hoek tussen het zitvlak en de rugleuning gewijzigd, het is nu meer een zitkuil waar je met opgetrokken knietjes in hangt..... :?

Bij de GP lijkt het misschien stroef te gaan, maar dat geeft dan in ieder geval het gevoel dat het ook een beetje goed op zijn plek zit.


Ik zou nog meer kunnen doen om de nieuwe Pol(l)o af te zeiken, maar ik laat het hier maar bij.... :| het ging ten slotte over de achterbank. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Paulus
Junior Stato
Berichten: 229
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 18:14
Locatie: Zaandijk

Re: achterbank inklappen

Bericht door Paulus »

Aha, ik vond al dat die achterbank (in delen) niet goed vlak lag. Maar nu is het mij duidelijk. ~]
Zal het instrukkieboekie er nog es op naslaan en ga het morgen meteen proberen !
Grande Punto T-Jet Sport 5d - Crossover Black - Alweer over de 30k...
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: achterbank inklappen

Bericht door Douwe »

Paulus schreef:Aha, ik vond al dat die achterbank (in delen) niet goed vlak lag. Maar nu is het mij duidelijk. ~]
Zal het instrukkieboekie er nog es op naslaan en ga het morgen meteen proberen !
Gelukkig, dit is eigenlijk wel het mooie van zo'n forum dat je elkaar lekker opweg helpt.
Suc6 morgen.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: achterbank inklappen

Bericht door ExTaxi »

Al een oud topic, maar wel toepasselijk.
Ik heb nu al voor de 2e keer mijn achterbank uit zijn bevestiging gedrukt bij het neerklappen, komt dat bekend voor?
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: achterbank inklappen

Bericht door swans »

ik heb wel dat de leuning niet goed terug sloten valt als je hem terug recht wilt zetten... dan moet je er behoorlijk hard aan trekken (veel lawaai!)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: achterbank inklappen

Bericht door Maxximum »

Bij mij is het ook dat de enkele rugleuning nooit goed in het slot gaat.
Goed stampen (agressief word je er vanzelf van) en dan gaat hij erin.

De auto van mijn oma (Honda Jazz) heeft echt een heel fantastisch systeem.
Daarbij kunnen de zittingen dusdanig worden weggeklapt dat het echt een hele vlakke laadruimte word.
Bij de GP zit er een verhoogje...
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Joland
Junior Stato
Berichten: 422
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 12:01
Locatie: Tiel

Re: achterbank inklappen

Bericht door Joland »

swans schreef:ik heb wel dat de leuning niet goed terug sloten valt als je hem terug recht wilt zetten... dan moet je er behoorlijk hard aan trekken (veel lawaai!)
Klopt, ik moet ook behoorlijk lomp doen om m terug te klikken.
MY08 - 1.3 MultiJet 90pk - New Orleans Blue - 17" Wipe Out - Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: achterbank inklappen

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb er eigenlijk geen last van. Misschien het feit dat het een gedeeld-neerklapbare achterbank is.
Gaan makkelijk los, en ook weer zo makkelijk vast.
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: achterbank inklappen

Bericht door Giovanni Tutore »

Maxximum schreef: Daarbij kunnen de zittingen dusdanig worden weggeklapt dat het echt een hele vlakke laadruimte word.
Bij de GP zit er een verhoogje...
Daarvoor wil FIAT je die cargobox verkopen, dan is het ook vlak.
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: achterbank inklappen

Bericht door ed.de.vries »

Ik heb géén enkel probleem met het neerklap of weer in de vangers terug klappen van achterbank (een gedeelte) Heb zelf de bevestigingen wat gecorrigeerd,
waarna alles zonder duw-trap-dreun bewegingen zich laat bewerken.
t,is maar even wat werk,en dan gaat het prima!!. (15 minuutjes) s6 verzekerd!!!
:der ALTE: :wink: :-]
Plaats reactie