GP Sport 1.4 120PK T-Jet (PROEFRITJE)

horus
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:24
Locatie: Helmond
Contacteer:

GP Sport 1.4 120PK T-Jet (PROEFRITJE)

Bericht door horus »

Hallo iedereen, na nieuwsgierig te zijn geworden van hellfire's Tjet dacht ik toch maar even de dealer bellen,

De deur van mijn gp stond een beetje uit zijn gelid dus dat wordt vandaag even gefixt kan ik mooi een paar uur met de nieuwe gp scheuren, vanmorgen vroeg op gestaan en gassen maar,

Bevindingen:

OMG deze auto heeft een TE hoge FUN factor, niet normaal ik wil constant vooraan staan bij het stoplicht om vervolgens een hoop benzine te verbruiken :D wat een genot niet normaal,

Voor de rest rijdt hij het zelfde maar wat een power in zo'n autotje HEERLIJK,

MAAR (waarom is er altijd een maar)

Ik zit weer met "Voor dat geld" dilemma, volgens de dealer moet ik om 30 pk meer te hebben 5000 bijleggen VOOR DAT GELD kan ik veel beter wachten dat het tijd is om de mijne in te ruilen naar een bravo (ik weet het heiligschennis) maar goed ik vindt het optie pakket op de bravo intressanter en dan heeft ie ook nog 150 PK's

Dus mijn conclusie:

Deze uitvoering is precies een jaar te laat (niet zo fijn) anders had ik die zeker gekocht, hij rijdt heerlijk optrekken is een feest en zelfs gewoon door de stad rijden is lekker, je hebt niet het gevoel dat je perse moet gassen maar als je wilt kan het wel :),

Ik zou er wel cruisecontrol op zetten (als dat niet standaard al is) je bent namelijk veels te snel geneigd om hard te rijden zo reed ik zelf opeens ergens 140 waar ik maar 50 mag, maar ja dat nieuwigheid denk ik :)

Zelf wacht ik wel even todat mijn, sorry onze, gp 2,5 jaar oud is en ga dan maar eens kijken naar een Bravo,
1.4 16v Sport Crossover Black
17" Lichtmetaal, Sport Leer
Cruisecontrol, Blue&Me
Getinte Achterruiten, Alu-Pedalen
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Dat hij veel te laat is is inderdaad de conclusie die ik ook trok, maar van de andere kant had ik hem waarschijnlijk niet kunnen betalen. Durf zelf nog geen proefrit te maken omdat ik bang ben dat ik serieus ga overwegen om mijn GP van de hand te doen :)
Deze uitvoering is precies een jaar te laat (niet zo fijn) anders had ik die zeker gekocht, hij rijdt heerlijk optrekken is een feest en zelfs gewoon door de stad rijden is lekker, je hebt niet het gevoel dat je perse moet gassen maar als je wilt kan het wel
En dat is juist relaxed, met de 'gewone' 16v heb ik constant een wat opgefokte rijstijl om hem wat hoger in de toeren te houden. Denk dat ik kwa benzineverbruik zou gaan besparen ... maar ja maak dat de leasemaatschappij maar eens wijs ;)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Speedy schreef:En dat is juist relaxed, met de 'gewone' 16v heb ik constant een wat opgefokte rijstijl om hem wat hoger in de toeren te houden. Denk dat ik kwa benzineverbruik zou gaan besparen ... maar ja maak dat de leasemaatschappij maar eens wijs ;)
Helemaal mee eens! Ik reed in mijn trage - niet vooruit te branden - Polo SDI ook veeeel onrustiger dan in mijn mJTD. Met name tijdens de spits zit ik nu veel rustiger in de auto. Voorheen continu maar weer terugschakelen om in de toeren te blijven, gek werd je er op een gegeven moment van.

Misschien een flauw detail, maar het is niet louter 30pk waar je voor betaalt. Bedenk je ook dat je het vermogen veel eerder beschikbaar hebt en dat je veel meer koppel beschikbaar hebt (al bij 2000 toeren). Dat maakt het dus een veel fijnere auto om te rijden. Rijgenot is onbetaalbaar. ;)
joedelta

Bericht door joedelta »

scoop schreef: Rijgenot is onbetaalbaar. ;)
Amen! :D :wink:
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Leggen jullie dat even uit bij de woningbouwvereniging als de huur niet meer door komt ;)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
horus
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:24
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door horus »

scoop schreef:
Speedy schreef: Misschien een flauw detail, maar het is niet louter 30pk waar je voor betaalt. Bedenk je ook dat je het vermogen veel eerder beschikbaar hebt en dat je veel meer koppel beschikbaar hebt (al bij 2000 toeren). Dat maakt het dus een veel fijnere auto om te rijden. Rijgenot is onbetaalbaar. ;)
Dat is ook wel zo maar onbetaalbaar vindt ik dan weer een beetje overdreven (daarom ook de wink) en ik weet ook wel dat het niet alleen om de 30 pk gaat,

ik reed gisteren weer ik mijn eigen gp (blijft toch een vette bak hoor) en miste inderdaad de power die je op bijv de snelweg hebt om even een auto voorbij te (even bedenken was het nu rijden of stuiven) STUIVEN, of om bijv even vlug de weg op te schieten voor een andere auto, maar nogmaals dat vindt ik het niet waard weet je hoeveel weken ik boodschappen kan doen voor 5000 euro's???

en mijn gp is pas een jaar (de 18e), na overleg met mijn wederhelft zijn we tot de conclusie gekomen te wachten om onze gp in te ruilen op een bravo maar dan niet morgen maar over een tijdje,

Haar excacte woorden:

Jij bent helemaal gek!!!, en daar blijft het niet bij heeft ie dadelijk een nieuwe gp 120pk wil meneer na een jaar waarschijnlijk toch een Bravo 150pk.


Vervelend he als je vriendin je kent :).

Og ja dan maar even "balen" dat ik niet zo veel power heb maar ben nog jong en er moet altijd iets zijn waar je van kan dromen toch?


Zover mijn proefrit die mijn relatie op de proef heeft gesteld, geluk was de keuze niet moeilijk en heb ik mijn vriendin op straat gezet :D nee gekkehuis ik moet maar leren wachten........
1.4 16v Sport Crossover Black
17" Lichtmetaal, Sport Leer
Cruisecontrol, Blue&Me
Getinte Achterruiten, Alu-Pedalen
Gebruikersavatar
unga
Senior Stato
Berichten: 552
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 8:22
Locatie: Purmerend

Bericht door unga »

nou heb zojuist ook de rit gemaakt: wat een power.....en al die kracht is meteen voorhanden, die verkoper zei nog als je terugkomt heb ik het contract voor je klaarliggen
tsjaaaa daar zou hij gelijk in kunnen krijgen ware het niet dat ik op dit moment erg tevreden ben over mijn eigen GP maar kan me heel goed voorstellen dat er leden zijn die hun spaarvarken aan diggelen hebben geslagen om wat centjes bij te leggen voor een T-jet
het was trouwens een 5 deurs met de 17" stemvorken, kleur NOB
GP 1.2 8v sportsound crossover black
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

horus schreef: en mijn gp is pas een jaar (de 18e), na overleg met mijn wederhelft zijn we tot de conclusie gekomen te wachten om onze gp in te ruilen op een bravo maar dan niet morgen maar over een tijdje,

Haar excacte woorden:

Jij bent helemaal gek!!!, en daar blijft het niet bij heeft ie dadelijk een nieuwe gp 120pk wil meneer na een jaar waarschijnlijk toch een Bravo 150pk.

Vervelend he als je vriendin je kent :).
Jaja die wederhelften he......... om die reden is het bij ons een 1.2i 8V 65pk geworden en geen 1.4i 16V 95pk - laat staan waar jij nu over spreekt :wink: .

Hoe zit het met de trekkracht, het koppel, van zo'n 120pk uitvoering? Rijdt het ook bij lage toeren lekker soepel (zoals een goeie turbodiesel) of moet je toch ook nog hoger in de toeren trekken?
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Peli »

ahhaah ik zou 4000 euro uit het varkentje moeten halen voor de 1.4 t-jet sport. En dat terwijl de GP van mij nu pas 6 maanden oud is grrrrrr...
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
joedelta

Bericht door joedelta »

Peter schreef:
horus schreef: en mijn gp is pas een jaar (de 18e), na overleg met mijn wederhelft zijn we tot de conclusie gekomen te wachten om onze gp in te ruilen op een bravo maar dan niet morgen maar over een tijdje,

Haar excacte woorden:

Jij bent helemaal gek!!!, en daar blijft het niet bij heeft ie dadelijk een nieuwe gp 120pk wil meneer na een jaar waarschijnlijk toch een Bravo 150pk.

Vervelend he als je vriendin je kent :).
Jaja die wederhelften he......... om die reden is het bij ons een 1.2i 8V 65pk geworden en geen 1.4i 16V 95pk - laat staan waar jij nu over spreekt :wink: .

Hoe zit het met de trekkracht, het koppel, van zo'n 120pk uitvoering? Rijdt het ook bij lage toeren lekker soepel (zoals een goeie turbodiesel) of moet je toch ook nog hoger in de toeren trekken?
Het maximale koppel van ruim 200 Nm is al onder de 2000 tpm beschikbaar (nagenoeg turbodiesel waarden dus).
Dat rijdt echt heerlijk kan ik je zeggen, die motor wil vanaf de start direct gaan , hoewel je ook gewoon rustig op lage toeren kunt kachelen (mocht je dat willen)
nelis h
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: za jul 07, 2007 22:33

Bericht door nelis h »

joedelta schreef: , hoewel je ook gewoon rustig op lage toeren kunt kachelen (mocht je dat willen)
behalve als je gewend bent te rijden als mijn ega:
vol op het gas of vol op de rem :-)

ze moet bijna weer leren het gas te doseren

ik moest er in het begin ook aan wennen
met piepende banden de garage inrijden ...

maarre, wat een genot dat motortje
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

nelis h schreef:met piepende banden de garage inrijden ...

maarre, wat een genot dat motortje
ik zie het vóór me :mrgreen:

maarrrehhh..... hier bij ons moet ik toch tijdig stoppen of wasmachine en diepvries zijn total-loss hoor :x (én de GP natuurlijk...)
Slick
Berichten: 6
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 21:17

17" velgen

Bericht door Slick »

Ik heb van de dealer gehoord dat de 17" velgen met spaken niet meer geleverd worden. Je kunt een sport volgens hem nu alleen nog bestellen met de "stemvork" velgen. Kan iemand dit bevestigen?
joedelta

Re: 17" velgen

Bericht door joedelta »

Slick schreef:Ik heb van de dealer gehoord dat de 17" velgen met spaken niet meer geleverd worden. Je kunt een sport volgens hem nu alleen nog bestellen met de "stemvork" velgen. Kan iemand dit bevestigen?
Dat is geheel nieuw voor me. Dat heb ik nog nergens gezien of gehoord. Er doen wel eens meer van dat soort geruchten de ronde, maar of het waar is???? :roll:
frisian
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: zo sep 30, 2007 10:35

Bericht door frisian »

Ik heb 5 jaar in een opel corsa sport gereden, we vonden het tijd worden voor een nieuwe auto, proef gereden in een corsa en ook op 22 sept een proefrit gemaakt in een GP T-jet, direct enthousiast, maandag opnieuw naar de dealer voor de een zwarte GP T-jet.
Er stond toen een zwarte 5 deurs GP-T-jet met cruisecontrol en heb deze gekocht, kan hem zaterdag 6 okt ophalen
GP SPORT T_JET ZWART.
Plaats reactie