Turbo meter in duitse T-jet ??

Gebruikersavatar
beemerbon
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: di mei 15, 2007 21:39
Locatie: valkenburg aan de geul

Turbo meter in duitse T-jet ??

Bericht door beemerbon »

Hoi iedereen,

tussen het in orde maken van de babykamer , nog 5 weken :D , en het werk , ben ik ook nog een beetje actief met mijn hobby.

Nu zie ik bij dede GP club een foto van het display,tussen de tellers, en zie dat er een turbo meter afgebeeld is!!!! :!:

Is dat een instellen of moet de dealer dit software matig instellen :?:

Ik vindt dit wel een leuk extraatje :idea:

alvast bedankt en tot gauw.

groetjes,

beemerbon
GP t-jet sport - 5 deurs - Cross over black metallic - cruise control -
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

sommige hier hebben dit display ook al ...ik dacht rogar ...kan niet volgens SW update maar dus echt een ander display
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
joedelta

Re: Turbo meter in duitse T-jet ??

Bericht door joedelta »

beemerbon schreef:Hoi iedereen,

tussen het in orde maken van de babykamer , nog 5 weken :D , en het werk , ben ik ook nog een beetje actief met mijn hobby.

Nu zie ik bij dede GP club een foto van het display,tussen de tellers, en zie dat er een turbo meter afgebeeld is!!!! :!:

Is dat een instellen of moet de dealer dit software matig instellen :?:

Ik vindt dit wel een leuk extraatje :idea:

alvast bedankt en tot gauw.

groetjes,

beemerbon
Kun je een link plaatsen naar het plaatje/topic waar dat te zien is, ik kan het zo snel niet vinden.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Bennink schreef:Is de turbodruklader standaard in een T-Jet Sport? (GP.de: Multifunktionsdisplay mit Ladedruckanzeige) De ladedruck is de turbo toch?

Afbeelding
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

is dit niet te vinden door het menu goed door te zoeken?
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Rogar

Bericht door Rogar »

Sporting raymon schreef:sommige hier hebben dit display ook al ...ik dacht rogar ...kan niet volgens SW update maar dus echt een ander display
Klopt, die heb ik ook. Komt omdat de dealer dacht dat de resonantie daaruit kwam :roll:

Maarre ze hadden geloof ik een verkeerd bestelnummer gebruikt ofzo, dus nu heb ik de Navi-display...
joedelta

Bericht door joedelta »

Rogar schreef:
Sporting raymon schreef:sommige hier hebben dit display ook al ...ik dacht rogar ...kan niet volgens SW update maar dus echt een ander display
Klopt, die heb ik ook. Komt omdat de dealer dacht dat de resonantie daaruit kwam :roll:

Maarre ze hadden geloof ik een verkeerd bestelnummer gebruikt ofzo, dus nu heb ik de Navi-display...
Dit is inderdaad een structureel ander display, deed me denken aan de Bravo.....maar dit is dus blijkbaar het display voor auto's met Blue&Me NAV.

Maar, Rogar, werkt de display wel helemaal naar behoren dan....en doet de turbodrukmeter het ook?
Rogar

Bericht door Rogar »

joedelta schreef:
Rogar schreef:
Sporting raymon schreef:sommige hier hebben dit display ook al ...ik dacht rogar ...kan niet volgens SW update maar dus echt een ander display
Klopt, die heb ik ook. Komt omdat de dealer dacht dat de resonantie daaruit kwam :roll:

Maarre ze hadden geloof ik een verkeerd bestelnummer gebruikt ofzo, dus nu heb ik de Navi-display...
Dit is inderdaad een structureel ander display, deed me denken aan de Bravo.....maar dit is dus blijkbaar het display voor auto's met Blue&Me NAV.

Maar, Rogar, werkt de display wel helemaal naar behoren dan....en doet de turbodrukmeter het ook?
Yep, hij werkt net als de "oude", maar ziet er wat gelikter uit. En het is geen turbodruk-meter, maar een soort van motorlastdrukmeter (ofzoiets).
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

turbodruk meters zijn toch ook gewoon te kopen (van die analoge? slangetje naar de turbo t-stukje ertussen etc.?
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

swans schreef:turbodruk meters zijn toch ook gewoon te kopen (van die analoge? slangetje naar de turbo t-stukje ertussen etc.?
inderdaad :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Rogar schreef:Yep, hij werkt net als de "oude", maar ziet er wat gelikter uit. En het is geen turbodruk-meter, maar een soort van motorlastdrukmeter (ofzoiets).
Dat laat me een beetje denken aan een standaardparameter die je uit kunt lezen als je je auto aan diagnoseapparatuur hangt. PID 04 van OBD Mode 01 volgens deze pagina. Op zich is dat een interessant gegeven, want dat zou betekenen dat je met een paar modificaties nog meer gegevens op je display zou kunnen laten zien.

Rogar: die "lastmeter", kan je die kiezen met dat knopje op de ruitenwisserhendel? Zo ja, komt die dan in de plaats van andere gegevens, of krijg je er een optie bij?
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Rogar

Bericht door Rogar »

Hellfire schreef:
Rogar schreef:Yep, hij werkt net als de "oude", maar ziet er wat gelikter uit. En het is geen turbodruk-meter, maar een soort van motorlastdrukmeter (ofzoiets).
Dat laat me een beetje denken aan een standaardparameter die je uit kunt lezen als je je auto aan diagnoseapparatuur hangt. PID 04 van OBD Mode 01 volgens deze pagina. Op zich is dat een interessant gegeven, want dat zou betekenen dat je met een paar modificaties nog meer gegevens op je display zou kunnen laten zien.

Rogar: die "lastmeter", kan je die kiezen met dat knopje op de ruitenwisserhendel? Zo ja, komt die dan in de plaats van andere gegevens, of krijg je er een optie bij?
Nee is een optie die in je menu staat (links, bij je mistlampknoppen). Je kan dan kiezen of je op je display motor info wil zien...
Rogar

Bericht door Rogar »

Ik zal, als ik m'n wagen weer terug heb, wel eens wat foto's maken van het display en de nieuwe menu's die er in zitten...
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Bericht door Maxximum »

@Rogar
Dit zou ik ook wel willen!
lijkt me wel ontzettend stoer!

@bartike en swans
Goedkopere drukmeters lopen van het T-stuk met een slangetje naar de meter toe.
Het probleem daarmee is dat je het slangetje moet aanbrengen, zonder dat er een knik in komt.
(anders heb je toch drukverschil denk ik?)
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

idd dus op heel veel plaatsen vast tie-wrappen!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Plaats reactie