drama.... :( total loss...

Gebruikersavatar
grandissimo
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 15:27
Locatie: Lokeren, België

drama.... :( total loss...

Bericht door grandissimo »

Gisteren middag meldde ik me aan voor dit forum, gisteren avond zwaar ongeval... na een uitwijkmanoever betonblok geraakt en overkop gegaan. Wel zeggen dat dit een veilige wagen is, reed 70 per uur. GP was net 8 maand oud en had 10000km, nu total loss. Dit geeft een vreselijk slecht gevoel.
goede nieuws is dat niemand gewond is en dat ik via verzekering een nieuwe krijg, maar zit toch met de problemen (tot 9 weken wachten). Bij aankoop twijfel ik wel nog over de motor, enige tips? vorige was een 1.4 16v...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door grandissimo op di apr 01, 2008 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
nu: 1.3 16v Mjt 90 sport Chemical Grey
vroeger:1.4 16v Sport crossover black (total loss)
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

:shock:
Doet toch pijn aan de ogen zeg... :cry:

Maar gezien de snelheid en het object waar je tegenaan bent gekomen komt er nog goed vanaf zeg. Gelukkig maar dat er niemand gewond is geraakt. Voor wat betreft een nieuwe auto: Een T-Jet is natuurlijk leuk, maar volgens mij is die niet leverbaar in België? Een 120/130pk diesel is natuurlijk leuker ;), maar dan moet je wel de kilometers maken natuurlijk.
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Zonde van de auto, maar goed dat de inzittende er goed vanaf zijn gekomen! Goed om te zien dat de veiligheidsvoorzieningen voor elkaar zijn!
Wat betreft de motor ... tsja, is er nog iets anders als de T-Jet? ;) (buiten de diesels)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Rogar

Bericht door Rogar »

So das niet niks! Goed om te zien dat je er zelf niks aan over hebt gehouden!!!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

AUW!!

Wat doet dit pijn zeg....een GP in de kreukels.
Gelukkig kun je alles zelf navertellen, en heb je er niets ernstig aan over gehouden, als misschien een zeer slechte nacht rust.
De veiligheid zit wel snor bij FIAT, dat blijkt nu wel weer.

Sterkte met alles, en als je de kans hebt, ga voor een T-jet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Oeh, sterkte! Blij te horen dat je zelf geen klachten hebt.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
s1karting
Nuovo Arrivato
Berichten: 56
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 21:46
Locatie: Putten

Bericht door s1karting »

Oei, dat is een flinke klaper. Veel sterkte gewenst. Gelukkig heb je zelf niets, dat blijk toch maar weer het belangrijkste te zijn. De auto is vervangbaar.

Ik heb zelf gisteren ook een geintje meegemaakt. Sta ik rustig voor de stoplicht te wachten, krijg ik toch een klap in mijn nek. Blijkt er 2 auto's achter mij iemand met zijn aansteker te hebben lopen klooijen. Hij is toen vol op mijn achterligger geknald. Deze is weer tegen mij aangekomen. De achterbumper van mijn Lancia is alleen beschadigd en ik heb een beetje een zere nek. Na een bezoek aan de arts is dit hopelijk alleen wat verrekking in de spieren.

Een bijkomend voordeel is dat ik mijn bestelde GP sport nog niet in ontvangst heb genomen. Anders had ik toch wel wat meer lopen balen.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

Aijaijai....die heeft een flinke klapper gemaakt zeg,goed te horen dat jezelf niets mankeerd..(gelukkig maar).erg knap als ik de auto zo zie
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Gelukkig dat je zelf niets heb maar toch schrikken en een hard gelag om je GP zo te zien.Maar als je toch voor een andere kijk zou ik voor de T-JET gaan.Heel veel succes en sterkte.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Ben blij dat mijn vrouw nu ook in de GP rijdt ipv in haar vroegere Uno..... zo zie je maar weer.

Sterkte met alle nasleep! Hopelijk achteraf geen alsnog opduikend letsel!

De T-Jet is (nog steeds) niet leverbaar in België.
Vlotste benzinemotor is de 1.4 16V.

Peter / Gent
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Gebruikersavatar
grandissimo
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 15:27
Locatie: Lokeren, België

Bericht door grandissimo »

Alvast bedankt voor de steunbetuigingen! Inderdaad, die T jet lijkt me wel wat maar is helaas nog niet verkrijgbaar in belgië. Is er in Nederland trouwens een groot prijsverschil tussen de 1.4 16v en de geblazen variant? Mocht deze alsnog op tijd op de Belgische markt kom teken ik meteen die bestelbon. Anders zal het een krachtigere dieselvariant worden denk ik. Nog even bedenktijd nodig... (intussen rondtuffen in m'n kia picanto vervangwagen :( )
nu: 1.3 16v Mjt 90 sport Chemical Grey
vroeger:1.4 16v Sport crossover black (total loss)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Fijn dat je zelf niks mankeert, grandissimo! Maar zonde voor je GP.

En ja: er is een groot verschil tussen de T-Jet en Starjet... 25pk en een heleboel Nm's ;-) Als ik de keuze had, zou ik de T-Jet kiezen, maar goed, die is natuurlijk een stuk duurder in brandstof, onderhoud, bla bla bla etc.

Succes met de afhandeling!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
SlippingPenny
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 12:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door SlippingPenny »

Inderdaad heel jammer van je GP. Gelukkig dat je er zelf heelhuids vanaf bent gekomen.
Ik heb ook nog een zakelijk vraagje aan je. De linkerachtervelg lijkt nog onbeschadigd. Denk je dat het mogelijk is, dat ik die van jou (of van de verzekering) kan overnemen? Zou je eens kunnen informeren?
1.4 16V Emotion, chemical grey, tweed blue sand interieur, 17 inch, MP3-Hifi, ged. achterbank en 3e rolgordel, zijruiten verduisterd, Blue&Me, achterspoiler, zijskirts, stootlijsten, ESP met ASR, MSR, HBA en "hill-holder", dorpellijsten/uitl.sierstuk
Gebruikersavatar
grandissimo
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 15:27
Locatie: Lokeren, België

Bericht door grandissimo »

Ik zal het eens navragen, SlippingPenny. Vandaag is er een expertise uitgevoerd door de verzekering en normaal (weet niet hoe het in nederland is) wordt er nu 20 dagen op het wrak geboden. Wat ik niet weet is of het wrak volledig weg gehaald wordt of in stukken. Morgenavond zal ik eens informeren bij de dealer en dan laat ik het nog weten.
nu: 1.3 16v Mjt 90 sport Chemical Grey
vroeger:1.4 16v Sport crossover black (total loss)
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Bennink schreef:Fijn dat je zelf niks mankeert, grandissimo! Maar zonde voor je GP.

En ja: er is een groot verschil tussen de T-Jet en Starjet... 25pk en een heleboel Nm's ;-) Als ik de keuze had, zou ik de T-Jet kiezen, maar goed, die is natuurlijk een stuk duurder in brandstof, onderhoud, bla bla bla etc.

Succes met de afhandeling!
Als jij de keuze had kocht je een grijze hoed en leas je een Hybrid ;)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Plaats reactie