Fiat: uitstekende Europese verkoopcijfers eerste twee maanden 2007
(3/16/2007)
Fiat Group Automobiles is 2007 goed begonnen. De eerste twee maanden van 2007 toonde een licht dalende totaalmarkt (-1,2%) terwijl Fiat als groep +5,7% heeft behaald.
Met een totaal aantal van 206.487 geregistreerde auto’s in de maanden januari en februari bereikt ‘Fiat Group Automobiles’ een marktaandeel van 9,3% (8,7% in zelfde periode 2006). De verkoopaantallen stegen met 5,7% (t.o.v. dezelfde periode in 2006) terwijl de totaalmarkt een lichte daling liet zien van 1,2%. Hiermee is Fiat een van de grootste stijgers.
In Nederland stegen de registraties in de eerste twee maanden van 2007 met 1,1%, terwijl de verkopen van het merk Fiat sterk stegen met ruim 24% (naar 3.547 eenheden). De verkopen van Lancia bleven stabiel.
Verkoop Fiat in Europa
Fiat sluit de eerste vijf maanden van 2008 in Europa af met een totaal aantal registraties van 466.426 personenauto’s. Een verbetering van 4,4% ten opzichte van dezelfde periode in 2007. Ook zag Fiat in deze periode haar marktaandeel met 0,3 procentpunt stijgen naar 6,7%.
Mede dankzij succesmodellen als de Panda, 500, Grande Punto en Bravo is Fiat de grootste stijger onder de volumemerken. De totaalmarkt in de eerste vijf maanden van 2008 daalde met 0,7% en kwam uit op 6.919.190 eenheden.
Bron cijfers: ACEA Total Europe
Mede dankzij succesmodellen als de Panda, 500, Grande Punto en Bravo is Fiat de grootste stijger onder de volumemerken. De totaalmarkt in de eerste vijf maanden van 2008 daalde met 0,7% en kwam uit op 6.919.190 eenheden.
Bron cijfers: ACEA Total Europe