Krakende deuren.

Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Krakende deuren.

Bericht door Mike »

Bij mijn vorige GP (3 drs sportsound plus) had ik een kraak in de deuren bij drempels en hobbels,
Dit werd uiteindelijk opgelost door een stukje tape :?
maar na een aantal bezoekjes bij de dealer (Fiat de Beer) was ik blij dat ik van het gekraak af was.
Ik kreeg bij hun ook het gevoel alsof ik de enige was die er moeilijk over deed.

Nu bij mijn nieuwe T-jet is hetzelfde gekraak terug, deze is gekocht bij DC Berkel in Spijkenisse waarover ik tot nu toe zeer tevreden ben.
ze hebben de deuren opnieuw gesteld (zo strak mogelijk) en hierdoor sluiten de deuren nu ook veel beter aan op de auto,
geen hobbeltje bij de deur naar de carrosserie.
Maar na een rondje rijden hoorde ik het weer, dus gelijk terug. De monteurs stopten met hun werk en namen gelijk tijd om weer te kijken (ik blij :mrgreen: )
Ze lieten me in de werkplaats mee kijken wat ze eraan konden verstellen, en deden dit opnieuw.
Wat bleek is dat er geen ruimte is om nog meer te verstellen aan de deuren.

Gekraak bij de bestuurders kant is nu zo goed als weg alleen bij de passagiers kant blijft het kraken.
Bij DC Berkel willen ze geen stukje tape plakken op een nieuwe auto, en hebben ze kontakt opgenomen met fiat voor een oplossing.
Tot nu hebben ze 3 GP's met hetzelfde probleem, en allemaal 3 deurs.
Dit zou kunnen komen omdat de de deuren van de 3 drs een stuk zwaarder en groter zijn.

Over 2 weken ga ik terug, en wordt er opnieuw naar gekeken, de monteur ging zelf ook naar een oplossing zoeken omdat Fiat zelf nogal traag kan zijn. misschien dat de slotvanger zelf te klein is.

misschien zijn er meer mensen die dit hebben gehad en al een oplossing hebben?
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Krakende deuren.

Bericht door Hellfire »

Bij mij zit er een stukje tape...

Het schijnt dat de deuren van de 3-deurs inderdaad door hun enorme gewicht willen zakken. Daardoor komt er meer gewicht op het slot, wat gaat kraken. Het kraken (symptoombestrijding... :roll: ) wordt dan tegengegaan door het stukje tape. Beter zou zijn om de deur opnieuw af te stellen, maar dan ietsje te hoog. Dan blijft het wat langer weg, want het zal gewoon na verloop van tijd weer terugkeren.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Krakende deuren.

Bericht door Goose »

heb 't ook gehad, maar blijkbaar hebben ze het kunnen verhelpen door aan te passen.

Veel succes !
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Junior Stato
Berichten: 396
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Krakende deuren.

Bericht door Carlo Abarth »

Bij de dealer in Doetinchem wisten ze van het probleem, likje vet doet wonderen. Ze hadden het bij meer auto's maar vooral inderdaad de GP. Heb zelf ook een stukje tape eromheen gedaan en daardoor er nooit meer aan gedacht naar de dealer gegaan.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Krakende deuren.

Bericht door Giovanni Tutore »

Het is echt niet alleen bij de 3 deurs...
Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Junior Stato
Berichten: 396
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Krakende deuren.

Bericht door Carlo Abarth »

Inderdaad, zoals ik ook zei: bij meerdere modellen (onze Panda heeft het zo nu en dan ook). Is ook niet eens het verzakken volgens de dealer, daardoor is er inderdaad weinig te stellen. Volgens de dealer was het gekraak vooral aanwezig door de gebruikte kunststoffen in het slot van de deur die gingen kraken als ze in de deurvanger vielen.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Krakende deuren.

Bericht door Giovanni Tutore »

In mijn Micraatje was dat opgelost door teflon hoesjes om de vanghaken.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Krakende deuren.

Bericht door Bennink »

Volgens mij twee oplossingen: Vaseline of harde muziek ;-)

Heb zelf ook last gehad van krakende deuren. Ik heb ze toen zelf ingesmeerd met vaseline en heb er niet echt last meer van gehad.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Gios
Junior Stato
Berichten: 365
Lid geworden op: di jan 22, 2008 1:38

Re: Krakende deuren.

Bericht door Gios »

Bij mij wordt er aan beide kanten gerammeld. Kunnen de deuren zijn, of de zijpanelen achter. Die zitten ook niet helemaal
jofel.
Mito 1.3 Jtd - Bianco spino - Nav - Bose - 115 pk by Savali
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Krakende deuren.

Bericht door hannes »

Mike schreef:Bij mijn vorige GP (3 drs sportsound plus) had ik een kraak in de deuren bij drempels en hobbels,
Dit werd uiteindelijk opgelost door een stukje tape :?
maar na een aantal bezoekjes bij de dealer (Fiat de Beer) was ik blij dat ik van het gekraak af was.
Ik kreeg bij hun ook het gevoel alsof ik de enige was die er moeilijk over deed.

Nu bij mijn nieuwe T-jet is hetzelfde gekraak terug, deze is gekocht bij DC Berkel in Spijkenisse waarover ik tot nu toe zeer tevreden ben.
ze hebben de deuren opnieuw gesteld (zo strak mogelijk) en hierdoor sluiten de deuren nu ook veel beter aan op de auto,
geen hobbeltje bij de deur naar de carrosserie.
Maar na een rondje rijden hoorde ik het weer, dus gelijk terug. De monteurs stopten met hun werk en namen gelijk tijd om weer te kijken (ik blij :mrgreen: )
Ze lieten me in de werkplaats mee kijken wat ze eraan konden verstellen, en deden dit opnieuw.
Wat bleek is dat er geen ruimte is om nog meer te verstellen aan de deuren.

Gekraak bij de bestuurders kant is nu zo goed als weg alleen bij de passagiers kant blijft het kraken.
Bij DC Berkel willen ze geen stukje tape plakken op een nieuwe auto, en hebben ze kontakt opgenomen met fiat voor een oplossing.
Tot nu hebben ze 3 GP's met hetzelfde probleem, en allemaal 3 deurs.
Dit zou kunnen komen omdat de de deuren van de 3 drs een stuk zwaarder en groter zijn.

Over 2 weken ga ik terug, en wordt er opnieuw naar gekeken, de monteur ging zelf ook naar een oplossing zoeken omdat Fiat zelf nogal traag kan zijn. misschien dat de slotvanger zelf te klein is.

misschien zijn er meer mensen die dit hebben gehad en al een oplossing hebben?
ook ik heb dit euvel bij mijn beide GP's gehad.
bij de sportsound+ is het ze gelukt om het op te lossen door de slotvanger bij te stellen van het rechterportier.
bij de t-jet echter niet, hij is er 5 keer voor bij de dealer geweest en hoewel ze zeggen van wel hebben ze er volgens mij nooit iets aan gedaan :evil: want hij kraakte nog behoorlijk toen ik hem heb ingeruild.
vooral bij het indraaien naar rechts, dit was bij beide GP's het geval.
dus het heeft iets met de rechter ( passagiers) deur te maken.
hoop dat het ze lukt om het voor je op te lossen, niets irritanter dan gekraak ( of geratel :lol: :lol: ) in je auto :wink:
Patriesje
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 12:34

Re: Krakende deuren.

Bericht door Patriesje »

Ik heb er ook last van..
Ben er al 2x mee teruggeweest. Hebben ze er een beetje vet tussen gedaan, dan gaat het een paar maanden goed en dan begint het weer van voren af aan.
De dealer heeft mij zelf gezegt dat vet een tijdelijke oplossing is (dat blijkt ook wel weer) Ze hebben het probleem bij Fiat Nederland neergelegd (inmiddels al een maand of 2 geleden) maar heb er nog steeds niets van gehoord. 2 weken geleden nog maar ff gebeld hoe het er voor staat, maar er was nog steeds geen antwoord.
Moet zeggen dat ik het hoogst irritant vind, na mijn laatste laagje vet begint het nu aan de bestuurderskant weer te rammelen. En dat wordt alleen maar erger (had het overigens aan zowel de bestuuders kant als de passagierskant)
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Krakende deuren.

Bericht door hannes »

Patriesje schreef:Ik heb er ook last van..
Ben er al 2x mee teruggeweest. Hebben ze er een beetje vet tussen gedaan, dan gaat het een paar maanden goed en dan begint het weer van voren af aan.
De dealer heeft mij zelf gezegt dat vet een tijdelijke oplossing is (dat blijkt ook wel weer) Ze hebben het probleem bij Fiat Nederland neergelegd (inmiddels al een maand of 2 geleden) maar heb er nog steeds niets van gehoord. 2 weken geleden nog maar ff gebeld hoe het er voor staat, maar er was nog steeds geen antwoord.
Moet zeggen dat ik het hoogst irritant vind, na mijn laatste laagje vet begint het nu aan de bestuurderskant weer te rammelen. En dat wordt alleen maar erger (had het overigens aan zowel de bestuuders kant als de passagierskant)
dat is echt erg patriesje :? weet precies hoe dat voelt om zo te ( hebben ) moeten rond rijden :evil:
maar het is wel duidelijk als je de reacties in dit topic leest dat het met de deuren te maken heeft dat kraken.
Patriesje
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 12:34

Re: Krakende deuren.

Bericht door Patriesje »

hannes schreef:[maar het is wel duidelijk als je de reacties in dit topic leest dat het met de deuren te maken heeft dat kraken.
Klopt, dat hebben ze mij ook verteld. Had te maken met plaatdelen die over elkaar gaan oid..
Ik heb zoiets van zet er gewoon een paar nieuwe deuren in, maar zo makkelijk gaat dat schijnbaar niet :P
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Krakende deuren.

Bericht door Hellfire »

Nee, dat kost ongeveer 1400 euro per deur. De gemiddelde dealer schrikt daar wel een beetje voor terug. ;)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Vroemvroem
Berichten: 7
Lid geworden op: di okt 27, 2009 19:23
Locatie: Helmond

Re: Krakende deuren.

Bericht door Vroemvroem »

Mijn GP (1 jaar oud) is gisteren voor gekraak naar de garage geweest. Ze hebben de slotvangers gesmeerd (onder garantie) en het heeft geholpen. Hij kraakte links- en rechtsachter bij torderen van de carosserie, over schuine hobbels/drempels rijden dus. Ben erg blij met de teruggekeerde stilte... Greetz.
Plaats reactie