Krakende deuren.
Krakende deuren.
Bij mijn vorige GP (3 drs sportsound plus) had ik een kraak in de deuren bij drempels en hobbels,
Dit werd uiteindelijk opgelost door een stukje tape
maar na een aantal bezoekjes bij de dealer (Fiat de Beer) was ik blij dat ik van het gekraak af was.
Ik kreeg bij hun ook het gevoel alsof ik de enige was die er moeilijk over deed.
Nu bij mijn nieuwe T-jet is hetzelfde gekraak terug, deze is gekocht bij DC Berkel in Spijkenisse waarover ik tot nu toe zeer tevreden ben.
ze hebben de deuren opnieuw gesteld (zo strak mogelijk) en hierdoor sluiten de deuren nu ook veel beter aan op de auto,
geen hobbeltje bij de deur naar de carrosserie.
Maar na een rondje rijden hoorde ik het weer, dus gelijk terug. De monteurs stopten met hun werk en namen gelijk tijd om weer te kijken (ik blij )
Ze lieten me in de werkplaats mee kijken wat ze eraan konden verstellen, en deden dit opnieuw.
Wat bleek is dat er geen ruimte is om nog meer te verstellen aan de deuren.
Gekraak bij de bestuurders kant is nu zo goed als weg alleen bij de passagiers kant blijft het kraken.
Bij DC Berkel willen ze geen stukje tape plakken op een nieuwe auto, en hebben ze kontakt opgenomen met fiat voor een oplossing.
Tot nu hebben ze 3 GP's met hetzelfde probleem, en allemaal 3 deurs.
Dit zou kunnen komen omdat de de deuren van de 3 drs een stuk zwaarder en groter zijn.
Over 2 weken ga ik terug, en wordt er opnieuw naar gekeken, de monteur ging zelf ook naar een oplossing zoeken omdat Fiat zelf nogal traag kan zijn. misschien dat de slotvanger zelf te klein is.
misschien zijn er meer mensen die dit hebben gehad en al een oplossing hebben?
Dit werd uiteindelijk opgelost door een stukje tape
maar na een aantal bezoekjes bij de dealer (Fiat de Beer) was ik blij dat ik van het gekraak af was.
Ik kreeg bij hun ook het gevoel alsof ik de enige was die er moeilijk over deed.
Nu bij mijn nieuwe T-jet is hetzelfde gekraak terug, deze is gekocht bij DC Berkel in Spijkenisse waarover ik tot nu toe zeer tevreden ben.
ze hebben de deuren opnieuw gesteld (zo strak mogelijk) en hierdoor sluiten de deuren nu ook veel beter aan op de auto,
geen hobbeltje bij de deur naar de carrosserie.
Maar na een rondje rijden hoorde ik het weer, dus gelijk terug. De monteurs stopten met hun werk en namen gelijk tijd om weer te kijken (ik blij )
Ze lieten me in de werkplaats mee kijken wat ze eraan konden verstellen, en deden dit opnieuw.
Wat bleek is dat er geen ruimte is om nog meer te verstellen aan de deuren.
Gekraak bij de bestuurders kant is nu zo goed als weg alleen bij de passagiers kant blijft het kraken.
Bij DC Berkel willen ze geen stukje tape plakken op een nieuwe auto, en hebben ze kontakt opgenomen met fiat voor een oplossing.
Tot nu hebben ze 3 GP's met hetzelfde probleem, en allemaal 3 deurs.
Dit zou kunnen komen omdat de de deuren van de 3 drs een stuk zwaarder en groter zijn.
Over 2 weken ga ik terug, en wordt er opnieuw naar gekeken, de monteur ging zelf ook naar een oplossing zoeken omdat Fiat zelf nogal traag kan zijn. misschien dat de slotvanger zelf te klein is.
misschien zijn er meer mensen die dit hebben gehad en al een oplossing hebben?
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Re: Krakende deuren.
Bij mij zit er een stukje tape...
Het schijnt dat de deuren van de 3-deurs inderdaad door hun enorme gewicht willen zakken. Daardoor komt er meer gewicht op het slot, wat gaat kraken. Het kraken (symptoombestrijding... :roll: ) wordt dan tegengegaan door het stukje tape. Beter zou zijn om de deur opnieuw af te stellen, maar dan ietsje te hoog. Dan blijft het wat langer weg, want het zal gewoon na verloop van tijd weer terugkeren.
Het schijnt dat de deuren van de 3-deurs inderdaad door hun enorme gewicht willen zakken. Daardoor komt er meer gewicht op het slot, wat gaat kraken. Het kraken (symptoombestrijding... :roll: ) wordt dan tegengegaan door het stukje tape. Beter zou zijn om de deur opnieuw af te stellen, maar dan ietsje te hoog. Dan blijft het wat langer weg, want het zal gewoon na verloop van tijd weer terugkeren.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Re: Krakende deuren.
heb 't ook gehad, maar blijkbaar hebben ze het kunnen verhelpen door aan te passen.
Veel succes !
Veel succes !
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Krakende deuren.
Bij de dealer in Doetinchem wisten ze van het probleem, likje vet doet wonderen. Ze hadden het bij meer auto's maar vooral inderdaad de GP. Heb zelf ook een stukje tape eromheen gedaan en daardoor er nooit meer aan gedacht naar de dealer gegaan.
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: Krakende deuren.
Het is echt niet alleen bij de 3 deurs...
- Carlo Abarth
- Junior Stato
- Berichten: 396
- Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: Krakende deuren.
Inderdaad, zoals ik ook zei: bij meerdere modellen (onze Panda heeft het zo nu en dan ook). Is ook niet eens het verzakken volgens de dealer, daardoor is er inderdaad weinig te stellen. Volgens de dealer was het gekraak vooral aanwezig door de gebruikte kunststoffen in het slot van de deur die gingen kraken als ze in de deurvanger vielen.
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: Krakende deuren.
In mijn Micraatje was dat opgelost door teflon hoesjes om de vanghaken.
Re: Krakende deuren.
Volgens mij twee oplossingen: Vaseline of harde muziek
Heb zelf ook last gehad van krakende deuren. Ik heb ze toen zelf ingesmeerd met vaseline en heb er niet echt last meer van gehad.
Heb zelf ook last gehad van krakende deuren. Ik heb ze toen zelf ingesmeerd met vaseline en heb er niet echt last meer van gehad.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Re: Krakende deuren.
Bij mij wordt er aan beide kanten gerammeld. Kunnen de deuren zijn, of de zijpanelen achter. Die zitten ook niet helemaal
jofel.
jofel.
Mito 1.3 Jtd - Bianco spino - Nav - Bose - 115 pk by Savali
Re: Krakende deuren.
ook ik heb dit euvel bij mijn beide GP's gehad.Mike schreef:Bij mijn vorige GP (3 drs sportsound plus) had ik een kraak in de deuren bij drempels en hobbels,
Dit werd uiteindelijk opgelost door een stukje tape
maar na een aantal bezoekjes bij de dealer (Fiat de Beer) was ik blij dat ik van het gekraak af was.
Ik kreeg bij hun ook het gevoel alsof ik de enige was die er moeilijk over deed.
Nu bij mijn nieuwe T-jet is hetzelfde gekraak terug, deze is gekocht bij DC Berkel in Spijkenisse waarover ik tot nu toe zeer tevreden ben.
ze hebben de deuren opnieuw gesteld (zo strak mogelijk) en hierdoor sluiten de deuren nu ook veel beter aan op de auto,
geen hobbeltje bij de deur naar de carrosserie.
Maar na een rondje rijden hoorde ik het weer, dus gelijk terug. De monteurs stopten met hun werk en namen gelijk tijd om weer te kijken (ik blij )
Ze lieten me in de werkplaats mee kijken wat ze eraan konden verstellen, en deden dit opnieuw.
Wat bleek is dat er geen ruimte is om nog meer te verstellen aan de deuren.
Gekraak bij de bestuurders kant is nu zo goed als weg alleen bij de passagiers kant blijft het kraken.
Bij DC Berkel willen ze geen stukje tape plakken op een nieuwe auto, en hebben ze kontakt opgenomen met fiat voor een oplossing.
Tot nu hebben ze 3 GP's met hetzelfde probleem, en allemaal 3 deurs.
Dit zou kunnen komen omdat de de deuren van de 3 drs een stuk zwaarder en groter zijn.
Over 2 weken ga ik terug, en wordt er opnieuw naar gekeken, de monteur ging zelf ook naar een oplossing zoeken omdat Fiat zelf nogal traag kan zijn. misschien dat de slotvanger zelf te klein is.
misschien zijn er meer mensen die dit hebben gehad en al een oplossing hebben?
bij de sportsound+ is het ze gelukt om het op te lossen door de slotvanger bij te stellen van het rechterportier.
bij de t-jet echter niet, hij is er 5 keer voor bij de dealer geweest en hoewel ze zeggen van wel hebben ze er volgens mij nooit iets aan gedaan want hij kraakte nog behoorlijk toen ik hem heb ingeruild.
vooral bij het indraaien naar rechts, dit was bij beide GP's het geval.
dus het heeft iets met de rechter ( passagiers) deur te maken.
hoop dat het ze lukt om het voor je op te lossen, niets irritanter dan gekraak ( of geratel ) in je auto
Re: Krakende deuren.
Ik heb er ook last van..
Ben er al 2x mee teruggeweest. Hebben ze er een beetje vet tussen gedaan, dan gaat het een paar maanden goed en dan begint het weer van voren af aan.
De dealer heeft mij zelf gezegt dat vet een tijdelijke oplossing is (dat blijkt ook wel weer) Ze hebben het probleem bij Fiat Nederland neergelegd (inmiddels al een maand of 2 geleden) maar heb er nog steeds niets van gehoord. 2 weken geleden nog maar ff gebeld hoe het er voor staat, maar er was nog steeds geen antwoord.
Moet zeggen dat ik het hoogst irritant vind, na mijn laatste laagje vet begint het nu aan de bestuurderskant weer te rammelen. En dat wordt alleen maar erger (had het overigens aan zowel de bestuuders kant als de passagierskant)
Ben er al 2x mee teruggeweest. Hebben ze er een beetje vet tussen gedaan, dan gaat het een paar maanden goed en dan begint het weer van voren af aan.
De dealer heeft mij zelf gezegt dat vet een tijdelijke oplossing is (dat blijkt ook wel weer) Ze hebben het probleem bij Fiat Nederland neergelegd (inmiddels al een maand of 2 geleden) maar heb er nog steeds niets van gehoord. 2 weken geleden nog maar ff gebeld hoe het er voor staat, maar er was nog steeds geen antwoord.
Moet zeggen dat ik het hoogst irritant vind, na mijn laatste laagje vet begint het nu aan de bestuurderskant weer te rammelen. En dat wordt alleen maar erger (had het overigens aan zowel de bestuuders kant als de passagierskant)
Re: Krakende deuren.
dat is echt erg patriesje weet precies hoe dat voelt om zo te ( hebben ) moeten rond rijdenPatriesje schreef:Ik heb er ook last van..
Ben er al 2x mee teruggeweest. Hebben ze er een beetje vet tussen gedaan, dan gaat het een paar maanden goed en dan begint het weer van voren af aan.
De dealer heeft mij zelf gezegt dat vet een tijdelijke oplossing is (dat blijkt ook wel weer) Ze hebben het probleem bij Fiat Nederland neergelegd (inmiddels al een maand of 2 geleden) maar heb er nog steeds niets van gehoord. 2 weken geleden nog maar ff gebeld hoe het er voor staat, maar er was nog steeds geen antwoord.
Moet zeggen dat ik het hoogst irritant vind, na mijn laatste laagje vet begint het nu aan de bestuurderskant weer te rammelen. En dat wordt alleen maar erger (had het overigens aan zowel de bestuuders kant als de passagierskant)
maar het is wel duidelijk als je de reacties in dit topic leest dat het met de deuren te maken heeft dat kraken.
Re: Krakende deuren.
Klopt, dat hebben ze mij ook verteld. Had te maken met plaatdelen die over elkaar gaan oid..hannes schreef:[maar het is wel duidelijk als je de reacties in dit topic leest dat het met de deuren te maken heeft dat kraken.
Ik heb zoiets van zet er gewoon een paar nieuwe deuren in, maar zo makkelijk gaat dat schijnbaar niet
Re: Krakende deuren.
Nee, dat kost ongeveer 1400 euro per deur. De gemiddelde dealer schrikt daar wel een beetje voor terug.
Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
En een Prius...
Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di okt 27, 2009 19:23
- Locatie: Helmond
Re: Krakende deuren.
Mijn GP (1 jaar oud) is gisteren voor gekraak naar de garage geweest. Ze hebben de slotvangers gesmeerd (onder garantie) en het heeft geholpen. Hij kraakte links- en rechtsachter bij torderen van de carosserie, over schuine hobbels/drempels rijden dus. Ben erg blij met de teruggekeerde stilte... Greetz.