Radio omwisselen

KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Radio omwisselen

Bericht door KrIkKeL »

Rij momenteel rond met een GP Dynamic waar ik een standaard radio op heb, namelijk een Blaupunkt.
Deze is echter zonder Mp3 functie, wat ik persoonlijk een gemis vind.
Nu kan ik via een site een radio overnemen die hetzelfde zou moeten zijn met daarop een mp3 functie op.
Graag had ik alles origineel gehouden, maar uiteindelijk als die persoon de radio nog heeft, rij ik eens naar ginder om te kijken of dit eventueel past en werkt. Natuurlijk gaat de ECU van mijn GP een canbus check melding geven, maar hiermee is dan ook de vraag of hij een code vraagt om de nieuwe radio te laten herkennen of niet?

Ik hoop dat hij de radio nog heeft liggen, en dat deze ook kan werken in mijn GP. Ik hoef geen rijdende discotheek te zijn, maar zeul ook niet graag met ceedeetjes rond in de GP.
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: Radio omwisselen

Bericht door Bennie »

De radio gaat vragen om een code. Volgens mij moet de vorige eigenaar de radio laten ontkoppelen bij de dealer en moet de radio bij jou weer aangekoppeld worden. Dit gaat door middel van een computer die ze daar in de werkplaats hebben.
Life's too short to drive boring cars
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Radio omwisselen

Bericht door Douwe »

Bennie schreef:De radio gaat vragen om een code. Volgens mij moet de vorige eigenaar de radio laten ontkoppelen bij de dealer en moet de radio bij jou weer aangekoppeld worden. Dit gaat door middel van een computer die ze daar in de werkplaats hebben.
Als het goed is heeft elke fiat autoradio een eigen radiocode die op een codekaartje bij de auto geleverd wordt.
Dus als je zelf de radio ontkoppelt en in een voor de "radio" vreemde auto plaatst moet je de code invoeren. En volgens mij kan je dat zelf gewoon doen.

Maar je zegt Ik hoef geen rijdende discotheek te zijn, maar zeul ook niet graag met ceedeetjes rond in de GP.

Maar de cd's blijf je houden toch, de radio ondersteund toch alleen MP3 files, hij heeft geen ingang voor USB zover ik weet.
Dus je kan straks cd's met MP3 bestanden afspelen.

Of ben ik verkeerd hiervan op de hoogte?

http://www.fiat-service.nl/instructiera ... 0radio.pdf
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Radio omwisselen

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik heb nergens een kaartje kunnen vinden...

Toen ik de standaard radio aan een andere brn koppelde kreeg ik de melding CANCHECK. Ik denk dus dan Bennie "spot on" is.
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Radio omwisselen

Bericht door Douwe »

Dan ben ik bang dat je wat mist, ik heb hem even opgezocht en op de scanner gelegd:

Afbeelding

Afbeelding
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Radio omwisselen

Bericht door Giovanni Tutore »

Heb ik inderdaad niet...
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Radio omwisselen

Bericht door KrIkKeL »

Ik heb allessinds aan die persoon gevraagd of hij dat codeboekje nog heeft, maar daarover heb ik geen uitsluitsel.
Hij stuurde me dat dit gewoon insteken is en spelen maar, maar tuurlijk weet ik ook dat ik bij mijn autoradio ook een codeboekje heb gekregen en dit moest invoeren voor als er herkenningsproblemen waren met de ECU vd wagen.

Ja Dat is inderdaad nog altijd cd's wisselen, maar op een gewone cd's kunnen maar 20 nummers ofzo,
en op een cd-mp3 kan 650-700 mb op wat veel meer is.

Ik wacht nog even af want misschien lijkt het me slimmer om een aftermarket radio in te bouwen, wat qua klank beter is. Ik heb trouwens al zo'n fiche voor mijn stuurbediening over te zetten... Alleen had ik de juiste DIN frame nog niet en ik hoop daar snel aan te geraken...
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Radio omwisselen

Bericht door Giovanni Tutore »

Heb aftermarket getest. Ietsje warmer, maar vooral veel meer speeltjes als shuffel, repeat, wma, usb, of sd en uitgebreidere equaliser... :-]
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Radio omwisselen

Bericht door KrIkKeL »

Net contact gehad met iemand die zo'n DIN frame in de juiste kleur heeft, namelijk zwart origineel.
Morgen eens gaan kijken en dan ga ik toch wel liever gaan voor een aftermarket want zoals Giovanni Tutore zegt, veel uitgebreider en meer mogelijk uiteraard dan een standaard radio van Blaupunkt.
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Radio omwisselen

Bericht door KrIkKeL »

Ben gaan kijken, maar het DIN frame was zwart-grijs en dus niet echt mijn ding.
ondertussen via een hoofddealer in Nederland een zwarte besteld, die ik dit weekend ga afhalen.
Ik ben benieuwd naar de kleur, het zou origineel zwart moeten zijn!

Heb al mijn oog laten vallen op een Pioneer met Bluetooth functie dus hoef ik achteraf geen bluetooth ballonnetje bij te installeren van Fiat zelf. Afwachten! Ik zal er dan eind deze week of volgende week foto's van trekken!
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Radio omwisselen

Bericht door Giovanni Tutore »

Afbeelding
Kwam dit tegen tomacarparts. Mocht 't nie lukken nie...
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Radio omwisselen

Bericht door KrIkKeL »

Ok thx Giovanni! Ik weet zaterdag meer maar via de mail die ik kreeg had de hoofdverdeler ook een grijze aangekregen, maar is dan meteen naar Italië gereden voor deze te laten omwisselen in een zwarte.

Ik ben benieuwd en hou alvast jouw winkel mee in de gaten moest het toch niet lukken.
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Radio omwisselen

Bericht door KrIkKeL »

Hoe iets heel simpel toch zo moeilijk kan zijn...

Ben voor die originele radio geweest, hij werkt en zonder problemen alleen is dit een grijze cover ipv een zwarte metalliek. Verwisselen van cover gaat niet want dat was een blaupunkt radio en ik zit met een grundig radio...

Al bij al moet ik dus een aftermarket radio steken en de cover laten spuiten in dat zwart metalliek. Ieg weer een goede reden om naar NL te tjoeken!!! :-)
De cover die ik had besteld in NL was dus degelijk een zwarte, maar niet het zwart dat in de middenconsole reflecteert. Spuiten is de enigste mogelijkheid. Ik hoop maar dat het weinig kleurverschil gaat geven :(
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Radio omwisselen

Bericht door Giovanni Tutore »

Nee die parts da's nie veul nie. Ik heb echt stad en land afgereden tot ik DE adapter van Caliber die WEL goed zou zijn voor mijn achterdeur had. Nu zit ik dus nog met een gelijmde speakerset :|
Plezier met spuiten. Goede primer en temperatuur doen wonderen. Overigens zijn die andere delen redelijk makkelijk te verwijderen ( :!: scherpe randen :!: ) kun je ze fijn allemaal spuiten. Je knoppen gaan dan wel afwijken, maar op de italiaanse zustersite kom je soms leuke voorbeelden tegen, van geheel wit oid.
KrIkKeL
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di jul 15, 2008 22:48
Locatie: Berlaar, België

Re: Radio omwisselen

Bericht door KrIkKeL »

Heb net iets gevonden via Eper, namelijk artikelcode nummer 735448077 color 666 (Dark Graphite) welke ik denk dat dat hetgene is dat ik zoek in de juiste kleur. Volgens Eper is het de leverbaarheid ook in orde dus ik heb even naar een hoofdmagazijn gemaild om te vragen of dit het juiste stuk is om een aftermarket radio te plaatsen. Je kan het ook krijgen in kleur 600 (black) maar ik betwijfel of dit het juiste is.

Een van de dagen weet ik (hopelijk) meer...

Aan de hand van Giovanni heb ik inderdaad 3 artikelcodes namelijk
735411040 (Black) (Ik vermoed mat zwart dat ik eens gezien heb)
735416283 (Graphite) (lichtgrijs metallic volgens een foto)
735448077 (Dark Graphite)

Dit is mijn middenconsole, ik denk dus dat het Dark Graphite is.
Kan iemand mij wat zekerheid vertstrekken rondom dit?

Afbeelding
ex-GP owner since 27/09/10 :-)
Plaats reactie