Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door Douwe »

Aanstaande zaterdag worden er 4 nieuwe Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden 175/65/15 onder mijn GP gezet.

Lang getwijfeld om met onze Nederlandse winters winterbanden te nemen, tot nu toe heb ik het achteraf altijd niet nodig gevonden. Ik heb behalve op mijn eerste auto, een Seat Marbella altijd 's winters op winterbanden gereden.
(Punto 55S en daarna de Stilo 1.2 16V)
Maarjah ik reed dan misschien 4-5 duizend km en als het echt slecht was bleef ik gewoon thuis.

Maar nu mijn Grande Punto rij ik 30.000 per jaar en dan vond ik het toch een ander verhaal worden. Ik moet nu echt elke dag gewoon naar mijn werk, wat voor weer het ook is.

Ik heb gekozen voor de Goodyear Ultra Gip 7+ omdat deze band volgens de testen de beste winterband is, of bij de beste drie zit.

Dus laat de winter maar komen :)
Laatst gewijzigd door Douwe op ma nov 17, 2008 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden

Bericht door Bennink »

Heel goed, Douwe ;-) Kun je het verschil al merken?

EDIT: ho, aanstaande zaterdag krijg je je banden pas, excuses... vraag pas lezen aanstaande zondag dus ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden

Bericht door Douwe »

Bennink schreef:Heel goed, Douwe ;-) Kun je het verschil al merken?

EDIT: ho, aanstaande zaterdag krijg je je banden pas, excuses... vraag pas lezen aanstaande zondag dus ;-)
Ja komt goed, zodra ze eronder zitten zal ik er een fotootje van maken en testrijden :)

Jullie horen mijn ervaringen!
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden

Bericht door Douwe »

De bestelling had iets vertraging opgelopen waardoor ze niet zaterdag eronder zijn gekomen maar vanmiddag.

De banden zijn uitstekend gemonteerd door de net verhuisde en vernieuwde Kwit-fit vestiging in Den Helder.
Ze hebben nu een prachtige moderne en goed geoutileerde werkplaats, met kundig en vriendelijk personeel!

Als het even kan laat ik daar altijd de banden monteren, ze hebben een ruime keuze, en zeer scherpe prijzen!
En mijn ervaringen bij Kwik-fit op banden gebied zijn erg goed. Overig onderhoud deden we zelf of bij de
dealer dus daar heb ik geen ervaring mee.

De banden zijn gevuld met STIKSTOF.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De vestigingsmanager heeft de banden eronder gezet en die vond de GP toch wel een mooie auto, dus ook even
gelijk reclame gemaakt voor de GPC. Toch handig altijd wat visitekaartjes in de auto :)

Nu maar testrijden met de banden. Ik heb en nu een klein stuk mee gereden, en het voelt goed aan.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door suus »

Ziet er goed uit, veel veilige winterkilometers gewenst. Zelf rij ik al zoon 12 jaar met winterbanden op diverse auto's en het bevalt nog steeds heel goed.
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door ineke »

Ik rij swinters nooit met winterbanden vind het ook niet nodig heb verschillende winters slecht weer gehad, en heb goed grip op de weg met de huidige banden die er onder zitten.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door Douwe »

ineke schreef:Ik rij swinters nooit met winterbanden vind het ook niet nodig heb verschillende winters slecht weer gehad, en heb goed grip op de weg met de huidige banden die er onder zitten.
Het ligt er ook aan of je moet rijden of kan gaan rijden, ik weet niet hoe dat bij jou is. Maar winterbanden hebben
wel bewezen betere prestaties. Het is alleen de vraag of je daar gebruik van maakt, het zijn natuurlijk de grensgevallen.

Maar in een noodsituatie kan het net voldoende schelen om iets ernstigs te voorkomen.

Maar als je auto gewoon op goede banden staat kan dat s winter natuurlijk ook goed. En volgens mij las ik ergens op het forum dat je (Ineke) er net nieuwe banden op hebt.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door ineke »

Ja klopt die heb ik zeker net, ik maak veel Km's om dat te ervaren.Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit naar de wintersportlanden rijdt anders was het weer een ander verhaal.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door Giovanni Tutore »

Mooi profiel, Douwe, maar dat groene ventieldopje vink wel HEEL erg vloeken bij onze prachtige kleur :D
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door Bennink »

Mooie bandjes!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door Douwe »

Giovanni Tutore schreef:Mooi profiel, Douwe, maar dat groene ventieldopje vink wel HEEL erg vloeken bij onze prachtige kleur :D
Jah dat vond ik ook, het is aan de ene kant een lelijk gezicht, aan de andere kant valt het wel op dat je er stikstof
in hebt zitten.

K heb mijn oude dopjes ook nog, dus als ik me er aan ga ergeren gaan ze eraf.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Joland
Junior Stato
Berichten: 422
Lid geworden op: vr aug 29, 2008 12:01
Locatie: Tiel

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door Joland »

Zou ook gewoon de normale dopjes erop doen, staat net wat strakker. Vind t trouwens altijd heel netjes staan als een auto nieuwe of behandelde banden heeft, net of de hele auto dan 'nieuw' is. 8)

Hoop trouwens dat je niet te veel betaald hebt voor de stikstof, want het is een verkooppraatje.
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door Douwe »

Joland schreef:Zou ook gewoon de normale dopjes erop doen, staat net wat strakker. Vind t trouwens altijd heel netjes staan als een auto nieuwe of behandelde banden heeft, net of de hele auto dan 'nieuw' is. 8)

Hoop trouwens dat je niet te veel betaald hebt voor de stikstof, want het is een verkooppraatje.
Dat vind ik ook altijd mooi, behandelde banden. Zelf doe ik er altijd de bandenconditioner van halfords op en dat bevalt me erg goed. (Op de foto's zijn de banden nog onbehandeld)

Ik heb niks betaald voor de stikstof, stukje service de vestigingsmanager van Kwik-fit. Zag wel een bordje hangen
dat het normaal 2,50 per band kost.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door tonyvandenbroek »

Blijft raar met dat stikstof. Naar mijn weten is dat toch ook 80% "gewone" lucht. Dus dat je dan de banden minder vaak hoeft bij te vullen :roll:
Hoor het wel vaker, maar wie kan me nu precies vertellenhoe het zit met stikstof...?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Goodyear Ultra Gip 7+ Winterbanden FOTO's

Bericht door Hellfire »

Google vond dit: http://www.smokkelhoek.nl/banden_vullle ... ikstof.htm

Pas op! Wetenschappelijk verhaal. ;)
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Plaats reactie