Pagina 2 van 3

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: wo okt 21, 2009 20:57
door Jelle
Ik heb vorige week net hetzelfde ontdekt op m'n stuur. Het zit links ter hoogte van de richtingaanwijzer aan de buitenkant van het stuur :? .

Dacht eigenlijk dat het van diesel was, aangezien ik dag voordien had getankt en om een of andere reden was de hendel super vettig (brandstof liep letterlijk van mijn handen af). Had toen wel met papier m'n handen proper gemaakt maar zonder zeep krijg je er nooit alles af natuurlijk. Kan het daarmee te maken hebben? Even snel naar de handtekeningen gekeken en tot nu toe enkel dieselrijder hebben er last van precies?

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: wo okt 21, 2009 21:04
door Inflatable
Nieuw stuur is iig geen optie voor mij.. Ik heb namelijk o.a. bij de Firma Tuynder geinformeerd wat dat gaat kosten, en dat is dus ruim 300 euro ex. BTW.. Dat is het me dus echt niet waard.. Enige opties die nu nog overblijven zijn een autobekledingsbedrijf (leerspecialist) die er misschien iets mee kan, of er anders gewoon mee leren leven..

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: do okt 22, 2009 3:38
door tonyvandenbroek
Inflatable schreef:Nieuw stuur is iig geen optie voor mij.. Ik heb namelijk o.a. bij de Firma Tuynder geinformeerd wat dat gaat kosten, en dat is dus ruim 300 euro ex. BTW.. Dat is het me dus echt niet waard.. Enige opties die nu nog overblijven zijn een autobekledingsbedrijf (leerspecialist) die er misschien iets mee kan, of er anders gewoon mee leren leven..

Nieuw stuur is inderdaad prijzig....Mij lijkt de laatste oplossing de meest voordelige, je went er snel aan. De eerste krasjes doen ook pijn, maar op den duur zie je ze niet meer. (of je wilt ze niet meer zien)

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: do okt 22, 2009 6:13
door buxol
Of je gaaf gewoon verder in Sjonnie-houding. Dan zie je er ook niets meer van. :)

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: do okt 22, 2009 10:13
door ExTaxi
Jelle schreef:Ik heb vorige week net hetzelfde ontdekt op m'n stuur. Het zit links ter hoogte van de richtingaanwijzer aan de buitenkant van het stuur :? .

Dacht eigenlijk dat het van diesel was, aangezien ik dag voordien had getankt en om een of andere reden was de hendel super vettig (brandstof liep letterlijk van mijn handen af). Had toen wel met papier m'n handen proper gemaakt maar zonder zeep krijg je er nooit alles af natuurlijk. Kan het daarmee te maken hebben? Even snel naar de handtekeningen gekeken en tot nu toe enkel dieselrijder hebben er last van precies?
Jelle, in Nederland hebben we plastic handschoentjes, dus er komt nooit diesel aan je handen

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: ma okt 26, 2009 22:18
door Jelle
Ow, dat mogen ze hier ook wel eens uitvinden... :roll:

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: ma okt 26, 2009 23:04
door ExTaxi
Jelle schreef:Ow, dat mogen ze hier ook wel eens uitvinden... :roll:
ik zou zeggen.....start je business!

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: wo okt 28, 2009 23:21
door Scooterguy
ExTaxi schreef:
Jelle schreef:Ow, dat mogen ze hier ook wel eens uitvinden... :roll:
ik zou zeggen.....start je business!
Bij de betere pomp in België heb je die ook hangen hoor ;)

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: do jan 07, 2010 16:15
door Edwin
ik heb precies hetzelfde na 80dkm, een slijtplekje op de linker kant, alsof de geperforeerde laag van het leer was strakker is getrokken. Stoor me er niet echt aan, auto wordt veel gebruikt en dan horen slijtage plekjes er wel een beetje bij.

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: do jan 07, 2010 17:39
door Ferreman
http://cgi.ebay.it/FIAT-GRANDE-PUNTO-SP ... 20ad86334c

wellicht een idee? Ik heb mijn stuur ook uit Italie. Wel goede afspraken met ze maken over verzendkosten

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: vr aug 06, 2010 20:32
door PuntoFortuna
Mijn GP heeft hier ook last van! De plekken die je het meest vast pakt tijdens het rijden (boven op het stuur en rechts onder bij mij) slijten gewoon harder denk ik, maarja hij rijd er niet minder om :wink:

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: za aug 07, 2010 10:37
door tonyvandenbroek
PuntoFortuna schreef:Mijn GP heeft hier ook last van! De plekken die je het meest vast pakt tijdens het rijden (boven op het stuur en rechts onder bij mij) slijten gewoon harder denk ik, maarja hij rijd er niet minder om :wink:

Toch vreemd, mijn stuur is al dik 4 jaar oud, en mijn leer is nog als nieuw. Ondanks de bijna 70.000km

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: za aug 07, 2010 11:05
door freedive
Mijne 74k en ook 4 jaar oud heeft het ook hoor (sinds paar weken) enkele bobbeltjes links en wat bobbeltjes op de pook.
Ach hij rijdt er idd niet minder om :P

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: za aug 07, 2010 11:52
door KrIkKeL
Bij mij nog niets te zien qua beschadigingen, 2 jaar verder en bijna 23000 op de teller.
tonyvandenbroek schreef:
Inflatable schreef:Nieuw stuur is iig geen optie voor mij.. Ik heb namelijk o.a. bij de Firma Tuynder geinformeerd wat dat gaat kosten, en dat is dus ruim 300 euro ex. BTW.. Dat is het me dus echt niet waard.. Enige opties die nu nog overblijven zijn een autobekledingsbedrijf (leerspecialist) die er misschien iets mee kan, of er anders gewoon mee leren leven..

Nieuw stuur is inderdaad prijzig....Mij lijkt de laatste oplossing de meest voordelige, je went er snel aan. De eerste krasjes doen ook pijn, maar op den duur zie je ze niet meer. (of je wilt ze niet meer zien)
Idd waar, het is tenslotte ook maar een wagen hé, ik lig van de krasjes en putjes ook minder wakker. Je steekt er alleen maar je centjes in. En uiteindelijk draait het hem toch op dat je plezier hebt aan het rijden, dan je te ergeren aan wat kleine opeffenheden :-)

Re: stuur GP Sport

Geplaatst: za aug 07, 2010 12:12
door ed.de.vries
Mijn Sportje wordt 10 october as 3 jaar,
Heeft nu ruim 45.000km auf dem poekkel.
Stuur en pookknop en hoes versnellingspook oke. Pic Bello.
Kwestie van wat leervoeding af en toe,nachje laten "intrekken"
Dan met schone doek opwrijven, en het zaakje is weer fris,en netjes.
Maarja: hoe gaat het in veel gevallen met het stuur vastpakken.
Auto wassen,poetsen, warm weertje en en en.
Dan "sturen maar" t,ja: dan krijgen met name stuurbekleding en pook het klam (vies?)
te verduren,met de nodige wrijvingen.
Dan kan er best iets verkleuring-cq slijtage ergens ontstaan.
Slijtage hoort nu eenmaal bij gebruiks goederen.
Maar je kunt er zelf veel aan doen,om eea te beperken.
Stuur ze, in je Grande naar vele fijne km.
:der ALTE: