Geklop bij onvlakke weg?

Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door NHke »

Het geklop is nog niet gemaakt :(

Gisterenavond toen ik de wagen ging halen maakte hij het geluid niet meer.
Vandaag dus weer wel. Exact hetzelfde geluid...

Ze hebben de stabilisatorstang vervangen.. Zou het mss door de koude komen?
Zij dachten ook eerst dat het de buis was van de uitlaat die tegen mijn Forge bracings onder de wagen kwam..
Dit is eigenlijk onmogelijk aangezien dit er al 3 maand onder staat en nu vanaf verleden week het geluid pas begonnen is..

Wat zal het zijn :(
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door skippy47 »

ik heb vroeger met mijn nissan gehad dat er vocht in de voor veering zat en met dit vries kou dat het bevriest en maakt een kloppend geluid, dit kan het ook zijn ? kan jij je wagen binnen zetten en even laten ondooien? en dan mee gaan rijden, als het dan weg is is het dit probleem
??? ~~ groetjes frank
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Sunrise »

SPAM! geen geklop, wel errugh veel last van "schurend" geluid door alle sneeuw, ijs, pekel, zout en de rest van de rotzooi :evil: SPAM!
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Mike »

NHke schreef:Het geklop is nog niet gemaakt :(

Gisterenavond toen ik de wagen ging halen maakte hij het geluid niet meer.
Vandaag dus weer wel. Exact hetzelfde geluid...

Ze hebben de stabilisatorstang vervangen.. Zou het mss door de koude komen?
Wat zal het zijn :(
het zijn de bovenste rubbers van de schokbrekers.
Ik heb hier ook last van, vorig jaar (in de winter) is alles nagekeken en vervangen.
Toen maanden probleemloos rondgereden, totdat het weer ging VRIEZEN!
Hoe kouder het wordt hoe meer geklop.
De Rubbers krimpen, komt iets speling en dat veroorzaakt dat lichte geklop.
De monteur die er vorig jaar mee bezig was zei al dat het terug kon komen in de winter,
En dat ze dan de rubbers gingen vervangen.
Hij had ze op dat moment niet op voorraad.

Maandag ga ik langs om een afspraak te maken.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Maxximum »

NHke schreef:Het geklop is nog niet gemaakt :(

Gisterenavond toen ik de wagen ging halen maakte hij het geluid niet meer.
Vandaag dus weer wel. Exact hetzelfde geluid...

Ze hebben de stabilisatorstang vervangen.. Zou het mss door de koude komen?
Zij dachten ook eerst dat het de buis was van de uitlaat die tegen mijn Forge bracings onder de wagen kwam..
Dit is eigenlijk onmogelijk aangezien dit er al 3 maand onder staat en nu vanaf verleden week het geluid pas begonnen is..

Wat zal het zijn :(
Bij mij was het pas als de auto warm was.
Dus warm weer (het was immers zomer) en ook al een ritje achter de rug (+10km).
Als ik dan door een woonwijk reed waar de klinkers niet gelijk lagen rammelde het.
Het geluid klonk alsof de uitlaat rammelde, maar dan zwaarder en meer naar voren...
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Mike
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 23:13

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Mike »

NHke schreef:Het geklop is nog niet gemaakt :(

Gisterenavond toen ik de wagen ging halen maakte hij het geluid niet meer.
Vandaag dus weer wel. Exact hetzelfde geluid...
Toen je hem ging halen heeft die waarschijnlijk lang in de werkplaats gestaan, en was die goed warm.
Ik merk echt dat het geklop harder is als het kouder is buiten.
Bij mij worden de rubbers van de schokbrekers over 2 weken vervangen.
Er werd me ook verteld dat er een modificatie van die rubbers is, en kan worden besteld voor klanten die er last van hebben.
Zal wel laten weten of het straks echt weg is.
GP2 T-jet Sport 3d, Ambient White, getinte zijruiten, skydome open dak, 17" Take off, Cruise control, sportpedalen, Tuned by Squadra.
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door black GP »

ik kom net van bij men dealer. en ik ben eigenlijk niet te spreken, ik werd helemaal niet klantvriendelijk onthaald.

juist de monteurs waren wat vriendelijk omdat ze eens een mooie gp zagen. nog een voordeel van jonge monteurs in de garage

maar goed toen ik aankwam meteen uitgelegd wat men probleem was, hij bekeek zelfs de papieren die ik hier van het forum (dit topic had ik uitgeprint en meegebracht). maar van zodra hij wist dat ik verlagingsveren had zitten merkte ik een ommedraai in zijn vriendelijkheid, ik had meteen het gevoel dat ze me niet verder meer wilden helpen, toch niet binnen de garantie. de wagen werd dan al snel terug naar beneden gehaald. toen ik naar de receptie terug ging en de hoofdmonteur me aansprak was ik toch even verschoten.

hij verweet me al meteen dat ik verlagingsveren had gestoken en dat dat niet kan want dan moet je zowiezo andere schokdempers steken, hoe dom kon ik niet zijn, als je kortere veren steekt op een zelfde shokdemper is het toch logisch dat het begint te kraken. ik kon men oren niet geloven dat hij zo tegen me sprak. hij keek boos naar me alsof ik zijn tijd voor niets heb beroofd. hij wees me de deur en zei nog , nu laten we het zo maar als je nog eens komt met een of ander getuned onderdeel hoef je niet te verwachten dat wij voor niets gaan werken, dan mag je dokken!

opzoek naar een andere dealer dan maar zeg ik dan!
goed daar hebben ze dus me helemaal niet geholpen, straks ga ik nog terug naar de tuningverdeler waar men veren gestoken zijn en daar zouden ze me wel kunnen helpen met veel meer begrip !

ik hou jullie nog op de hoogte
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door NHke »

Hallo Mike,

bedankt voor de info.
Ik had vandaag de wagen binnen gezet van 10 u tot 16u en blijkbaar was het nog te koud.. +-1graad.
Ben even gaan rijden en het bonkte nog..

Heb dan daarjuist eens naar de garage gebeld, en die gingen eens achter die vernieuwde rubbers horen..

Hopelijk morgen beter nieuws dan..

Grtz Nico
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door tonyvandenbroek »

black GP schreef:ik kom net van bij men dealer. en ik ben eigenlijk niet te spreken, ik werd helemaal niet klantvriendelijk onthaald.

juist de monteurs waren wat vriendelijk omdat ze eens een mooie gp zagen. nog een voordeel van jonge monteurs in de garage

maar goed toen ik aankwam meteen uitgelegd wat men probleem was, hij bekeek zelfs de papieren die ik hier van het forum (dit topic had ik uitgeprint en meegebracht). maar van zodra hij wist dat ik verlagingsveren had zitten merkte ik een ommedraai in zijn vriendelijkheid, ik had meteen het gevoel dat ze me niet verder meer wilden helpen, toch niet binnen de garantie. de wagen werd dan al snel terug naar beneden gehaald. toen ik naar de receptie terug ging en de hoofdmonteur me aansprak was ik toch even verschoten.

hij verweet me al meteen dat ik verlagingsveren had gestoken en dat dat niet kan want dan moet je zowiezo andere schokdempers steken, hoe dom kon ik niet zijn, als je kortere veren steekt op een zelfde shokdemper is het toch logisch dat het begint te kraken. ik kon men oren niet geloven dat hij zo tegen me sprak. hij keek boos naar me alsof ik zijn tijd voor niets heb beroofd. hij wees me de deur en zei nog , nu laten we het zo maar als je nog eens komt met een of ander getuned onderdeel hoef je niet te verwachten dat wij voor niets gaan werken, dan mag je dokken!

opzoek naar een andere dealer dan maar zeg ik dan!
goed daar hebben ze dus me helemaal niet geholpen, straks ga ik nog terug naar de tuningverdeler waar men veren gestoken zijn en daar zouden ze me wel kunnen helpen met veel meer begrip !

ik hou jullie nog op de hoogte


Ik vind het pure onzin om het op de verlagingsveren te gooien. Ik heb zelf ook Novitecs en de de GP 4cm verlaagd met de originele dempers nog steeds eronder. Toen ik dat gebonk had was het mijn eerste vraag of het door de verlaging kwam, maar dat maakte niets uit. Er bleek toen een stabilisator stang kapot te zijn. Netjes verholpen ondanks velaging gewoon garantie. Niet moeilijk doen dus....
Afbeelding
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door black GP »

Mijn dealer wou zelfs niet kijken toen ik het had over de stabilisatorstang... :?
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door swans »

Ik zeg andere dealert opzoeken!

Ik zou zeggen probeer die in Lochristi eens maar die zit daar niet meer volgens mij!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door black GP »

swans schreef:Ik zeg andere dealert opzoeken!

Ik zou zeggen probeer die in Lochristi eens maar die zit daar niet meer volgens mij!
in lochristi is naar mijn weten geen fiat verdeler (meer).
wel heb ik een gevonden op het internet in wetteren... morgen of overmorgen daar eens naar toe rijden !
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Goose »

De Rocker
zit op de brusselsesteenweg, als ge van gent komt via de brusselsesteenweg, richting aalst, is't op uw rechterkant, net voorbij de kerk

zijn showroom is onlangs uitgebreid, dus ge kunt nie missen
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door black GP »

Goose schreef:De Rocker
zit op de brusselsesteenweg, als ge van gent komt via de brusselsesteenweg, richting aalst, is't op uw rechterkant, net voorbij de kerk

zijn showroom is onlangs uitgebreid, dus ge kunt nie missen
klopt, is dit een beetje een goede garage? want over gent motors ben ik eigenlijk niet meer te spreken...
ga je der toevallig ook?
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
Goose
Senior Stato
Berichten: 732
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 10:11
Locatie: Gent

Re: Geklop bij onvlakke weg?

Bericht door Goose »

ben er ooit tot nu 2 keer geweest,
1 keer om de radio er uit te laten halen, was nog in garantieperiode,
en 1 keer omdat er een lampje gesprongen was, en toen ik mijn schuld vroeg was 't ho ja, geef iets, ...

dus mag er niet over klagen
heb natuurlijk geen ervaring met reparaties, problemen, etc,...

maar als je ziet hoe ze uitgebreid zijn nu, dan vermoed ik toch dat ze een stevige klantenbasis moeten hebben, ...
GP, Privacy Windows, mistlichten, Crossover Black, Denim Black interior, No Punto logo on the back 13 Mjt 90 Pk Dynamic, 17" OZ Superlegerra
Plaats reactie